syötettävä päiväkotiin

Tyttö menee kk:n päästä tarhaan(1v4kk). Ei suostu juomaan vettä tai mitään mukista/nokkamukista/taikamukista. Juo vain maitoa tuttipullosta. Ei syö itse vaan syötetään, olen yrittänyt antaa oman lusikan mutta ei vielä kiinnostunut tarpeeksi. Mietityttää tuo tarhaan meno, onkohan siellä aikaa syöttää meidän tyttöä? Vai oppivatko muiden esimerkistä itse syömään? Kotona täytyy lukea lehteä tai antaa käteen joku esine jotta ruokailu saadaan loppuun ja aikaa kuluu.
 
Eijuli-79
Meidän äiti kun on päiväkodossa töissä, niin sanoi että siellä kyllä sitten opetetaan. Tietysti autetaan syömään mutta lusikan lykkäävät käteen. Eiköhän nuo aika nopeasti opi. Ja yksille päikkäreillekkin opetetaan.. JOs siis vielä on kahdet nukkunut. Eihän niillä sillä tavalla ole aikaa yhtä lasta syötellä jne.
 
iiris
Meillä oli sama ongelma tuon juomis homman kanssa.
Neuvolassa sanottiin, että raaasti tuttipullo pois, että kyllä lapsi sen juomansa juo nokkamukistakin kun on jano.
Hieman pelkäsin ensin, että saako tarpeeksi nestettä mutta kyllä alkoi kummasti nokkamukista juomaan kun pulloa ei enää saanut!
Eli rohkeasti vaan kokeilemaan! =)
 
Meillä tyttö ei suostunut juomaan mistään muusta kuin tuttipullosta ja pelkästään maitoa. 1v. 9 kk iässä jätettiin yhtenä päivänä pullo vain tylysti pois. Huuti päivän kurkku suorana mutta seuraavana aamuna joi tyytyväisenä mukista. Osteltiin vaikka minkä merkkisiä mukeja, mutta parhaaksi meille osoittautui Emman tiivi- muki. Siinä on venttiili joten maitoa ei tule kuin imiessä. uutena venttiili voi olla jäykkä, kokeile ensin itse että maitoa tulee. Kalliimmat taikamukit ym. jäivät käyttämättä.
 
amaryllis
Meillä on aika ajankohtaista tämä homma. Poika 1v ja 7kk on syönyt itse ns. sormilla syötävää, mutta lusikkaruoka on pitänyt syöttää. Nyt hän on ollut kolmena päivänä päiväkodissa ja on jo oppinut syömään itse. Olin eilen silmät ymmyrkäisinä, kun poika tyhjensi lautasensa ilman apua. Sotkua tuli jonkin verran, mutta ei haittaa. Ilmeisesti se muiden malli siellä saa ihmeitä aikaan.
 
Tyttö aloitti tarhan viikko sitten ja siinä ajassa oppi itse syömään ja juomaan lasista. Kyllä ne tädit aluksi tietenkin autto mutta nopeasti oppi muiden esimerkillä. Tyttö 1v2kk ja kotona on saanu oman lusikan ruokailessa n.3 viikon ajan.
 
Kiitos vastauksissta!
Uskon että tosiaan esimerkkiä seuraamalla oppii. Kuka nyt äidiltä kaikkea haluaa oppia... Murehdin yksille päikkäreille siirtymistä ja tutista luopumista mutta yhdessä päivässä itse muutti rytmin ja tutin viskas lopullisesti pois. Pitäisi kai enemmän uskoa lapsensa taitoihin :)
 
Kai sä voit laittaa hoitoon tuttipullon mukaan. Meillä neiti ei syöny ite päikkäriin mennessään joten syöttivät siellä. 1kk sisään hoidon alottamisesta alko jollain tavalla syödä ite kun katto siellä mallia isommista.
 

Yhteistyössä