SYÖTKÖ PERUNAA? MIKSI?

• Viestiketjun aloittaja perunaton
  • Ensimmäinen viesti
Syön mutta muistan kohtuuden. Käytämme paljon kasviksia myös, eikä perunaa ole joka päivä.

Jos vedotaan siihen että mitä ravintoaineita siitä saa, niin heitän vastakysymyksellä että mitä saa light limukoista? Tai light tuotteista yleensäkin..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Syön mutta muistan kohtuuden. Käytämme paljon kasviksia myös, eikä perunaa ole joka päivä.

Jos vedotaan siihen että mitä ravintoaineita siitä saa, niin heitän vastakysymyksellä että mitä saa light limukoista? Tai light tuotteista yleensäkin..
ei ihan mitään.

Syön, koska monet perunaruoat ovat hyviä ja täyttäviä. Mun suussa maistuu peruna paremmalta kuin riisi tai pastat, joita myöskin välillä syödään. Pelkillä vihanneksillakin mahani täyttyy, mutta ne pelkästään ei riitä mulle energialähteiksi.

nyt tätä syö
siis täh ? väittääkö ihmiset nyt tosissaan että peruna on ihan mitätön, ettei siitä saa mitään, parempi siis olla syömättä ? en mahdu mun kaaliin :D

mitä te sitten syötte, pastaa ja riisiä vai ?

jep
Syön, keitettynä, paistettuna, muussina, röstiperunoina, lohkoperunoina jne. jne. Ehkä kolmisen kertaa viikossa. En jaksa uskoa mihinkään hömpötyksiin tietyistä ruokavalioista. Ehkä ei mene niin pahasti mäkeen, kun syö vähän sitä ja tätä, vaihdellen sopivasti.

nou
Alkuperäinen kirjoittaja nyt tätä syö:
mitä te sitten syötte, pastaa ja riisiä vai ?
Tuolla aikaisemmin jo kerroin, kasviksia kuten kukkakaalta, parsakaalta, palsternakkaa, porkkanaa, lanttua, papuja, parsaa.... Lista loputon.
Ja ei, ei meillä syödä riisiä eikä pastaakaan juuri koskaan. Ehkä kerran kaks kuussa. Kasviksilla korvataan peruna;pasta,riisit.

clivia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
En juurikaan,lääkäri totesi että täysin hyödytön syötävä jota ilman ihminen pärjää mainiosti.Perunassa ei ole mitään ravintoa.
Varmaankin myös pasta ja riisi olivat hyödyttömiä syötäviä?
Kyllä näin on juu.En syö niitäkään.

Syön hyvin harvoin.

Koulussa toki, jos sitä on tarjolla, ja muuta vaihtoehtoa ei esim. kastikkeen kaveriksi ole.

Kotona...ööö, keitettyä perunaa meillä ei ole koskaan, muussia ehkä kerran kuussa. Tänään sattumoisin on valkosipuliperunoita kanapihvien kera :)

Olisi helppoa elää ilman pottua, olen elänytkin eikä tullut yhtään ikävä.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Syön hyvin harvoin.

Koulussa toki, jos sitä on tarjolla, ja muuta vaihtoehtoa ei esim. kastikkeen kaveriksi ole.

Kotona...ööö, keitettyä perunaa meillä ei ole koskaan, muussia ehkä kerran kuussa. Tänään sattumoisin on valkosipuliperunoita kanapihvien kera :)

Ihmekkös porukkaa lihookin kun syö tollasia perunoita.

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Syön hyvin harvoin.

Ihmekkös porukkaa lihookin kun syö tollasia perunoita.
mikäs sellainen nimike on kuin lihotusperuna? ihan uus mulle :D

potaatti
Syön, koska se vain on niin hyvää. Mikäpä olisi parempaa kuin

- sisäfileepihvi, smetanasoossi ja uuniperuna
- omatekemät lihapullat ja muussi
- omatekemät lohkoperunat ja uunilohi
- uudet perunat ja silli
- sipsit

En keksi yhtään syytä, miksi minun pitäisi lopettaa perunan syöminen.
En kuitenkaan joka päivä syö, välillä syön perunan tilalta riisiä tai pastaa.

Yhteistyössä