syömätön koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitimamma76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äitimamma76

Jäsen
28.04.2005
185
0
16
Meidän koira on ollut alusta saakka nirso ja huono syömään. Nyt on taas kaki löysällä siirapilla ja mikään ruoka ei kelpaa kunnolla. On koitettu herkkävatsaisille tarkoitettuja papanoita, mutta ei kelpaa. Riisi-jauhelihakaan ei kelpaa. syö kuitenkin koirankeksejä, mutta eihän niitä voi montaa päivässä antaa. Jos saa vaikka ison palan lenkkimakkaraa niin ei syö sitä vaan yrittää piilottaa sen.

Huolestuttaa kun se syöminen on heikkoa ja kaki huonoa. Muuten on aina valmiina lenkille ja leikkiin. Ei siis vaikuta muuten sairaalta.

Olisko jollain tähän helpottavaa kommenttia?

Kokeile erilaisia kotiruokia (esim yrjölää, lihaisia luita jne). Yritä lisätä ruuan tuoksua vaikka lohiöljyllä tai vastaavalla. Onko koiralla säännölliset ruoka-ajat ja kuinka monta kertaa päivässä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2005 klo 20:53 Sae kirjoitti:
Kokeile erilaisia kotiruokia (esim yrjölää, lihaisia luita jne). Yritä lisätä ruuan tuoksua vaikka lohiöljyllä tai vastaavalla. Onko koiralla säännölliset ruoka-ajat ja kuinka monta kertaa päivässä?
Olisiko sulla Sae koiranruoka reseptejä?
Mä olen sillä tavalla luonnosta vieraantunut, että en ole antanut koiralle ollenkaan aitoja luita. Mä olen ajatellut että ne suttaakin.
Meidän koiralla on lisäksi ihan käsittämättömiä tapoja. Se saattaa olla syömättä koko päivä, mutta sitten kun ollaan lähdössä lenkille sille tulee kiire syödä kuppi tyhjäksi. Mitään ruoka-aikoja on ollut vaikee pitää kun tuntuu että annetaan silloin kun koira vaan syö. Voisi varmaan olla parempi antaa ruoka vaikka aamulla. Meillä menee koiranruokaa todella paljon roskikseen tämän syömis ongelman kanssa.
Tänään on syönyt kourallisen papanoita, pienenn palan lenkkimakkaraa ja yhden koirankeksin. Eilen söi vain keksit.

teet yksinkertaisesti sen että kaikki makupalat pois ja säännölliset ruokailuajat eli vaikka aamulla klo 7 ja illalla klo 19! Jos ei syö kuppi pois ja seuraavalla ruokakerralla tarjotaan sama ruoka uudestaan! ei terve ja aikuinen koira itteään nälkään tapa toiset on vaan nirsompia syömään, mulla oma rottis joskus nuorena kans nirso syömään ja sain tuon neuvon viisammilta oli 2 vuorokautta syömättä ja nyt syö aina kun ruoka annetaan niin kupin tyhjäksi!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2005 klo 21:14 mualainen kirjoitti:
teet yksinkertaisesti sen että kaikki makupalat pois ja säännölliset ruokailuajat eli vaikka aamulla klo 7 ja illalla klo 19! Jos ei syö kuppi pois ja seuraavalla ruokakerralla tarjotaan sama ruoka uudestaan! ei terve ja aikuinen koira itteään nälkään tapa toiset on vaan nirsompia syömään, mulla oma rottis joskus nuorena kans nirso syömään ja sain tuon neuvon viisammilta oli 2 vuorokautta syömättä ja nyt syö aina kun ruoka annetaan niin kupin tyhjäksi!
Tätäkin olemme kokeilleet ja poika söi jonkin aikaa niitä erikoispapanoita kunnes sitten taas tuli stoppi. En muista kauanko oli syömättä, mutta tuli harvinaisen kiukkuiseksi. Nyt on vauva joten en haluaisi että koira puree häntä.
Pitää kattoo, että mies ei anna mitään makupaloja pojalle.

