Syökö palkaton vapaa palkallisen vapaapäivän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Hei, osaisiko joku auttaa mua?

Työskentelen määräaikaisena hoitoalalla kaupungilla. Tarvitsin heinäkuulle erään menon takia neljä vapaapäivää putkeen. Päätin anoa kaksi niistä palkattomana, ettei melkein kaikki kolmen viikon 6 vapaata tuhraannu tuohon ja tule "tappoputkia". No, sain palkattomat vapaani, mutta listan saatuani havaitsin että minulla on "vain" 5 tavallista vapaapäivää ja sitten ne 2 palkatonta..

Kysyin asiasta listantekijältä mutta en oikein saanut järkevää vastausta.. totesi vain että on pomokin ne tarkastanut mutta en vakuuttunut yhtään, sillä kerran aikaisemmin minulta on evätty yksi vapaa vedoten lyhyempiin työpäiviin, joita en siis ollut pyytänyt..

Apua, joku..??

Paljonko sulla on tuntimäärä/kk? Siitä voit laskea onko otettu vapaapäivä pois. Ei palkattoman vapaan pitäisi syödä normaaleja vapaita. Vuorotyössä/hoitoalalla ei oo mitään perus 5päivää töitä kaksi vapaata järjestelmää, voi oll 6töitä, yksi vapaa, 5töitä, 3vapaata jne. Kuukauden työtunti määrä on se mistä näkyy. Työnantaja joskus venkslaa listaaniinkin et kaksi lyhyempää työpäivää syö sen yhden vapaa.

pitäisi aina olla vähintään 4 tuntia todelisuudessa ei 6 tunin vaatimuskaanole liikaa koska joka työmaalla on aina tekemättömiä töitä sen verta että voi vaikka niitä tehdä tuon 6 tuntia putkeen.
Työnantajat vaan monesti jättää töitä teettämättä kun siitä tulee säästöä.
Tai kuten pomo minulle alkuaikoina sanoi se on paras työ josta voidaan laskutaa mutta voidaan silti jättää tekemättä.

Yhteistyössä