syökö teidän koirat mitään muuta, kuin pelkkää koirien ruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja moi
  • Ensimmäinen viesti
moi
esim. puuroa siinä seassa??

meidän kultsi 1v, on mun mielestä laihtunu vaikka oon antanu ruokaa ihan ohjeiden mukaan... mietin että voiskoha siihen ruokaan sekoittaa jotain puuroa vaikka? esim. ohra, tai ruis tai jotain....

:ashamed:

tässä kuussa on 1v rokotus, niin ajattelin sit kysäistä sieltä myös...
 
Meidän otukset huolehtii jääkaapin tyhjennyksestä.. Siis kaikki ruuan jämät annetaan koirille ja jos ei oo tähteitä niin keitän riisiä tai makaronia ja siihen sekaan raakaa koiran jauhelihaa ja sitten tietysti tulee kuivamuona, että saa varmasti riittävästi ravintoaineita. Ainakin meillä' on koirat tuohon tyytyväisiä ja voivat hyvin.
 
Hiilarit on se, mikä koiraa lihottaa suotta, kuinka paljon proteiinia/rasvaa nykyinen ruoka sisältää? Jos koira on aktiivinen, niin semmoinen 30/30 (suurinpiirtein). Kannattaa vaihtaa ruokaa. Toki voihan sitä vähän jotain ekstraa ruokaan lisätä, esim. loraus öljyä ei koskaan ole pahitteeksi. Onhan koira madotettu? :)
 
Keittiönoita
Meidän malamuutille kelpaa kaikki. Kupissa sillä on aina koiranruokaa ja sitä syö, kun haluaa. Jäistä, raakaa lihaa se vetäisee noin puoli kiloa päivässä. Ruuan jämätkin annan sille.
 
koiruli
Mä annan omalle 8 kk pennulle nappuloita, jauhelihaa,maksalaatikkoa,raejuustoa,riisiä makraroonia,koirien omia purkkiruokia. Toivottavasti noissa ei ole mitään kiellettyä.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meidän malamuutille kelpaa kaikki. Kupissa sillä on aina koiranruokaa ja sitä syö, kun haluaa. Jäistä, raakaa lihaa se vetäisee noin puoli kiloa päivässä. Ruuan jämätkin annan sille.
oho! meidän kultsu 12v yrjöää jos sille antaa jääkaappikylmän nakin, täytyy lämmitää kuin vauvalle :)
 
jalmir harmaana
Koirille on olemassa oma puuronsa,muistaakseni "Yrjölän puuro".Maksalaatikko käy koirilla muistaakseni haiman päälle,sitä ei kannata antaa.Riisi ja raejuusto on ainakin ok.
 
Se söis mitä vaan.Pohjaton kuilu!Meillä taas piti kuivamuona-annosta pienentää(purina one,kana-riisi)vaikka saa varmasti liikuntaa tarpeeksi,pyörälenkillä käy joka päivä ja siihen vielä normi kävelytykset(suomenajokoira 2vee) niin tuntuu vaan paisuvan.Syyksi oon kyllä ajatellut sitä et poju 10 vee syöttää ihan varmasti sitä salaa vaikka ei tunnusta!Kerrankin olivat kahestaan kotona ,kun olin kaupassa niin hk:n sininen lenkki oli hävinnyt jääkaapista ja poika kirkkain silmin väitti syöneensä sen ite.Just joo,ei mee läpi!
Koirille voi todellakin antaa ihan kotipuuroa nappuloiden lisäx,ihan kaura,ohra jne.Kannattaa vielä eläinlääkärillä jutella lisää jos saisit vinkkejä et mitenkä paljon suhteessa nappuloihin puuroa annetaan.
 
archie
Meillä reilu vuosikas labbis ja kaikki kelpaa. Saa siis raksuja ja ruuantähteitä. Siksi pyrin antamaan noita valmisruokiakin, siis raksuja lähinnä, jotta sais kaikki tarpeelliset vitamiinit. Meillä muuten eläinlääkäri sanoi kun kysyin tosta rokotuksesta et seuraavan kerran vuoden päästä edellisestä rokotuksesta eli ei siis silloin kun koira täytti vuoden vaan kun on kulunut noin vuosi viimesimmästä piikistä minkä sai silloin pentuna.
 
kismet
Kaikkiruokainen, paitsi vihannekset ja marjat jää kupinpohjalle. Oletko antanut matolääkkeen, ettei siitä syystä laihtuisi? Ja koiran turkki ohenee kesäksi, jolloin näyttää että on laihtunut.
 
moi
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Hiilarit on se, mikä koiraa lihottaa suotta, kuinka paljon proteiinia/rasvaa nykyinen ruoka sisältää? Jos koira on aktiivinen, niin semmoinen 30/30 (suurinpiirtein). Kannattaa vaihtaa ruokaa. Toki voihan sitä vähän jotain ekstraa ruokaan lisätä, esim. loraus öljyä ei koskaan ole pahitteeksi. Onhan koira madotettu? :)
ei oo vielä, mut pitää madottaa 1vk ennen kuin mennään rokotukseen.. viimeks oli rokotettu viime syksynä.. kasvattaja sanoi että madottaa pitää ainaki 2 krt vuodessa (kevät-syksy)
 

Yhteistyössä