Suurimot saavat liota ennen paistumista 6-10 tuntia. Puuron voi keittää tai paistaa. Paistaminen on vähemmän työlästä. Uuni säädetään + 180 C asteen lämpöiseksi ja puuroa paistetaan vähintään 2 tuntia. Aito ja alkuperäinen puuron resepti on seuraava:·
1 dl kokonaisia tattarisuurimoita ·
1 dl hirssisuurimoita (hersryynejä) ·
1 dl riisiä, mieluimmin tummaa ·
1 dl ohrasuurimoita (voivat olla myös rikottuja) ·
noin 2 litraa vettä ·
5 g merisuolaa
Liotusvettä ei kaadeta pois, vaan se jätetään puurovedeksi. Suola lisätään vasta liotuksen jälkeen.
Kypsä puuro säilyy jääkaapissa noin viikon verran ja pakastettuna varsin kauan. Puuron voi pakastaa annospusseihin.

tuossa on ohje Yrjölän puurosta, johon itse lisäsin joko koirien jauhelihaa tai naudan mahaa(pakasteita) loppuvaiheessa paistoa ja tein myös välillä vain riisistä ja ohrasta!

ja makkarassa ja noissa kekseissä yleensä vehnää jolle monet koirat allergisia joka aiheuttaa myös ripulia!

Voisit todella kokeilla tuota, että antaisit ruuan vain aamulla ja illalla tiettyyn aikaan. Tarjoa sama ruoka niin kauan, että suostuu syömään. Suosittelen kuitenkin siirtymään (aluksi vaikka vain kokeeksi) kotiruokintaan. Moni nirso koira on alkanut suorastaan ahmia saatuaan "parempaa" ruokaa (itselläni tästä yksi esimerkki). Ota aluksi selvää mitä kotiruuan pitää sisältää, ettei tule mitään puutoksia tms. :) Tässä on alkuun pääsemiseksi muutama linkki:

Yrjölän puuro, jota itse pääasiassa käytän
http://seitti.net/koira/saitti/jau.html

http://www.saunalahti.fi/tuuliala/yrjolanpuuro.html

http://www.koirakopla.com/ruokinta.htm

http://www.khklubi.fi/apila/koirasi.html

http://www.koirakopla.com/koiratietoa.html

http://www.intopalleron.net/barf.htm

Niin ja ottakaa huomioon että koira ei valita mistään vaan osaa peittää hyvin huonon vointinsa sinuna olisin yhteydessä eläinlääkäriisi jossa olet asioinut ja neuvottelisist sen kanssa asiasta,ettei vaan olisi mahalaukaun ahtaumaa yms...varmasti antavat ruoka vinkkejä ko.asian laitaan.Ei käy ilmi että onko jo nirsoillut pennusta vai onko oireet ilmaantunut nytten?!!Pennuthan ovat kyllä hyvin ahmatteja;)ja kovia syömään.Kaverini rakas koissu söi huonosti vei lääkäriin ja suolistosta löytyi tikun pala poikittain mikä vaivasi koiraa.Toivottavasti murkina rupeaa maistumaan,herkkupaloja annan itse koirilleni ja ruoan syövät 3.sti päivässä ei ole porsas kunnossa liikunta takaa hyvän kunnon...

On ollut aina huono syömään. Iskee välillä semmonen kausi, että kaki on huonoo ja tarttuu peräkarvoihin, kakkaa lenkillä monta kertaa, anaalirauhaset jouduttu tyhjentään kaksi kertaa ja seuraavaksi leikataan.
Mietin jo olisko poika mesentunut vauvan tulosta ja siksi ei nyt söisi.

en usko jos saa huomiota entiseen malliin! mutt lueskelin ett kyseessä on varmaankin uros, onko lähistöllä narttuja jolla sattuisi olemaan juoksu menossa, meidän neidillä kun oli juoksut niin naapurin labukkapoika oli syömättä ainakin sen viikon verran!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2005 klo 23:22 mualainen kirjoitti:
en usko jos saa huomiota entiseen malliin! mutt lueskelin ett kyseessä on varmaankin uros, onko lähistöllä narttuja jolla sattuisi olemaan juoksu menossa, meidän neidillä kun oli juoksut niin naapurin labukkapoika oli syömättä ainakin sen viikon verran!
No joo, erään lenkin varrella lenkkelilee myös narttu jolla juoksuaika.
Annoin muuten äsken juustoo iltapalaksi ja kelpsi. Huomenna saa sitten puuroo, lihaa ja Citro-Oskaa.

Yhteistyössä