Synnytystapa ja 3. asteen repeämät

Te, joilla on synnytyksessä tullut 3. asteen repeämät: onko seuraavat lapset putkahtaneet maailmaan sektiolla vai alateitse?

Katselin tuossa lääkärin vastausta kysymykseen, ja hän sanoi, että jos tulee 3. asteen repeämät, niin seuraavien vauvojen synnytystapa on sektio. Ei mulle vaan kukaan ikinä puhunut sektioista!! Vaikka esikoisesta tuli nuo 3. asteen repeämät, ja 2 olen sen jälkeen synnyttänyt.
 
leenaliina
Mä repesin ekan aikana ton 3 asteen verran... Ja toinen tulikin sitten ihan normaalisti alakautta. pari tikkiä piti laittaa. Ei mulle ainakaan kukaan mistään sektioita puhunu... Ekasta tuli isot repeämät ja epparit kun syntyi käsi poskella jne... Ja aika vauhdilla sieltä tuli...
 
NoVelaton
miule tuli 3. asteen repeämät. Ei puhunu niistä kukaan mitään synnärillä eikä jälkitarkastuksessa. Jos/kun pikkukakkonen tulee niin MINÄ olen päättänyt saada sektion.

Miten sulla nuo synnytykset muuten sujui esikon jälkeen?
 
Mä taas puskin ekaa tunnin (ponnistusvaihe), huono tarjonta. Ihme homma, että on noin erilaista linjaa. Ei sen puoleen, että oisin halunnutkaan sektiota, toka synnytys meni todella hyvin. Ihmettelen vaan, että noin vaihtelevat mielipiteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NoVelaton:
miule tuli 3. asteen repeämät. Ei puhunu niistä kukaan mitään synnärillä eikä jälkitarkastuksessa. Jos/kun pikkukakkonen tulee niin MINÄ olen päättänyt saada sektion.

Miten sulla nuo synnytykset muuten sujui esikon jälkeen?
No, vissiin oli sit jo niin venyneet paikat, että toka syntyi pienillä repeämillä, ja kolmannesta taas piti leikata, kun hänelläkin oli huono tarjonta. Molemmat pojat ovat päänsä vääntäneet outoon asentoon. Mutta siis siltikin meni tuo kolmonenkin ihan mukavasti.
 
NoVelaton
Vaniljatäti: Uskalsit tehdä kolmannenkin :) Kiva kuulla. Miula jäi kyllä pelko tuosta ensimmäisestä synnytyksestä. Vieläkin tulee päivittäin mieleen vaikka lapsi jo 8kk.

Ihmettelen että miksi minulle ei kerrottu mitään siellä synnärillä. Sain antibioottia suoraan suoneen vaikka kuinka monta pussia ja sairaanhoitajaopiskelijat kävivät kattomassa alapäätä. Nyt vasta selvinnyt että miksi. Jotain postiivista: enää ei tuu kakatessa verta...
 
vieras
kakkonen syntyi sektiolla. sain itse valita synnytystavan, eli lääkäreiltä olisi tullut lupa myös alatiesynnytykseen mutta itse päädyin sektioon. ja en yhtään ole katunut, 2vrk olin sairaalassa ja muutenkin toivuin tosi paljon nopeempaan kuin ekasta. alatiesynnytyksestä kohta 4vuotta ja sektiosta melkein 2 vuotta. alapään haavat kiristelee edelleen , sektioarpea ei edes muista.
 
Vanilja
Alkuperäinen kirjoittaja NoVelaton:
Vaniljatäti: Uskalsit tehdä kolmannenkin :) Kiva kuulla. Miula jäi kyllä pelko tuosta ensimmäisestä synnytyksestä. Vieläkin tulee päivittäin mieleen vaikka lapsi jo 8kk.

Ihmettelen että miksi minulle ei kerrottu mitään siellä synnärillä. Sain antibioottia suoraan suoneen vaikka kuinka monta pussia ja sairaanhoitajaopiskelijat kävivät kattomassa alapäätä. Nyt vasta selvinnyt että miksi. Jotain postiivista: enää ei tuu kakatessa verta...
Vauvakuume kun iski uudelleen, niin menneet unohtuivat... Mutta ikäeroa kyllä tuli reilummin, melkein 10 vuotta esikoisen ja kuopuksen välille. Ja tosiaan kokemukset tokan lapsen synnytyksestä olivat oikeinkin positiiviset.
 

Yhteistyössä