Synttärikakuista ihmettelyä, kertokaa viisaammat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt oon viimeisen parin vuoden aikana huomannut et melkein aina lasten synttäreillä on marsipaanipäällysteiset kakut, sellaiset mitä monissa blogeissakin näkee.

Meillä eri ikäisiä lapsia ja kaikkien kavereiden synttäreillä noita tuntuu olevan, niin pojilla kuin tytöilläkin.

Ja se kysymys, miksi ihmeessä?

Siis onhan ne tosi hienoja, varsinkin jos tekijä on taitava, mutta meidän tuttavapiirissä taitaa olla tasan yhden perheen lapset jotka niistä tykkää oikeasti. Muut jättää sen kuorutteen syömättä tai ei ota kakkua ollenkaan.

Ja mulle ei ollenkaan aukea miksi tehdä kakkua jota ei kukaan vieraista useinkaan syö.
Meidän lapset ei kermakakustakaan niin välitä joten on tehty jäätelökakkua tai jotain muffinseja usein. Kun jotenkin mä ajattelen niin vanhanaikaisesti et olis kiva jos herkut maistuis lapsille, eikä et onpahan hieno.

Tietenkin ulkonäön vuoksi niitä tehdään,onhan ne kivemman näköisiä ja on aina mukavaa päästä toteuttamaan itseään.

Meidän juhlissa usein suolaisilla on muutenkin kovempi menekki, ei niin haittaa vaikka ei ihan jokainen kakusta pitäisikään.

Meidän kakut ovat kaikki kermavaahdolla/kermavaahto–rahkaseoksella kuorutetut, juurikin siitä syystä että kukaan perheestämme ei tykkää marsipaanista. Hienompia kakkuja saisi marsipaanista, mutta maku on meille tärkeämpi.

[QUOTE="vieras";26825914]Kun mä olen tehnyt marsipaanikakkuja niin ne on vedetty napoihin marsipaaneja myöten... joten en tiedä mistä puhut :)[/QUOTE]

Peesan tätä. :)

mä teen usein sokerimassalla päällysen. pähkinäallergiselle ei marsipaani kun sovi. sokerikuorrutepinta on helppo koristella. voi pursotella värejä ja laitella erilaisia sokerifigureita tai kukkia. reunat useimmiten pursotan. kakku on mennyt aina lastensuihin ihan helposti.

mä taas inhoan rahkaa kakuissa.miksi ei voi laittaa pelkkää kermaa? tai miksi joku laittaa jotain mousseja kakkuihin? kamalia, itse tykkään ihan vaan marjoista tai hillosta. ehkäpä siksi, että makuja on monia ja kaikkia ei voi miellyttää :)

Makuja on niin monia. Itsekin inhoan marsipaania, samaten rahkaa, mousseja ja hedelmiä täytekakuissa.

Oikeastaan ainoa hyvä täytekakku on mielestäni kuohukermalla päällystetty ja välissä tuoreita survottuja mansikoita ja itse tehtyä omenasosetta. :p

Meillä on ollut itsetehtyjä kermakakkuja, leipomosta tilattuja kermakakkuja ja viimeismmäksi kaupasta ostettu marsipaanilla pinnoitettu valmiskakku...

Kaikki ovat maistuneet lähes yhtä huonosti :D

Omassa lapsuudessa synttärikakku oli pöydän pääherkku... nykyään se ei tunnu maistuvan.

Mä teen aina tavallisia kermakakkuja, mutta ei nekään kaikille lapsille maistu ja seuraaville synttäreille en taida tehdä mitään kakkua, jätski, keksit ja karkit saa kelvata.

Meillä niitä tehdään lapsille ulkonäön takia. Lapset usein haluaa tietynnäköisen tai -tyylisen kakun, milloin on autokakku, milloin jalkapallokakku, Nalle Puh -teema jne...

Itse en kyllä niistä niin välitä, ihan kuin muovailuvahaa söisi. Ja varsinkin pienimpiä koristeita syödessä tulee mieleen että tätä kohtaa on näprätty tarkkaan ja pitkään leipurin mahdollisesti hikisissä näpeissä...:D

Meillä muksut toivoo aina jonkun näköistä kakkua ja se on helpoin toteuttaa marsipaanilla. Plus mä itse vihaan kermakakkuja, joten mukava tehdä sellanen kekku jota itsekin sitten haluaisi maistaa. Ja kyllä meillä ne marsipaanitkin yleensä on syöty, tosin en loukkaanu jos se jätetään lautasen reunalle ja lapsille varsinkin sanon, ettei sitä oo pakko syödä jos ei tykkää.

Esikoiselle oon koittanut kaupitella nyt pari vuotta jäätelökakku-ideaa, mutta hän ei lämpene ajatukselle :(

Minä käytän aina sokeri- tai vaahtokarkkimassaa, marsipaanista en oikein tykkää itsekään. Hyvin ainakin viimeksi synttäreillä kakku teki kauppansa. Teen aina kakun lisäksi myös esim. minimuffineja tai cake popseja. Ja papalle pitää olla kuivakakkua. :) Lisäksi suolaista sekä lapselliseen että aikuiseen makuun.

Yhteistyössä