Syöminen raskausaikana

Heippa !
Kuinka paljon raskausajan syömisellä voi vaikuttaa vauvan syntymäpainoon ?
Mulla on kamalat himot karkkiin, sipsiin, jätskiin ym.
Esikoisen aikana oli kans, muttei näin kovia himoja. Nyt syön joka päivä jotain. Pelkään että tulee iso vauva. Poika tulossa. Esikoinen on myös poika, ja oli syntyessään 3950 g.
Kiitos avusta !!
 
Zoe-F
No ei sun syöminen yksistään vaikuta siihen miten iso vauvasta tulee.
Ihan off-topic: Jonkun tutkimuksen mukaan sodan aikaan (vai milloin se nyt oli) kun raskaanakaan olevat naiset eivät saanneet edes 600kcal/päivässä, niin syntyi isoja lapsia, kun niillä oli jokin ruokahalusysteemi häiriintynyt. En tiedä sitten sen paikkaansa pitävyydestä.
Itse olen mässäillyt mitä mieli on tehnyt, järkevissä rajoissa tietenkin, ja neuvolatädin mukaan ei ole isoa lasta tulossa.
 
Niin toki järkevät rajat, mutta olen nyt viikolla 22+5 ja olen syönyt viimesen pari kuukautta joka päivä jotain :) Mitä milloinkin. Paino noussut tähän mennessä 4 kg tasan. Ja olen muutenkin normi painoinen. Painoindeksin mukaan siin normaalipainoisen / lievän ylipainon rajalla. Maha tosi iso ja vauva potkii todella lujaa jo, että päällepäin näkyy isoja potkuja. Esikoisesta ei näin ajoissa näkynyt ja tuntunut noin potkut, kun nytten....
 
No jotkut puhuu ns. sokerilapsista eli ilmeisesti jos äiti syö äly-paljon makeaa ni se sit johtaa siihen, että lapsi saattaa olla isokokoinen. Mutta olen ymmärtänyt asian niin, että lapsi kasvaa tietyllä käyrällä aika pitkälle raskauteen ihan sama mitä äiti syö, että ne yksilölliset paino-erot tulee vasta ihan sillon viimesillä vkoilla, sillonhan vauva sitä rasvaa kerää ihonsa alle.

Toinen lapsi on yleensä hieman isompi kuin ensimmäinen (tietty poikkeuksiakin on) mutta teet niin tai näin luulen että vauvasi tulee joka tapauksessa olemaan hieman yli 4kg mikäli syntyy LAn rajoissa.
=)
 
Mä oon joka raskaudessa syönyt samalla tavalla. Raskausdiabetestä ei ole koskaan ollut. Vauvojen koot on meillä mennyt näin:

1. 3840g ja 51cm (rv 40+0, tyttö )
2. 4150g ja 52cm (rv 41+0, tyttö )
3. 4550g ja 54cm (rv 40+1, poika)
4. 3740g ja 49cm (rv 40+3, poika)
 

Yhteistyössä