Synttärilahjaksi ulkomaanmatka, pidänkö salassa? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan miehen kanssa pitkään puhuttu eräästä matkakohteesta, ja yhtäkkiä kävelylenkillä ollessani sain päähäni, että mehän muuten lähdetään eikä enää vain meinata! Ostin matkan ensi keväälle, vaikka kukkaroa kirpaisikin.

Luultavasti mies olisi aivan pähkinöinä tästä tiedosta jo nyt, mutta haluaisin pitää tulevan matkan salassa mahdollisimman pitkään. Jos jokin matkaan liittyvä puheenaihe tulee esille, en välttämättä osaa olla kovinkaan luonteva. Minun pitäisi sinnitellä melkein puoli vuotta tällaisen tiedon kanssa! Vai kertoisinko "joululahjana" asiasta?

Voisin miehen tietämättä huolehtia passit esille ja matkavakuutukset kuntoon. Matkapäivät olisi tietysti pyrittävä pitämään vapaana, joten ehkä pitäisi kehitellä jokin juoni ja sopia silloin jostakin tavanomaisesta synttäreiden vietosta, ettei mies vain sovi matkapäiviksi jotakin muuta.

Olisiko liian jänskää paljastaa asia vasta muutama päivä ennen lähtöä? Miehellä olisi synttärit alkuviikosta ja matka sitten viikonloppuna. Me molemmat tykätään kyllä valmistautua aina hyvin, emme ole lainkaan spontaaneja. Siksi mietin, että onko tuollainen yllätysmatka niin iso pommi, että mies järkytykseltään jopa suuttuu minulle. :D

Tämä reissu ohjelmineen olisi miehen unelmamatka, sen vuoksi mietinkin, että pitäisikö antaa hänenkin suunnitella ja valmistautua rauhassa, vain nappaanko vain passit ja sanon että nyt lähetään lentokentälle...

Kertokaa, jos olette järjestäneet jotain vastaavia yllätyksiä! Mitä kannattaisi tehdä, kertoa hyvissä ajoin vain pitää salassa viime hetkille? Haluaisitko itse lähteä yllätysmatkalle?

Mä oon järkännyt 2 kertaa. Toisella kerralla kerroin jouluna ja lähdettiin tammikuun 15. päivä, se oli viikonloppumatka. Toisella kerralla jouduin kertoa 2 kk aiemmin, että mies ehtii ajoittamaan lomansa oikein :) Mitä jos antaisit jo jouluna kuoren, missä lukee "synttärilahja" ja antaisit miehen päättää haluaako avata heti vai yllättyä?

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27718334:
Mitä jos antaisit jo jouluna kuoren, missä lukee "synttärilahja" ja antaisit miehen päättää haluaako avata heti vai yllättyä?
Tässä vois olla ideaa! Heittäisin pallon toiselle... Olis toisaalta kiva odottaa matkaa yhdessä, niin ehkä annan hälle mahdollisuuden tietää ja teen jonkinlaisen kirjekuoren. Saattaa tietysti mennä hetki, kun tankkaa jotakin englanninkielistä varausvahvistusta, mutta ehkä se siitä iloksi muuttuu kun oivaltaa. ;)

Tässä vois olla ideaa! Heittäisin pallon toiselle... Olis toisaalta kiva odottaa matkaa yhdessä, niin ehkä annan hälle mahdollisuuden tietää ja teen jonkinlaisen kirjekuoren. Saattaa tietysti mennä hetki, kun tankkaa jotakin englanninkielistä varausvahvistusta, mutta ehkä se siitä iloksi muuttuu kun oivaltaa. ;)

Mä oon antanut lentoliput. Tai sit voit tulostaa kuvan kohteesta ja kirjoittaa toiselle puolelle vaikka kohteen nimen ja matkan ajankohdan. Esim. matka Espanjaan 10.-17.5.

Mä yllätin kerran miehen ulkomaanreissulla. Kerroin pari kk ennen lähtöä et järkkää pari vkoa vapaaksi tiettyyn ajankohtaan mut en sen enempää. Pakkailut hoidin itse, jne. Yllätys oli sit vasta lentokentällä tietää matkakohde ja pari hänen hyvää kaveria lähti myös mukaan reissuun :) Paras loma ikinä!

[QUOTE="ria";27718479]Mä yllätin kerran miehen ulkomaanreissulla. Kerroin pari kk ennen lähtöä et järkkää pari vkoa vapaaksi tiettyyn ajankohtaan mut en sen enempää.[/QUOTE]Ei olis hullumpi tapa toimia tämäkään. Sais sovittua sen ajankohdan vapaaksi, mutta yllätys säilyis silti. :)

Itse kyllä pitäisin tuollaisesta yllätysmatkasta, mutta osa ihmisistä tarvitsee aikaa esimerkiksi vaatteiden hankkimiseen, joku saattaa haluta laihduttaa ennen matkaa jne. jos tällaisesta kyse, niin sitten varmaan kertoisin jouluna, mutta sen matkakohteen voi pitää yllätyksenä. =)

Minä saisin paljon enemmän nautintoa tuollaisesta matkasta, jos saisin valmistautua, suunnitella ja herkutella ajatuksella. Puolen vuoden ilo vs. viikon ilo? Toki reissusta tulisi varmasti kiva lyhyemmälläkin varoitusajalla jos kaikki käytännönasiat olisi kunnossa, eli ei jäisi epävarma olo esim. lasten hoitojärjestelyistä tai ei tarvitsi lähteä tarkoitukseen sopimattomin tai vaillinaisin varustein reissuun.

Yhteistyössä