Syökö lapset HERKKUJA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PingviiniPaula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PingviiniPaula

Vieras
Minkälainen käytäntö teidän perheessä on herkkujen syönnin (keksit, jätskit, karkit, suklaa, pullat yms.) suhteen? Etenkin kiinnostaisi kuulla herkutteluista pienten lasten (1-2 v.) osalta.

Meillä poika (1 v. 2 kk) saa aina silloin tälloin jotain herkkuja pieniä määriä. Saa maistaa kaikenlaista, jos vaikkapa kahvipöydästä jotain hyvää löytyy. Suuria määriä ei saa vielä mitään herkkuja syödä ja kovasti yritetään säännöstellä noita pieniäkin herkuttelukertoja (ettei kovin useasti maistella). Poika siis on maistanut mm. jäätelöä, keksiä, pullaa, kakkua, suklaata...

Annatteko te muut herkkuja pienille lapsille?

Olen ihan pieniä muruja antanut maistaa, tyttö pari viikkoa vaille 1v.

Jäätelöäkin joskus vähän antanut, taitaa tietää jo että se on hyvää =)

Mutta siis yleisesti tosi vähän annan, vieraiden käydessä usein neidin ruoka-aika koittaa joten syö siinä samalla ruokansa kun muut kahvilla.

Pojalla ikää 1v11kk. Saa syödä karkkia, pullaa, jäätelö, keksiä jne jos kylässä tarjotaan tai kotona kahvipöydässä. Varta vasten pojalle ei kuitenkaan oikeestaan karkkia osteta.

Meillä kaikki lapset ovat saaneet makiaisia vasta sitten, kun ovat osanneet pyytää eli tuo vuosikas on nyt vahingossa saanut maistaa suklaata (sisarukselta tippui maahan) ja pullaa (toinen sisarus oli jättänyt pöydän reunalle). Mutta tarkoituksella en ole vielä antanut. Kolme ja nelivuotiailla onkin sitten jo karkkipäivät, mutta aika pitkälle on päästy maistelematta.

kyllä lapsille on silloin tarjottu edes vähän kun vanhemmatkin on herkutelleet. allergiat toki rajoittaa vieläkin herkutteluja ja siksi kummallakin on vain tietyt herkut. Eikä me aikuisetkaan joka päivä karkkia mässytetä ja sipsejä tms ei koskaan

Joo-o...mä tässä sitä justiinsa mietinkin, että onkohan se ihan ok antaa pienelle lapselle edes noita maistiaisia.

Itse en välttämättä haluaisi vielä antaa lapselle herkkuja, mutta tuntuu, että ympäristön paine saa lipsumaan omista heiveröisistä periaatteista herkkujen annon suhteen. Mummut ja papat ovat aina antamassa kahvipöydässä lapselle maistiaisia ja monet ystävänikin, joilla lapsia on, tuntuvat kovasti ihmettelevän sellaisia äitejä, jotka eivät herkkuja lapselle anna.

Toisaalta sitten taas on ihana nähdä pikkuisen ilme, kun tyytyväisenä mussuttaa jotain pientä keksin palaa:D

Meidän 2v saa syödä herkkuja. Tosin on rajoittanut itse mitä herkkuja syö. Hänelle maistuu tavallinen pulla, hedelmäkarkit, suklaa ja jotkut keksit. Mitään varsinaista karkkipäivää ei vielä ole mutta saa silloin kun muutkin syö.

Meillä saa tuo 1v4kk joskus vähän karkkia ja muutaman kerran on sanut tofujäätelöä. Silloin tällöin saa keksiä (digestive, Miina ja Manu... ) ja muutamia kertoja on syönyt myös popcornia. Mehuja ei saa vielä juoda ja omia karkkeja ei osteta.

Olen kyllä nyt ollut paljon lepsumpi noitten herkkujen suhteen, kun esikoisen aikaan :ashamed: Esikoinen oli 2v kun sai ensimmäisen karkin.
Kuopuksen kanssa herkkujen syömistä rajottaa kyllä maitoallergia ja kananmuna allergia, joten siks poika ei ole saanut pullaa, lettuja, täytekakkua jne.

Yhteistyössä