SYÖTKÖ PERUNAA? MIKSI?

• Viestiketjun aloittaja perunaton
  • Ensimmäinen viesti
vieras
En syö koska en tykkää mausta eikä niiden syömisestä ole mitään vastaavaa hyötyä. Syön perunan tilalla monenlaisia kasviksia. Toinen mistä en pidä on maissi. Mutta porkkanaa, lanttua, kukkakaalia, parsakaalia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syön. Hyvää, halpaa, täyttävää, ei se epäterveellistäkään ole (ihan tosi, en usko näihin hiilihydraattomiin höpötyksiin). Lisäksi ekologisesti ajatellen yksi parhaista lisäkkeistä.
Peesaan tätä. Toki syön myös pastaa, riisiä ym., mutta siis myös perunaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syön. Hyvää, halpaa, täyttävää, ei se epäterveellistäkään ole (ihan tosi, en usko näihin hiilihydraattomiin höpötyksiin). Lisäksi ekologisesti ajatellen yksi parhaista lisäkkeistä.
Peesaan tätä. Toki syön myös pastaa, riisiä ym., mutta siis myös perunaa.
Täältä myös peesi.
En keksi yhtäkään syytä, miksi lopettaisin perunan syömisen.

Hei laittakaa jotain hyviä esimerkkejä teidän perunamattomista :)D) ruoista. Siis oikeesti mua kiinnostaa, tietää minkälaisia aterioita teette. Meillä lapset ei tykkää perunasta ollenkaan, muusina menee mut muuten ei oikeestaan. Haluaisin kovasti oppia jotain muita vaihtoehtoja.....

Jänis
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Hei laittakaa jotain hyviä esimerkkejä teidän perunamattomista :)D) ruoista. Siis oikeesti mua kiinnostaa, tietää minkälaisia aterioita teette. Meillä lapset ei tykkää perunasta ollenkaan, muusina menee mut muuten ei oikeestaan. Haluaisin kovasti oppia jotain muita vaihtoehtoja.....
Edellisellä sivulla oli ainakin minun listaa. Vielä tuli mieleen keitot, kuten maa-artisokkakeitto, hernekeitto, linssikeitto.

Alkuperäinen kirjoittaja nou:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt tätä syö:
mitä te sitten syötte, pastaa ja riisiä vai ?
Tuolla aikaisemmin jo kerroin, kasviksia kuten kukkakaalta, parsakaalta, palsternakkaa, porkkanaa, lanttua, papuja, parsaa.... Lista loputon.
Ja ei, ei meillä syödä riisiä eikä pastaakaan juuri koskaan. Ehkä kerran kaks kuussa. Kasviksilla korvataan peruna;pasta,riisit.
Kuin myös. Ja sitä perunaa. Mun ohjenuorani on kohtuus kaikessa.
Eikä todellakaan olla ylipainoisia meidän perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja P:
syödään perunoita, mutta syömme myös riisiä, couscousia, makaroonia, ohraa.

EN KÄSITÄ SITÄ ETTÄ AINA PITÄÄ OLLA PERUNAA.
Kenelle sitten pitää olla AINA perunaa? Itse ainakaan en tunne yhtään sellaista henkilöä.
mä tunnen paljon savolaismummoja joiden mielestä ruoka ei ole ruokaa jos siinä ei ole perunaa. ja niitä keitettyjä perunoita on lisukkeena ihan joka ruualla kuten myös makaronilaatikkoa :D

nyt tätä syö
mua jotenkin alko pöyristyttämään, että perunaa jotenkin vähätellään, sehän siinä on just että se on LISÄKKEENÄ ruuassa, ei se pääruoka.. meillä ainakin jokainen ruoka sisältää jo muutenkin sitä porkkanaa,lanttua yms milloin mitäkin, niin peruna tulee ihan lisukkeena.

SIITÄ KUN EI VISSIIN kuitenkaan ole mitään terveydellistä haittaa, vaikka söisit perunaa 2 kertaa päivässä. korjatkaa ihmeessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja P:
syödään perunoita, mutta syömme myös riisiä, couscousia, makaroonia, ohraa.

EN KÄSITÄ SITÄ ETTÄ AINA PITÄÄ OLLA PERUNAA.
Kenelle sitten pitää olla AINA perunaa? Itse ainakaan en tunne yhtään sellaista henkilöä.
mä tunnen paljon savolaismummoja joiden mielestä ruoka ei ole ruokaa jos siinä ei ole perunaa. ja niitä keitettyjä perunoita on lisukkeena ihan joka ruualla kuten myös makaronilaatikkoa :D

:eek: peruna ole koskaan lisukkkeena...vaan perunan lisukkkeena voi olla*****
:LOL: ei hitsi,makaronilaatikkoa?*varmaan savolaishuumoria* ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Syön hyvin harvoin.

Koulussa toki, jos sitä on tarjolla, ja muuta vaihtoehtoa ei esim. kastikkeen kaveriksi ole.

Kotona...ööö, keitettyä perunaa meillä ei ole koskaan, muussia ehkä kerran kuussa. Tänään sattumoisin on valkosipuliperunoita kanapihvien kera :)

Olisi helppoa elää ilman pottua, olen elänytkin eikä tullut yhtään ikävä.
Ihmekkös porukkaa lihookin kun syö tollasia perunoita.

Jos mä söisin pelkkiä rasvattomia vihanneksia ruoaksi, tulisi mulle kohta taas nälkä ja kaipaisisin vähän hiukopalaa... Mutta kun syön lihan ja kasvisten lisäksi ihaniä kermassa ja tuorejuustossa paistettuja valkosipulilla maustettuja pottuja, niin nälkä pysyy pitkään poissa ja iltapalaksi riittää jotain kevyttä vain. Eli mä en ainakaan niistä liho, vaan mun ruoan pitää olla täyttävää ja näin en sorru voilla kuorrutettuihin juustoleipiin tai saati sipseihin tai vastaaviin.

Yhteistyössä