Syöttötuoli

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
Siinä vaiheessa on siirtynyt keittiön tuoliin kun on alkanut itse kiipeämään syöttötuolista pois. Olemme ajatelleet, että on turvallisempaa tipahtaa tavalliselta tuolilta kuin korkeammasta syöttötuolista.
 
Meillä otettiin Tripp Trappista turvakaari pois, kun lapsi alkoi kiivetä pöydälle (noin puolitoista vuotiaana,muistaakseni...??). Tuoli on todella hyvä, koska istuinlevyn korkeutta voi säätää ja sama jakkara on käytössä monta vuotta. Tavallisella tuolilla syöminen kyllä onnistuu, mutta tyttö joutuu vielä kurkottelemaan paljon tai syömään polvillaan -ja tämä aiheuttaa turhaa rauhattomuutta, joten omalla tuolilla istuen ruokailut sujuvat paremmin.
 
Meillä tyttö oli vajaa 2-vuotias kun siirtyi pois syöttötuolista. Ostimme hänelle sellaisen tripp trapp -kopion ja olemme olleet ihan tyytyväisiä. Tyttö on sen verran pienikokoinen, että hänen on vielä hankala syödä tavallisella tuolilla istuen vaikka olisi tyynykin pyllyn alla.

Tuohon tuoliin tyttö pääsee halutessaan kiipeämään itse ja sieltä pois, mutta jos haluan, että tyttö istuu tuolissa, niin siirrän sen niin lähelle pöytää, ettei pääse sieltä välistä tulemaan itse pois.

Siirtoa "pikkutuoliin" ei muuten olisi tarvinnut tehdä vaan tyttö söi ihan kiltisti myös syöttötuolissa, mutta halusimme siirtää hänet sieltä pois ennen kuin pikkusisko alkoi sitä tarvita.
 
Meillä esikoinen ja keskimmäinen siirtyvät syöttötuolista suoraan tavalliselle keittiöntuolille n. 2-vuotiaina ilman probleemia. Joskus on käytetty tyynyä, mutta ei enää pitkään aikaan (nyt 5v ja 3v). Kuopus (1v9kk) saa vielä istua syöttötuolissa, mutta mitään koroketuoleja meille ei nurkkiin hankita.
 

Yhteistyössä