Syökö teidän lapset joka päivä makeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonoäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonoäiti

Vieras
Minä oon riippuvainen omasta päiväkahvipullastani/piirakastani, ja tosi monesti tulee annettua lapsillekin niin ei tartte salassa syödä. :) Muuten meillä ei makeaa syödä,mehua juodaan silloin jos tulee vieraita. Varsinaista karkkipäivää ei ole joten karkkia nuo syövät toooosi harvoin. Taas yksi kohta lisää mun huonoäiti-listaani... ?

Aika usein syö koska ollaan itsekin persoja makealle, ei se musta kyllä vielä paskaa äitiä tee. Muutoin lapsi syö terveellisesti ja hampaita pestään. Odotusaikana en voinut kuvitellakaan antavani pienelle mitään makeaa, mut ekan kerran sai jo sit kuitenkin 1vee synttärikakkuaan ja sittemmin on saanut keksiä, mehua, pullaa, suklaata jne :saint:
Ja ennen kuin joku huutaa läskiksi, normipainoisia ollaan minä ja poika.

Mikä lasketaan makeiksi? Vain karkit? Pullat ja keksit?
Kyllähän sitä viikossa äkkiä tulee. Esim. perhekerhoissa syödään pullaa ja keksiä mehun kanssa. Kotosalla aina kun käy vieraita jne.

Mikä lasketaan makeiksi? Pillimehut juovat saunassa viikonloppuna, mehua ei jokapäivä muutenkaan. Jugurtit on kyllä makeita, samoin kaakao, mutta ehkä tätä ei haettu vastaukseksi :D

Ei syö. Ellei makeaksi lasketa mehuja ja jukurtteja, joita meillä syödään ja juodaan päivittäin aamu-/ iltapaloilla. Tai siis lähinnä juodaan mehua, jukurttia ei päivittäin syödä. Mutta siis ihan oikeita herkkuja syödään viikonloppuisin, niin minä kuin lapset :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedän mitä onni on:
Aika usein syö koska ollaan itsekin persoja makealle, ei se musta kyllä vielä paskaa äitiä tee. Muutoin lapsi syö terveellisesti ja hampaita pestään. Odotusaikana en voinut kuvitellakaan antavani pienelle mitään makeaa, mut ekan kerran sai jo sit kuitenkin 1vee synttärikakkuaan ja sittemmin on saanut keksiä, mehua, pullaa, suklaata jne :saint:
Ja ennen kuin joku huutaa läskiksi, normipainoisia ollaan minä ja poika.

Sama täällä.

Ei syö paitsi hedelmiä. Taapero ei suostu juomaan mehua, keksit eivät kelvanneet, mehujäätä vähän maisteli. Allergioiden vuoksi makeiden valikoima on aika rajoitettu.

syö meillä 1,5- ja 3-vuotias. joka päivä saavat vähintäänkin mehua ja keksiä/pullaa/vähän karkkia saavat myös ainakin kolme tai neljä kertaa viikossa. en silti ajattele olevani huono äiti.

no meillä kyllä taidetaan syödä, melkeinpä joka päivä ruuan jälkeen syödään jälkkäriksi keksi tms. karkkipäivää ei ole ja karkkia annetaan todella vähän, paitsi pääsiäisenä riistäyty munien syönti hieman käsistä... ikää 2,5v.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Ei syö. Ellei makeaksi lasketa mehuja ja jukurtteja, joita meillä syödään ja juodaan päivittäin aamu-/ iltapaloilla. Tai siis lähinnä juodaan mehua, jukurttia ei päivittäin syödä. Mutta siis ihan oikeita herkkuja syödään viikonloppuisin, niin minä kuin lapset :)

ööh,siis kyllä mä lasken mehutki makeaksi. Ja aloituksessa tarkoitin siis leivonnaisia, karkkia,jäätelöä, kaikkea sokerista ja ei niin terveellistä mutta hyvää syötävää. :) Itse tykkään leipomisesta ja leivotaan lasten kanssa paljonkin, sit niitä tulee maisteltua välipalalla. Normipainoisia ovat lapset ja itsekin kohta kun pääsen synnytyksen jälkeen taas kuosiin..

Yhteistyössä