Synnytystä ennakoivia merkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma"

Vieras
Eli siis millaisia ennakoivia merkkejä teillä ollut ennen synnytyksen käynnistymistä? Millä rv vauva syntyi? :)

Vanha tylsä aihe, mutta vastauksista kiitollinen!Kaikki siis vastailemaan. :)

Olo oli vellova ja huono illalla (tosin voi johtua flunssastakin.), vauva liikkui vähemmän. Yöllä tuli muutamia supistuksia jotka eivät kuitenkaan olleet kivuliaita. Aamulla limatulppa irtosi ja siitä 2h alkoi supistukset.

ekalla kertaa alko 41+3 karmeet itkupotkuraivarit, huuto ja kiroilu, tätä kesti noin vuorokauden ja sitten se itku yhtäkkiä vaan loppu ja muutamaa tuntia myöhemmin alko kivuliaat supistukset, ,joita kesti säännöllisenä noii vuorokauden ennenkuin vedet meni, ja oikeastaan vasta silloin synnytys lähti kunnolla käyntiin. lapsi syntyi sitten 41+6 aamuyöllä.

tokalla kerta edellisenä yön oli sänöllisiä supistuksia noin 6 h ajan, ne sitten lopahtivat vähän ennen aamua. amulla tuli kuitenkin verinen limatulppa ja päivän aikana ruskeaa vuotoa. synnytys käynnistyi sitten seuraavana yönä.

Mun poitsu synty 6/11, joten vielä melko tuoreessa muistissa. Rv 40+3 synty, rv 38+ oli paksumpaa valkovuotoa ja limasuutta seassa, turhautuneisuutta, ärtyneisyyttä oli viimesen viikon TOSI paljon, paino laski vähän vikalla neuvolakäynnillä rv 39+5 ja verenpaine oli aavistuksen korkeempi ku aiemmin, vatsa meni löysälle rv 40+1 ja oli vereslimasta vuotoa, supisteluja oli tiuhempaa ja kipeempinä rv 38+ alkaen, rv 39+ ne valvotti jo jonkin verran ja kellottelinki niitä jo.. vikana iltana olin jotenkin rauhallisempi ja tyyni, aattelin et kyl se muru sielt tulee vielä ja aamu 6 alko supistukset, poitsu synty 22.59 et aikaakin meni kivasti :)

Esikoisesta ei mitään, vielä illalla kävin yhdeksän aikaan kunnon lenkillä, kuten tavallista. Sitten ihan yllättäen kuin joku olisi laittanut virrat päälle n. klo 11 alkoi säännölliset ja kivuliaat supistukset. Poika syntyi 39+5

Kakkonen rv 40+0 aamupäivällä neuvolakäynti, omasta mielestä ei mitään erityistä. Supisteli, mutta ei kivuliaasti. Pitkin päivää suppailuja, mutta en niillä olisi vielä mihinkään lähtenyt. Kunnes vedet meni ihan yllättäen n. klo 16 ja lapsi syntyi n. klo 18 eli vauhdilla maailmaan, ei tarvinnut äidin kärvistellä :) Jälkeen päin neuvolan terkan kanssa juteltiin niin hän sanoi veikanneensa kolleegoiden kanssa kahvipöydässä, että minä synnytän 24 h sisällä. Hänen mielestään olin kovin supistusherkkä, vähänkään kun koski niin vatsa kovettui (vaikkakaan ei kivuliaasti). Hänen mielestään mun paineet oli "synnyttäjän paineet" vaikkakaan ei silti sillei koholla että pitäisi erikseen mainita vedenpaineiden kohonneen. Kolmanneksi hän sanoi että minä vain näytin niin siltä että synnytys on jo käynnissä.

• Tykkää
Reactions: sunniee
en ekasta huomannut mitään ennakoivia merkkejä ennen kuin lapsivedet lorahti,tuosta n.12h päästä oli vauva sylissä.

Tokasta oli illalla alaselän jomotusta ja aamulla vatsa kuralla,sitten alkoi lapsivettä lirahdella,vauva syntyi iltapäivällä. :)

Kenestäkään ei mitään ennakoivia merkkejä! Kaks kerta on menny vesi ihan yllärinä (onneks kotona!) ja kaks kertaa kivuliaat tiheät supistukset alkaneet puolen yön aikaan heti tosi rajuna, alle 2h supistusten alusta ollaan oltu jo sairaalassa

Päivällä olin todella väsynyt ja halusin vain olla kotona ja kattella telkkua. (siihen asti olin hölkännyt, käynyt uimassa, kyläilly, siivonnut hulluna ym. äippäloman alun eli ollut todella pirteä ja aktiivinen). Ihmettelin vähän itsekin että mikä nyt on. Ysiltä illalla sanoin anopille puhelimessa että ei taida tulla ilman käynnistystä. Aika oli polille seunaavaksi aamupäiväksi klo 12. Mentiin nukkumaan, mies kerkes nukahtaan kun tunsin ensimmäisen "oikean" supistuksen. Tiesin heti että nämä on synnytyssupistuksia. Kello oli tuolloin jotain 23. Sairaalaan lähdettiin 1:30 ja poika syntyi 4:36. Että maailman nopeinta kansaa. (poika syntyi Kimin nimipäivänä).

muoks* rv 41+3

Viimeksi muokattu:
liikunnalla (10km lenkeillä) sain aikaiseksi päivän aikaan muutamia hassuja laimeita supistuksia. Ensimmäisenä yönä ne voimistuivat, etten saanut nukutuksi kuin 2h. aamulla puol 9 ne loppuivat kokonaan. Myöhemmin päivällä tuli pikkuisia supistuksia, muutama tunnissa. Seuraavana päivänä tein saman pyörälenkin ja yöllä ne taas voimistuivat etten saanut nukuttua kuin 2h. Siitä sitten synnytyskäynnistyi kun supistukset eivät loppuneetkaan. 40+4 syntyi

Yhteistyössä