Syökö kukaan muu Citalopramia? Olisi kysyttävää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Otatteko tabletin aamulla vai illalla? Mulla lukee reseptissä että aamulla pitäisi ottaa, mutta kun se väsyttää mua niin pirusti... Olisko hirveen paha jos ottaiskin sen illalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku:
Otin ennen aamuisin, mutta se väsytti ihan kamalasti. Lääkäri suositteli vaihtamaan iltaan. Heti helpotti.

Ok. Eli sen voisi siis ottaa illallakin... Kun ei tästä tuu mitään että mä melkein nukahtelen työpaikalla ja koko ajan haukotuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja letittää tuulen:
kauanko olet käyttänyt niitä? voi olla alkuvaiheen sivuvaikutusta tuo väsymys. jos ei helpota, niin voit ottaa sen periaatteessa illallakin.

Ihan alkuvaiheessa olen, nyt viikon syönyt. Mutta ei tää silti oikein toimi että meinaan nukahdella koko ajan.

Miten ihmeessä se voi sinua väsyttää, oletko vasta aloittamassa käyttöä ? Alussa saattaa pari viikkoa mennä totutteluun. Olen itse käyttänyt sitalopraamivalmisteita jo vuodesta 97, nyt on annostus 40 mg/pv ja sen pitäisi olla piristävä ja mielialaa tasaava lääke. Kysy terveyskeskuksesta, jos se vaan aina väsyttää, ei ole ehkä sopiva lääke sulle. Aloitus oli mulla 10 mg/pv, sitten vuosia 20 mg, mutta mulla oli paniikkihäiriötä, masennusta ja muuta ahdistusta. Muita mielialalääkkeitä en ole tarvinnut nyt käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
kauanko olet käyttänyt niitä? voi olla alkuvaiheen sivuvaikutusta tuo väsymys. jos ei helpota, niin voit ottaa sen periaatteessa illallakin.

Ihan alkuvaiheessa olen, nyt viikon syönyt. Mutta ei tää silti oikein toimi että meinaan nukahdella koko ajan.

Mulla oli alussa kaikkein pahimmat oireet, suurin osa hävisi parin viikon jälkeen, mutta väsymys ei edes parissa kuukaudessa. Tosiaan meinasin nukahtaa paikoilleni ja haukottelin koko päivän ihan tolkuttomasti.

Mulla oli alussa kaikkein pahimmat oireet, suurin osa hävisi parin viikon jälkeen, mutta väsymys ei edes parissa kuukaudessa. Tosiaan meinasin nukahtaa paikoilleni ja haukottelin koko päivän ihan tolkuttomasti.

Mulla just sama. Koko ajan etoo ja väsyttää, ihan kuin ois raskaana.

no, jos annostus on tuossa, niin viikon päästä pitäisi sivuvaikutusten helpottaa. voit ottaa lääkkeen illallakin, tai jutella lääkärin kanssa vaihdatteko valmistetta. sivuvaikutukset ovat niin ylksilöllisiä, toisille niitä tulee ja toisille ei. toivottavasti saat lääkityksen tasapainoon!

Mulla just sama. Koko ajan etoo ja väsyttää, ihan kuin ois raskaana.

No just, sinäpä sen sanoit! Toivottavasti helpottaa, jos ei niin juttele lääkärin kanssa voitko vaihtaa lääkkeen oton iltaan. Vaikutukset on niin yksilöllisiä, mutta mulla se auttoi.

Uusimmat

Yhteistyössä