Synttärikutsuihin vastaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Elikkä jos kutsuun on laitettu puh num. ja pyyntö ilmoitathan jos et pääse tulemaan. Vaivaudutteko soittamaan tai laittamaan txt-viestin jos lapsenne ei pääse tulemaan?

Juu huomasin, että nipo-äiti nosti hieman päätä. Pojalla on huomenna 9 v kaverisyndet. Tänään kotia tullessaan ilmoitti, ettei se ja se ja se pääse tulemaan. Yhtään virallista ilmoitusta en ole saanut.

No kahdella on hyvä syy. Toinen lähtee viikonlopuksi reissuun ja toinen oli kutsuttu samalle päivälle toisille synttäreille. Yksi pojista repi kutsun sen saatuaan. Ja ei ole kuulema tulossa. Yksi oli ilmoittanut, ettei jaksa vaivaantua tulemaan. Yhdestä en sitten tiedä. Eli yksi poika on kuulema sanonut suoraan tulevansa.

Taitaa kyllä äitiä harmittaa enemmän kuin poikaa. Onneksi. No ompahan tietenkin helpompaa kuin 6 pojan sijasta on näillä näkymin tulossa yksi. Pisti vaan jotenkin harmittamaan moinen käytös, että kutsu revitään heti sen saatuaan. Ja toiseelta syy ettei jaksa vaivaantua tulemaan.

No eihän kenenkään synttäreille ole kellään pakkoa tai velvoitetta tulla. Saa sitten huomenna nähdä ketä tulee vai tulekoo kukaan.

Juuh oli pakko narista tänne... sori

täällä vähän samaa kummastelen! jotkut ei kyllä vienyt edes kutsuja kotiinsa vaan ilmotti etten tuu! onko synttärit poissa muodista vai mitä ihmettä! kuitenkin poika on noitten kanssa kaveri, ei riitoja tai mitään...

Jos kortti tulee mulle saakka ja siinä näin pyyntö, niin kyllä tekstaan. Mutta varmaan jo isommilla koululaisilla toi ehkä toimii niin, että sanovat toisilleen ovatko tulossa vai eivät ja koululainen välittää tiedon vanhemmille...

No huomennahan sen näkee kuka tulee ja kuka ei. Kaipa sitä pitää väsätä tarjottavaa joka tapauksessa useammalle kuin yhdelle vieraalle.

Edelleen täytyy olla tyytyväinen, ettei poika pahoittanut mieltään. Tai no ei ainakaan näyttänyt sitä vaikka vieraista niin moni karsiutui pois.

Mä ilmoitan aina, tuleeko vai eikö. Paitsi jos kutsussa on mainittu se nimenomaan niin, että ilmoitathan jos ET tule. Silloin en välttämättä ilmoita, että tulossa ollaan, koska se on ilmeisesti kuitenkin se perusoletus tässä, että tullaan.

Mä en ymmärrä tuollaista kutsujen repimistä ollenkaan. Luulisi 9-vuotiaalla olevan jotain käytöstapoja. Toisaalta, jos se on tuollaisen mallin saanut kotoaan, niin.... Kyllähän moni vanhempi kotona välillä kiroaa, kun tulee kutsu jonnekin mihin ei halua mennä. Mutta se, miten niihin suhtautuu sen lapsen nähden, on ihan eri juttu.

Aina ilmoitan ja odotan että muutkin ilmottaa meille jos eivät pääse. Käytän siks sitä vp:tä siellä kutsun alalaidassa kera puh.nummeroiden. Idiootti pitää olla jos ei älyä vastata :xmas:

Tuosta kutsun repimisestä. Pojat ovat kuitenkin kavereita. Ja tulevat toimeen keskenään. Itse laitoin kaverimäärän rajoitukseksi 6 poikaa, kun ensin mietittiin ketä poika tahtoo kutsua. Ja tämän pojan nimi tuli ensimäisenä joka sitten kutsun repi sen saatuaan.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Tuosta kutsun repimisestä. Pojat ovat kuitenkin kavereita. Ja tulevat toimeen keskenään. Itse laitoin kaverimäärän rajoitukseksi 6 poikaa, kun ensin mietittiin ketä poika tahtoo kutsua. Ja tämän pojan nimi tuli ensimäisenä joka sitten kutsun repi sen saatuaan.

