syntyy ennen vk 38

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän asian vierestä mutta mulla oli eilen (37+4) ultra ja vauva painoi jo 3,7kg,eli ihan valmis syntymään sen puolesta. Ja raskaushan on täysaikainen jo 37+0 joten ainakin 37+0-37+6 syntyneet on yleensä jo valmiita syntymään.. Ja eihän sitä ennenkään syntyneillä aina mitään syytä ole jos syntyy ennenaikaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:
Eikö täysiaikainen ole aikaisintaan 38+0? Voi tietty olla, että olen väärässäkin :)

Ei kun kyllä 37+0 on jo täysaikainen. Toi 38 tulee vaan siitä +-14 päivää lasketusta ajasta. Eli siis useimmat lapset syntyy tuolloin 38-42.. mutta täysaikainen toi 37 jo on =)

....kolmas lapsi syntyi ihan yllättäen viikolla 36.Luonnostaan lähti käyntiin ja tuli nopeasti.Esikoinen meni yli viikolla ja kakkonen taisi mennä päivällä yli.Näin vuosi synnytyksen jälkeen lääkärin epäilevät streptokokki-b-bakteerin (olin positiivinen) aiheuttaneen tuon aikaisemman "liikkeellelähdön".Vauavamme painoi miltei 3kg eikä joutunut mihinkään erikoishoitoon viikkojen takia.Oli itseasiassa tervein vastasyntyt meidän perheessä,sai siis heti täydet 10 apgar-pistettä.

Tässä siis ainakin yksi vastaus kysymykseesi,miksi joskus saattaa käynnistyä aikaisemmin.

Nyt odotan neljättä viikolla 37 tasan ja taas on tulehdus päällä......jännittää milloin tämä tulokas päättää maailmaan tulostansa :p

Kassu ja Massu tasan 37

Yhteistyössä