Syödäänkö teillä sika-nauta -jauhelihaa, maistuuko se aina omituiselta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tein kastikkeen aivan samalla tavalla kuin aina mutta kun tavallisesti käytän naudan paistijauhelihaa niin ostin nyt sitä nauta-sikaa, ja kaikki lapset sanoi sen maistuvan pahalta. Onko se eri makuista vai olikohan jauheliha jo pilalla, eilen ostettu?
En itse syö lihaa niin en osaa noista makueroista sanoa.

nauta ja sika-nauta maistuvat tietenkin erilaiselta :) ja siitä tykkää kumpaan on tottunut. itse pidän enemmän sikanaudasta koska sitä meillä kotona syötiin.

Meillä syötiin ennen sika-nautaa, mutta oon vaihtanu sittemmin naudan paistijauhelihaan ja on se kyllä paremman makuista. Sika-nautakin menee, jos ei muuta ole tarjolla.

Sika-nauta pitää paistaa kunnolla, oikein käristää, parempi ikäänkuin unohtaa pannulle. Sillain just ja just kypsänä siitä tulee kamalan makuista kastiketta. Mutta kunnolla käristettynä parempaa kastiketta saa hakea. :p

• Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
Mä pyrin ostamaan aina kaupan itse jauhamaa jauhelihaa ja ostan sekä pelkkää naudanlihaa että sika-nautaa. Tossa muutama viikko sitten ostin tarjouksesta sellaista kaasuun pakattua sika-nautaa ja voi peeveli se haisi ja maistui pahalta. Mä yökkisin jo kun tein ruokaa enkä itse pystynyt sitä syömään. Liha ei ollut päiväystuote eikä muutenkaan pilaantunut. Luulen, että siinä oli sianlihan osuus todella suuri. Toisen kaupan oma sika-nautajauheliha on aina ihan hyvää.

Me käytetään yleisimmin naudan paistijauhelihaa.
Sikanautaa harvoin ja aina siitä on tullut paljon maukkaampaa ruokaa kuin tuosta pelkästä naudasta.

Onhan se erimakusta kuin pelkkä nauta (Onneksi. Meillä meni toisinpäin. Mies oli ostanut naudan lihaa, josta tein pullia ja niitä ei syönyt kukaan...).

Mutta ei sen kuulu semmoselle pahalle pahalle maistua, jos on vielä kunnossa liha. (siis pilaantuneelle pahalle).