Syöttötuoli haussa, kehu/hauku omaasi!

  • Viestiketjun aloittaja "miim"
  • Ensimmäinen viesti
"miim"
Juu eli syöttötuolia etsin 8kk lapselle, vinkkejä millainen kannattaa tai ei kannata hommata?

Olen kuullut nyt muutamalta kaverilta että Stokke olisi ainoa keikkaamaton, onko tosiaan näin??
 
"vieras"
Ostin 10 € käytetyn puisen syöttötuolin, normaali mallisen, maalasin valkoiseksi, hyvin on toiminut. Syöttötuoli keikkaa, jos lapsi potkii pöytää vasten, mutta meillä ei lapsi olekkaan tuolissa valvomatta.
 
Ei ole näin. Siis, että Stokke on ainoa, joka ei kaadu.

Meillä on Ikean Antilop. Ei joka makuun luonnollisestikaan (mikä olisikaan ;)), mutta meille passeli. Hinta on loistava. Tuoli on ollut käytössä nyt kolmisen vuotta ja edelleen kehun ja ylistän. :D

Eikä varmasti kaadu! (sitä ei ole saanut kaatumaan edes keikkuva kolmen vanha, joka btw mahtuu yhä tuoliin tarvittaessa = ei tarvitse enää syöttistä, joten on pikkuveikan käytössä normaalisti)

Lisäänpä vielä, että meillä on tässä myös se tarjotinosa. Loistava sekä syömisen että askartelun kannalta. Hintaa tarjottimineen päivineen tuolla oli muistaakseni 19 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
"mamma"
En tiedä muista mutta Stokke on ollut meillä tosi hyvä. Kannattaa ostaa lisävarusteet samalla. Tuolin jalkoihin saa sellaiset lisäpalat että tuolin keikkaaminen on mahdotonta ja turvakaari ja pehmusteet toimi meillä oikeinkin hyvin. Muunneltavuus lapsen kasvaessa on myös hyvä juttu. Samaa tuolia voi käyttää vielä kouluiässäkin jos haluaa. Suosittelen lämpimästi. Niin, ja se pöydälle laiettava alusta on myös hyvä, vähän kuin tarjotin. Sen alle saa kivoja kuvia ja jos maitolasi kaatuu nesteet pysyy siinä tarjottimella eikä leviä kohtuuttomasti.
 
ei oo ainut
Ei oo vielä näistä kolmesta saanut kyllä Futura Camin syöttötuolia keikaitettua. Se on niin leveelti auki, etten itekään saa sitä keikkaamaan vaikka kuinka oon kokeillu :) joten jos hakusessa keikkaamaton niin tuossa toinen vaihtoehto. Ja siihen mahtuu vielä tuo meidän 3v istumaan hyvin kun joskus askarrellessa on hyvä nostaa siihen oman pöydän ääreen leikkaamaan.
 
No meillä on emmam stokkea vastaava tuoli eikä sitä ole vielä kumoon saatu, tosin lapsi on aika rauhallinen. Ei oo muutenkaan valittamista tosta tuolista. Tosin aikuisen painoa se ei kestä, stokkea voi kuulemma aikuinenkin käyttää esim keittiön työskentelytason äärellä.
Jos taas ei halua tuommoista säätyvää tuolia niin esim ikean antilop on hyvä, helppo puhdistaa, oma pöytä joten sotkya tulee vähempi kun harjoittelee omatoimista ruokailua, ja ennenkaikkea siinä on turvavyö joten pieni lapsi ei pääse siitä karkaamaan jos vaikka laitat sen siihen lelun tai naposteltavan kanssa samalla kun itse siivoat keittiötä tms.
 
Mio2
Meillä Stokke ja aivan mahtava on ollut. Tukeva, kaunis ja helppo käyttää tämä uusi vauvasetti. Suosittelen! Hintava on, mutta jälleenmyyntiarvo on hyvä, jos hyväkuntoinen.
 
"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25093425:
puinen minkä saa kipattua pöytä+tuoli viritelmäksi.

meillä poika sai tripptrapin keikkaamaan kaverin luona, onneksi ehdittiin napata kiinni.
Oliko siinä silloin ne keikkaamisen estävät lisäpalat? (ihan mielenkiinnosta kysyn)
 
"omppu"
Meillä on käytössä Brion Sit. Olen ollut tyytyväinen! Ei keikkaa, on turvavyöt, ja pystyy säätämään monesta kohtaa. Menee myös isommalle lapselle (painoraja 100kg).
Näyttäisi olevan tietyt värit alennuksessa 129e babystylessä.
 
