Synnytyssairaalasta vaunuilla kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nenja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nenja

Aktiivinen jäsen
25.08.2012
2 092
2
36
Bussiin tai junaan? Onko ihan hölmöä? Miksi pitäisi mennä taksilla :O

Olen vain kokoajan miettinyt sitä että pitää ottaa kaukalo taksimatkaa varten esiin, mutta miksen voisi mennä vaunuilla kotio? Junaan tai bussiin sitä pitää mennä, mutta matka ei ole kauhean pitkä.. Möh.

Mites muut? Onko kukaan mennyt vain julkisilla sairaalasta kotiin?

Bussiin tai junaan? Onko ihan hölmöä? Miksi pitäisi mennä taksilla :O

Olen vain kokoajan miettinyt sitä että pitää ottaa kaukalo taksimatkaa varten esiin, mutta miksen voisi mennä vaunuilla kotio? Junaan tai bussiin sitä pitää mennä, mutta matka ei ole kauhean pitkä.. Möh.

Mites muut? Onko kukaan mennyt vain julkisilla sairaalasta kotiin?

En oo hitto miettiny missään vaiheessa samaa O_o Saattais olla itsellekin fiksuinta ihan vaan tulla vaunujen kans bussilla jos pysäkki on ihan kodin lähellä.

Pitäähän sun ne vaunutkin sinne jotenkin saada. Itse olen tullut kotiin miehen hakemana. Taksia suositaan, koska se vie kotiovelle asti. Julkisissa en jostain syystä haluais vastasyntynyttä heti kuljetella tai hontelossa olossa odotella bussia pysäkillä... Jaksaisinkokaan saada vaunuja bussiin. En tiedä.

Taksin omavastuuhinta ei ole järisyttävä.

En oo hitto miettiny missään vaiheessa samaa O_o Saattais olla itsellekin fiksuinta ihan vaan tulla vaunujen kans bussilla jos pysäkki on ihan kodin lähellä.

Meillä juna tulee 1km päähän kodista ja ei käytetä koskaan muutenkaan autoa.. Ekan synnytyksen jälkeen mun vanhemmat hakivat, mutta nekin joutuisivat tulemaan 70km päästä hakemaan, joten nopeampaa mennä vain junalla :D

• Tykkää
Reactions: purjosipuli
En ole itse tuota miettinyt mutta pari tuttua on noin tehnyt.

Meillä kuitenkin oli aina jonkin verran tavaraa mukana ja julkisilla meneminen edellytti bussin odottelun lisäksi tunnelbanaan vaihtoa ja n. 500m kävelyä. 2-4pv sektion jälkeen tuntui vain helpommalta nousta taksiin joka vei suoraan kotiovelle.

Esikoisen synnytyksen jälkeen olin vielä viikon päästä niin kipeä, etten meinannut selvitä muutaman sadan metrin kävelymatkasta kotinurkilla. Siinä kunnossa ei olisi mitkään bussi- tai junamatkat onnistuneet.

[QUOTE="vieras";28778662]Pitäähän sun ne vaunutkin sinne jotenkin saada. Itse olen tullut kotiin miehen hakemana. Taksia suositaan, koska se vie kotiovelle asti. Julkisissa en jostain syystä haluais vastasyntynyttä heti kuljetella tai hontelossa olossa odotella bussia pysäkillä... Jaksaisinkokaan saada vaunuja bussiin. En tiedä.

Taksin omavastuuhinta ei ole järisyttävä.[/QUOTE]

Mies tulisi esikoisen ja vaunujen kanssa hakemaan. Tuplilla siis. Ei jää sairaalaan yöksi eikä meillä ole autoa. Ihan normi olo mulla oli synnytyksen jälkeen ja saahan siellä sairaalassa maata...

En ole itse tuota miettinyt mutta pari tuttua on noin tehnyt.

Meillä kuitenkin oli aina jonkin verran tavaraa mukana ja julkisilla meneminen edellytti bussin odottelun lisäksi tunnelbanaan vaihtoa ja n. 500m kävelyä. 2-4pv sektion jälkeen tuntui vain helpommalta nousta taksiin joka vei suoraan kotiovelle.

