V
vieras
Vieras
Viittaan tuohon yhteen ketjuun, jossa keskusteltiin onko 2e sopiva lahja lapselle. Kun luin tuota ketjua niin tuli kyllä tunne, että vanhemmat on ne jotka määrittää onko lahja riittävän kallis vai ei. aiheuttaa järkyttäviä paineita kun tietää kuinka monet vanhemmat ei arvosta lastensa saamia lahjoja. Ja jos vanhemmat opettaa että 2e on liian vähän niin sitten se lapsikin on varmasti enemmän vailla...Minä en odota että lapseni saisivat lahjoja synttäreillään. Tärkeintä on se, että paikalle tulevat odotetut vieraat ja tunnelma on kiva. Lahjat on sivuseikka. Tavaraa on muutenkin niin paljon. Miksi joittenkin mielestä 2e on liian vähän rahana, mutta jos sillä samalla rahalla on ostanut tavaran/karkkia niin se on jotenkin enemmän? En ymmärrä...Mielestäni synttärilahja on kallis jos se maksaa yli 4e. Tietenkin kummilapsille tulee hankittua kalliimpiakin lahjoja, mutta onko se hinta todella lahjan arvon mittari? Itse olin lapsena kiitollinen kaikista lahjoista ja ne eivät kyllä tainneet koskaan olla sitä 2e kalliimpia...toivottavasti omista lapsistanikin tulee vähään tyytyväisiä.