synnytysten jälkeen menkat pahenneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Mulle uskoteltiin teininä, kun mulla oli kauheet menkkakivut, että sitten ne menkkakivut helpottaa, kun teet ekan lapsen. Nyt olen tehnyt kolme lasta. Ja kuukautiset on ihan kamalat nykyään. Maha turpoaa palloksi, hermot meinaa revetä, vatsaan koskee, päähän koskee ja selkää särkee. Kuukautiset kestää 8 päivää. Kolme ekaa päivää on tosi runsaita. Tulee isoja hyytymiä ja jatkuvasti meinaa tulla ylivuotoa. Sidettä joutuu vaihtaa puolen tunnin välein (siis isoa sidettä). Yölläkin täytyy herätä vaihtaa side ja silti saattaa aamulla herätä verilätäköstä. Menkat on niin runsaat, että en oikein viitti edes lähteä pois kotoa silloin, kun vuoto on runsaimmillaan (vessa on oltava koko ajan lähellä). Onks kellään muulla näin karmeita menkkoja ja mitäs tälle pitäis tehdä???

mulla kans kolmen jälkeen menkat muuttuu senku ärsyttävimmiksi.
ennen kierto 32-35päivää, nyt 26 päivää ja vuodan ku seula noista päivistä 5.tuntuu, että on koko ajan rätti housuissa

Mulla ennen lapsia sellaiset huomaamattomat menkat. Ei kipuja, ei pahaa vuotoa... Mutta nyt kahden lapsen jälkeen ovat ihan kamalat. sattuu kun ovuloin. Sattuu ihan sikana pari ekaa vuotopäivää ja kaiken lisäks saattavat alkaa yks kaks ku hanasta vääntäen. Toisen lapsen jälkeen 4 kk oli menkat tuollaset hanasta täysille yks kaks. Kiva nousta sängystä ja seitoa sitten verilammikossa. :/ :$

Saas nähdä kuinka pahoiksi menkat nyt muuttavat tän kolmannen jälkeen. :|

on kolmen lapsen synnytysten jälkeen menkkakivut melkein kokonaan hävinneet (ennen lapsia kärsin todella kovista kivuista eli mulla ne olivat suoraan verrattavissa synnytyssupistuksiin avautumisvaiheen lopussa). Sen sijaan entisen niukahkon vuodon sijaan vuodan nyt todella runsaasti ja vuoto kestää 7-9 vrk. Näin siis kolmannen lapsen jälkeen, joka nyt 1-vuotias. Toivottavasti tuo vuodon määrä tuosta kuitenkin vielä vähenee....

Yhteistyössä