Niin.. Mulla on vain yksi pieni kassi ja onhan tuo mies kantamassa ja työntämässä vaunuja :) Kiva vain saada raitista ilmaa. Jotenkin vain hassua ettei ole tullut edes ajatelleeksi ettei sillä taksilla TARTTE mennä.. :D

Taksin kans homma tuntuu niin himputin hankalalta jo senkin suhteen että pitäisi sit vissiin vuokrata kaukalo jostain ennen. Se kun sivujen mukaan ei ole varmaa saako taksin puolesta edes kaukaloa...

Niin tääpä just. Mies joutuisi tulemaan taksilla kaukalon ja esikoisen kanssa + sen istuimen tai että vuokraan sen kaukalon tai raahaan sen jo sairaalaan. Huoh :D

Mä tulin vauvan kanssa sairaalasta kotiin vaunuilla. Mulla kuitenkin riitti se vaunumatka(alle 2 km), eikä tarvinnu mennä julkisilla. En oo varma olisinko valmis viemään vastasyntynyttä julkisiin kaiken sen porukan keskelle.

[QUOTE="Vvv";28778687]Mä tulin vauvan kanssa sairaalasta kotiin vaunuilla. Mulla kuitenkin riitti se vaunumatka(alle 2 km), eikä tarvinnu mennä julkisilla. En oo varma olisinko valmis viemään vastasyntynyttä julkisiin kaiken sen porukan keskelle.[/QUOTE]

Sitä mä mietin mutta yleensä junat on aikas tyhjiä, millä mä siis kuljen kotiin. Ei tartte muitakaan vaunuja yleensä katsella vieressä kun on sellaisia 1 paikkaisia koloja, joten rauhassa siinä saisi olla.

Niin.. Mulla on vain yksi pieni kassi ja onhan tuo mies kantamassa ja työntämässä vaunuja :) Kiva vain saada raitista ilmaa. Jotenkin vain hassua ettei ole tullut edes ajatelleeksi ettei sillä taksilla TARTTE mennä.. :D

Miksei jos se noin sujuvasti menee. Ei noilla tutuilla ainakaan ollut mitään ongelmia.

Itse halusin suoraan ja "helpolla" kotiin, tosin aina on jo samana päivänä lähdetty vaunukävelylle ja varmaan parin päivän sisään liikuttu julkisillakin, eli ihan niitä aikoja kun jotkut vasta kotiutuu sairaalasta. :)

Miksei jos se noin sujuvasti menee. Ei noilla tutuilla ainakaan ollut mitään ongelmia.

Itse halusin suoraan ja "helpolla" kotiin, tosin aina on jo samana päivänä lähdetty vaunukävelylle ja varmaan parin päivän sisään liikuttu julkisillakin, eli ihan niitä aikoja kun jotkut vasta kotiutuu sairaalasta. :)

Niimpä niimpä. Mulle se helpoin on se juna. Jotenkin ahdistaa istua tuntemattoman kyydissa ja tuijottaa sitä mittaria kun junalla pääsisi nopeasti ja ilmaiseksi :)

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="Höh";28778708]Tai jos meteoriitti osuu bussiin tai junaan?

Oikeasti, jos ap pystyy kävelemään niin totta hitossa tuo on hyvä vaihtoehto. Me tultiin myös julkisilla (20 min bussimatka) vauvan ja miehen kanssa sairaalasta.[/QUOTE]

Jep! Jos vain pystyn kävelemään niin ehdottomasti menen junalla! En esikoisen knassa olisi uskaltautunut, mutta tuo toinen menee vähän helpommin ja kokemuksella :)

Sitä mä mietin mutta yleensä junat on aikas tyhjiä, millä mä siis kuljen kotiin. Ei tartte muitakaan vaunuja yleensä katsella vieressä kun on sellaisia 1 paikkaisia koloja, joten rauhassa siinä saisi olla.

En mä sitten näe ongelmaa tulla junalla kotiin. Jätä kuitenkin tilanne "auki", eli jos et jostain syystä olekaan kävelykunnossa, niin rahaa taksiin on silti.

Yhteistyössä