Syökö lihasosetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vilma

Vieras
Meillä 7,5kk poika ja syö huonosti kasvis-lihasosetta,muuten syö kyllä hyvin puuroa ja niitä hyviä hedelmäsoseita. Olen laittanut peruna-porkkana-kesäkurpitsa tai parsakaalisosetta + kanaa, mutta ei oikein pidä niiden mausta. Miten saisin syömään myös näitä kasvis-lihasoseita. Olen kokeillut myös kaupan valmiita lihasoseita ja vähän vaan syö..Kertokaa vinkkejä miten saatte syömään kunnolla?

Meillä on nuo kasvissoseet porkkana-kesäkurpitsavoittoisia = aika makeita. Ja lihaa oli alussa vaan vähän, nyttemmin lisätty. Hyvin putoaa, parasta on kana. Perunaa olen nyt alkanut vähän lisäilemään. Porkkanahan on herkuista suurinta meillä päin ainakin :)

Syo hyvin, aloitin kasvissoseet ennen hedelmasoseita, ettei ihastuisi makeisiin, en tieda auttoiko se. Kuten edella sanottiin, koita esim porkkanaa ja jos loydat oikeata kurpitsaa, on hyvaa silla aika makeaa. Muuta en osaa neuvoa.

Oletko kokeillut kaupan pastoja joissa lihaa? Todella maukkaita, eli kannattaa niitäkin yrittää. Ainakin 8kk purkeissa löytyy, voit hyvin jo antaa niitä erityisesti jos pojallasi on jo hampaita. Tai muussaa haarukalla pienemmäksi jos on tarpeen, ovat kyllä tosi pehmeistä paloista!

Meillä ei tuossa iässä olisi syöty mitään "kunnon" ruokaa tai ehkä Piltin perunakukkakaalia joskus... Lihaa tai kanaa sitten ujuteltiin sinne sekaan niin että edes vähän söi joka päivä. Kaupan lihasoseet 5 kk tai 8 kk eivät kelvanneet koskaan.

Noin 8 kk iässä alkoi syödä ekan kerran kotiruokaa = rakettispaghettia ja tomaattijauhelihakastiketta. Eli keittelin tomaattimurskasta ja yrteistä kastiketta ja sekaan laitoin jauhelihaa tai kanaa (jauhettuna) ja porkkanaraastetta tms.

Yhteistyössä