Synttärilahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Viittaan tuohon yhteen ketjuun, jossa keskusteltiin onko 2e sopiva lahja lapselle. Kun luin tuota ketjua niin tuli kyllä tunne, että vanhemmat on ne jotka määrittää onko lahja riittävän kallis vai ei. aiheuttaa järkyttäviä paineita kun tietää kuinka monet vanhemmat ei arvosta lastensa saamia lahjoja. Ja jos vanhemmat opettaa että 2e on liian vähän niin sitten se lapsikin on varmasti enemmän vailla...Minä en odota että lapseni saisivat lahjoja synttäreillään. Tärkeintä on se, että paikalle tulevat odotetut vieraat ja tunnelma on kiva. Lahjat on sivuseikka. Tavaraa on muutenkin niin paljon. Miksi joittenkin mielestä 2e on liian vähän rahana, mutta jos sillä samalla rahalla on ostanut tavaran/karkkia niin se on jotenkin enemmän? En ymmärrä...Mielestäni synttärilahja on kallis jos se maksaa yli 4e. Tietenkin kummilapsille tulee hankittua kalliimpiakin lahjoja, mutta onko se hinta todella lahjan arvon mittari? Itse olin lapsena kiitollinen kaikista lahjoista ja ne eivät kyllä tainneet koskaan olla sitä 2e kalliimpia...toivottavasti omista lapsistanikin tulee vähään tyytyväisiä.

Niin, mua ihan hirvittää mitä lapsen kaverit sanoo sitten kun tulevat meille ja meil on vaan vapaata seurustelua ja kakun ja muitten herkkujen syöntiä... Minä kun en osaa/jaksa alkaa järjestään mitään ohjelmanumeroita. Niin ja sitten se, että onko tosiaan jo ihan yleistä, että vieraille annetaan joku kiitoslahja? en ymmärrä...että vielä vieraatkin lahjotaan, kun ne jo napansa täyteen herkuttelivat...

No mä olen itse sitä mieltä, että jos lahjan antaa rahana, silloin sillä rahalla pitäisi jotain saadakin. 2 eurolla ei paljon mitään saa tai ainakin pitää kierrellä aika pitkään kauppoja jotain löytääkseen. Sen sijaan, jos itse on sillä 2 eurolla jonkun kivan lahjan löytänyt, ei ole mitään vikaa antaa sitä lahjaa. Itse siis veisin mieluummin vaikka yhden ruusun kuin 2 euron kolikon, jos en ole ehtinyt/voinut käydä hankkimassa lahjaa.

Juu aika isolleen menevät nuo synttärit monilla. On jos jonkinlaista ohjelmaa... Ongintaa, aarteenetsintää, leikkejä... Vaikka mitä! Ja tietenkin se kiitoslahja lähtiessä mukaan kaikille... Lahjoista olen kyllä sitä mieltä, että vanhemmat itse opettavat lapsille sen, että lahjojen täytyy olla jotain suurta ja mahtavaa; ainakin kallista. Lapset itse olisivat mitä luultavammin tyytyväisiä pieniinkin (edullisiin) lahjoihin, jopa sellaisiin jotka eivät maksa juuri mitään! Lapset alkavat monissa perheissä olla tällä hetkellä vanhempien ansiosta niin yltäkylläisiä, että mikään ei riitä. En ymmärrä. MIksi lapsien ei anneta olla lapsia ja anneta iloita pienistä, aidoista asioista. :o Ja todellakin, kun me kutsumme vieraita synttäreille, emme oleta heidän tuovan mitään kalliita lahjoja. Pääasia on se, että tulevat paikalle juhlimaan!

Yhteistyössä