Synttäreiden aarteenetsintä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jojohama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jojohama

Vieras
Poikamme täyttää ensi viikolla 4 vuotta ja ajattelin järjestää lapsille aarteenetsintää ohjelmaksi. Olen jo kirjoitellut läjän vihjeitä mistä löytää seuraavan vihjeen, mutta...

Mitä voisi laittaa aarteeksi? Kyseiset vieraat ovat 2- ja 2,5-vuotiaat tytöt ja 4-vuotiaat tytöt ja pojat. Mielelläni en laittaisi karkkiia aarteeksi. Lelukaupassa kävin tänään syynillä ja mieleen tuli esim. superpallot, Playmobil hahmot, avaimenperä. Lisää vinkkejä kaivataan.

Oletko itse järjestänyt aarteenetsintää? Minkä ikäisille ja miten sujui?

Entä mitä muuta ohjelmaa voisi kehittää tuon ikäisille?

Miten ois temppurata, onko teillä dia-konetta.. jos lainaisit kirjastosta dia-sadun (+ koneen) ja näyttäisit lapsille diakuvia (monelle uusi kokemus).

Aarteita voisi olla esim. värikynä paketti, piirustus lehtiö, vesivärit, muovailuvahat, joku hiekkalelu, vesipyssy, saippuakupla pullo, pallo.. mä kyl mietin et oisko kaikille samat aarteet

Mitä jos ostat kangastussit ja annat lasten piirtää yksväriselle lakanalle (vanhalle) tai kertakäyttö pöytäliinalle kuvioita ja siitä tulee sit pöytäliina jonka saat juhlien jälkeen laittaa roskiin.

Teet jäätelöbaarin josta saa myöhemmin lunastaa myös poppareita. Laitat popparit tulostuspaperista tehtyinin tratteihin ni voivat ulkona niitä syödä.
Myös esim. karhunukkuu leikki (ulkona) tai jokin muu ulkoleilli (googleta ulkoleikit)

Saippuakuplapullo,värikyniä,tarroja,pikkuauto,hiekkaleluja,pompuloita/pinnejä,muovailuvaha,pallo,pikkueläimiä..

Itse tein tuon ikäisille vihjeet kuvin,en kirjoittamalla:)

Voit tehdä aarteen etsinnän myös niin, että teet kuva arvoituksen (esim. piirrät tai otat kuvan leikkimökin oven kahvasta). Lasten pitää osata katsoa mistä kuva on otettu ja seuraava vihje löytyy sieltä. Viimeinen vihje vie aarteen luo (esim. jäätelö "kauppa"). Varmaan sellainen 5-6 vihjettä on hyvä määrä et lapset jaksaa innostua

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Miten ois temppurata, onko teillä dia-konetta.. jos lainaisit kirjastosta dia-sadun (+ koneen) ja näyttäisit lapsille diakuvia (monelle uusi kokemus).

Aarteita voisi olla esim. värikynä paketti, piirustus lehtiö, vesivärit, muovailuvahat, joku hiekkalelu, vesipyssy, saippuakupla pullo, pallo.. mä kyl mietin et oisko kaikille samat aarteet

Tuo kaikille samat aarteet vai ei, niin sitä olen itsekin pohtinut. Katselin lelukaupassa palloja ja superpalloja. Näistä löytyisi poika- ja tyttöversiot, mutta muuten olisi kaikilla samanlainen. Tietysti voisi ostaa muutama purkki muovailuvahaa kaikille. Niitäkin myydään irtomyynnissä. Harmi, etten ostanut viimeksi Stokkan hulluilta päiviltä enemmän muovailuvahoja, kun halvalla sai.

Alkuperäinen kirjoittaja Jojohama:

Tuo kaikille samat aarteet vai ei, niin sitä olen itsekin pohtinut. Katselin lelukaupassa palloja ja superpalloja. Näistä löytyisi poika- ja tyttöversiot, mutta muuten olisi kaikilla samanlainen. Tietysti voisi ostaa muutama purkki muovailuvahaa kaikille. Niitäkin myydään irtomyynnissä. Harmi, etten ostanut viimeksi Stokkan hulluilta päiviltä enemmän muovailuvahoja, kun halvalla sai.

Mä luulen et tuo pallo-idea vois olla niin tyttöjen kuin poikienki mieleen..

Voit tehdä aarteen etsinnän myös niin, että teet kuva arvoituksen (esim. piirrät tai otat kuvan leikkimökin oven kahvasta). Lasten pitää osata katsoa mistä kuva on otettu ja seuraava vihje löytyy sieltä. Viimeinen vihje vie aarteen luo (esim. jäätelö "kauppa"). Varmaan sellainen 5-6 vihjettä on hyvä määrä et lapset jaksaa innostua

Olen kirjoittanut vihjeisiin tekstiä ja laittanut aina kuvan vastaavanlaisesta kohteesta (mitä kuvia on netistä löytynyt), mutta tuo valokuvan ottaminen onkin hyvä idea, toimisi varmasti helpoiten pienimpien kanssa. Kiitos.

Oi mä taidankin tehdä tytön synttäreille sellasen jutun et laitan aarteiksi nonparellejä,vohveleita,jokaiselle omat kipot,lusikat,ym..ja viimeseksi pääsevät tekemään löytämistään jutuista jädeannokset "jätskikiskalle."

Aijon parannella ideaa vielä,mut jotain ton suuntasta.Kiitso sinulle kun sytytin idealampun päässäni:)

Alkuperäinen kirjoittaja sarppus:
aarteenetsinnän kohokohdaksi onginta, se on aina ollut tosi suosittua. Tee tarjottavaksi erivärisiä sorbetteja, ohje blogissani, osoite profiilissa =)

Kävin kurkkaamassa blogiasi. Herkullisen näköisiä tekemäsi sorbetit. Täytyykin testata, kun en ole koskaan ennen tehnyt. Kiitos vinkistä.

Yhteistyössä