Ikean antilop tuoli on meilläkin, eikä muuten joo kaadu tekemälläkään!Helppo pitää puhtaana, onpa ollut meillä joskus suihkutuolinakin kylppärissä ja ei tultais toimeeni ilman tota turvävyötä.

Ainoa miinus on tuossa joidenkin mielestä se et noi jalat on tosi levällään, eli meillä esim.anoppi meinaa aina kompuroida niihin, joten en kovin pieneen tilaan tuota tuolia ottais, mut just niiden harallaan olevien jalkojen takia se niin hyvin pystyssä pysyykin.
 
Meillä on PIKKU PIIA STAR, tukeva eikä keikkaa vaikka lapsi potkiikin pöydästä vauhtia, kestää kaatumatta myös ulkopuolelta kiipeilyn tai siis sen kun lapsi nousee seisomaan tuolia vasten ja rynkyttää tuolia :D Olen tykännyt, ainoa miinus on tosiaan nyt se kun lapsi alkaa syödä itse niin puhdistaminen on työlästä kun puuta ja aionkin hakea Ikeasta sen Antiloopin niin helpottuu putsauskin.

PIKKU PIIA Syöttötuoli STAR, värill. | Pikku Piia Oy
 
"emmaliina"
Ikean Antilop-syöttötuoli. Ei varmasti keikkaa, helppo pitää puhtaana jne. :) ANTILOP Lastentuoli + istuinvyö - IKEA
Tää on tosi mahtava kapistus. Jalat saa irti napsauttamalla eli kulkee myös mummolaan ja mökille mukana. Olisi kyllä varaa ostaa oma mummolatuolikin tuolla hinnalla. Meillä ollut 2v. ja tarjotinosa on vaihdettu siihen kerran (niitä saa ostaa erikseen). Helppo pyyhkiä puhtaaksi ja on turvallinen. Lapsi ei hakkaa lusikalla pöytään jälkiä eikä keikkaa, ei tipahda, ei kiipeile jne.

Siskoni ostanut lapsilleen monia monia kalliita, jotka ovat vaarallisia ja ne pitää työntää lähelle pöytää, jolloin lapsi kiskoo pöytäliinan tai hakkaa puupintaan jälkiä lusikalla. Meillä on oma ruokapöytä ihan huippukunnossa vaikka lapsi istunut sen äärellä koska on istunut tuossa ja ollut se tarjotinosa siinä koko ajan kiinni.
 
meillä
Meillä on Stokken tuoli, eikä siitä kyllä ole kuin positiivista sanottavaa. Vauvatukien kanssa iso lapsi ei siihen pitkään mahtunut ja etukaarikin otettiin pois jo vähän päälle vuoden ikäisenä. Nyt 2-vuotias kiipeää itse tuoliin ja siitä pois, ja sitä käytetään myös esim. työskentelytuolina. Tosi hyvä. :)

Ulkonäön puolesta olisin tykännyt Brion tuolista enemmän, mutta isovanhemmat kun ostivat tuolin lahjaksi, niin en valita.

Anoppilassa on tuo Ikean Antilop muovituoli, ja se on siinä käytössä (siis tilapäistuolina) tosi hyvä. Nopea laittaa kasaan ja helppo pitää puhtaana. Vähän se on kyllä hutera, meidän tyttö ainakin keikuttaa sitä niin että kaatumista saa tosissaan pelätä. Mun vanhempien luona taas on perinteinen pöytätasoksikin muutettava tuoli, ja sitä ei ole saanut keikkaamaan. Siinä tyttö vaan ei enää tykkää istua vaikka hyvin mahtuukin, koska ei pääse sieltä itse (kaatumatta) pois.
 
"Marjaana"
Kehun Brio sit syöttötuolia. Tyylikäs, tukeva, korkeampi selkänoja kuin Stokkessa, ei laahaavia jalkoja kuin Stokkessa. Helppo pitää puhtaana. Kestää aikuisenkin painoa.

Monille Stokke on ainut oikea vaihtoehto vaikka nykyään haastajia tälle tuolille löytyy.

Meillä ainakaan ei ole kertaakaan ollut edes lähellä että Brio Sit keikkaisi. Nykyään tyttö jopa itse kiipeää tuoliinsa (1v,4kk) eikä tarvii pelätä että tuoli kaatuisi. Riippuu mistä ostaa mutta on hiukan halvempi kuin Stokke. Mielestäni näissä tuoleissa ei ole hirveesti eroa...
 

Yhteistyössä