Aika tökeröä :( . Miksi ihmeessä repiä kaverinsa kutsu? Ellei se sitten ole niin, että hän on poikasi kaveri, mutta poikasi ei ole hänen kaverinsa :/ .

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Aina ilmoitan ja odotan että muutkin ilmottaa meille jos eivät pääse. Käytän siks sitä vp:tä siellä kutsun alalaidassa kera puh.nummeroiden. Idiootti pitää olla jos ei älyä vastata :xmas:

Mä laitoin viimeksi tytön synttärikutsuun vp siihen ja siihen mennessä ja numero perään. Kaksi ilmoittautui kolmestatoista. Kaksi lasta oli kertonut päiväkodissa, ettei pääse tulemaan. Mutta silloinkin olisin toivonut, että se äiti tai isä olisi mulle siitä ilmoittanut. Kahden kohdalla ymmärrän, ettei vastausta tullut, koska näiden lasten vanhemmat eivät ymmärrä suomea kovinkaan hyvin. Loppujen lopuksi kaikki muut sitten tulivat paitsi kolme.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:

Aika tökeröä :( . Miksi ihmeessä repiä kaverinsa kutsu? Ellei se sitten ole niin, että hän on poikasi kaveri, mutta poikasi ei ole hänen kaverinsa :/ .

Mene ja tiedä. Ei saisi olla ilkeä tietenkään mutta toisinaan tällä pojalla on käytöstavat hukassa. Tai no miten sen nyt sanoisi. Kaipa se oli vaan olevinaan hauska vitsi. Mene ja tiedä.

Tietenkin ilmoitan. Yleensä vastaan kutsuun joka tapauksessa, että tuleeko vaiko eikö. Odotan myös muilta samaa huomaavaisuutta, kun kerran pyydän kutsussa ilmoittamaan pääseekö tulemaan, mutta ikävä kyllä kaikki eivät pyynnöstä huolimatta vastaa.

Mä laitoin viimeksi tytön synttärikutsuun vp siihen ja siihen mennessä ja numero perään. Kaksi ilmoittautui kolmestatoista. Kaksi lasta oli kertonut päiväkodissa, ettei pääse tulemaan. Mutta silloinkin olisin toivonut, että se äiti tai isä olisi mulle siitä ilmoittanut. Kahden kohdalla ymmärrän, ettei vastausta tullut, koska näiden lasten vanhemmat eivät ymmärrä suomea kovinkaan hyvin. Loppujen lopuksi kaikki muut sitten tulivat paitsi kolme.

Olisi myös helpompaa varata tarjoiluja ja esim. ongintasaaliita, kun tietäisi onko tulossa kolme vai kolmetoista vierasta. Usein myös katan pöydän valmiiksi.

No en mie sitten vissiin ihan 100% nipo ole kun pikkasen ketutti kuulla, että varmasti vain yksi poika on luvannut tulla. Eikä kukaan ole ilmoittanut ettei tule. No joo... Poika toi tiedon kotiin. Eli varmaan on ettei kaksi tule. Mutta sitten nuo kolme on edelleen kysymysmerkillä. Kun ei ole mitään varmaa syytä siitä tuleeko vaiko ei.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:

Olisi myös helpompaa varata tarjoiluja ja esim. ongintasaaliita, kun tietäisi onko tulossa kolme vai kolmetoista vierasta. Usein myös katan pöydän valmiiksi.

Niinpä. Meillä oli synttärit ulkoistettu ja olisin tarvinnut heillekin sinne tiedon, että montako tulee ja minkä nimisiä. Ja just tuo tarjoilu, että laitetaan yksi vai kaksi kulhollista popcornia, paljonko mehua jne.

No minä ilmoitan aina ajoissa, että ollaanko menossa tahi ei, vaikka sitä ei olisi edes pyydetty tekemään. Itseäni inhottaa järjestää tarjoiluja, kun ei yhtään tiedä, kuinka monelle ne tulisi olla. Kerran minulla oli tarjoilut 30 hengelle, mutta vain 15 tuli :(

Yhteistyössä