Synnytyssairaalan perhehuoneeseen ei varmaan voi isän lisäksi tulla esikoista yöpymään?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Ei pidetä varpajaisia, ei pidetty esikoisestakaan. Haluttais perhehuone, jossa isä ja esikoinen voisi olla. Kun ei toi esikoinen ole koskaan ollu yökylässä, niin hirvittää jättää se yökylään muualle, jos ei sairaalaan pääse. Suunnitelmissa olis mennä Helsingin Naistenklinikalle perhehuoneeseen ja esikoinen silloin vähän vajaa 3 vuotias.

Uskomatonta
No voi jumalauta, eikö sinne synnyttäänkään enää nykyään voi olla menemättä ilman esikoisia ja toisia ja neljänsiä. En ole hullumpaa kuullut.

Harjoitelkaa sitä yökylää, ei se lapsi siihen kuole.

mie
kyllä silloin kun minä olin oyssissa esikoista synnyttämässä niin siellä oli perhehuoneessa olijoilla esikoiset mukana, toinen oli jotain alta 2v ja toinen oli sit varmaan just sen vuoden.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kyllä silloin kun minä olin oyssissa esikoista synnyttämässä niin siellä oli perhehuoneessa olijoilla esikoiset mukana, toinen oli jotain alta 2v ja toinen oli sit varmaan just sen vuoden.
siis kahdesta eri perheestä kyse.

vieras
Esikoinen ei ole koskaan ollut yökylässä ja on arka lapsi. Kyllä mä pärjään ilman miestä ja lasta, mutta pärjääkö lapsi?

Tottakai voisin mennä yksin osastolle, mutta ajattelen esikoista. Jos sen saisi sinne perhehuoneeseen mukaan. Sairaalassa kuitenkin ollaan monta päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Uskomatonta:
No voi jumalauta, eikö sinne synnyttäänkään enää nykyään voi olla menemättä ilman esikoisia ja toisia ja neljänsiä. En ole hullumpaa kuullut.

Harjoitelkaa sitä yökylää, ei se lapsi siihen kuole.
Eihän tässä synnytyksestä ollutkaan käsittääkseni kyse.
Mitäs se on sulta pois jos toiset eivät ole halunneet antaa pientä lastaan hoitoon ennen 3v.???

Itse ymmärrän kyllä ap ajatuksen.
Ja myöskin meiltä kun on synnytys-sairaalaan pidempi matka niin ei se nyt kivaa olis jos toisilla menee puolet päivästä siihen sairaalaan matkustamiseen.

ap
Lapsi on siis syntymän hetkellä aika tarkkaan 2,5 v. Ja tosiaan on niin arka ja aina nukkunut välissämme ja varsinkin minä olen hänelle tosi tärkeä. Kai lapsi pärjää ilman mua isän kaa kotona, jos pakotetaan pärjäämään, mutta jos voi ottaa mukaan perhehuoneeseen, niin vielä parempi. Hän on rauhallinen ja suht hiljainen lapsi, ei hänestä häiriöksi siellä olisi. Ja yöt nukkuu aina hiljaa.

kk
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoinen ei ole koskaan ollut yökylässä ja on arka lapsi. Kyllä mä pärjään ilman miestä ja lasta, mutta pärjääkö lapsi?

Tottakai voisin mennä yksin osastolle, mutta ajattelen esikoista. Jos sen saisi sinne perhehuoneeseen mukaan. Sairaalassa kuitenkin ollaan monta päivää.
niin lapsi ei pärjää isänsä kanssa kotrona vai?

Salama
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niin lapsi ei pärjää isänsä kanssa kotrona vai?
Tätä minäkin mietin, että miksi ei voi yöpyä isänsä kanssa? Kivempi se on kuin sairaala...Onhan se isäkin lapselle tärkeä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt perhehuonetta, miksi sen isän pitäisi olla siellä koko ajan. Meidän sairaalassa noita perhehuoneita ei enää edes ole.

Äidin jatkuvan läheisyyden ja ympärivuorokautisen hoivan merkitys on alettu ymmärtää pikkuhiljaa myös lääketieteen piirissä. Synnytyssairaalat rakentavat kiireesti perhehuoneita, joissa myös isät voivat viettää vauvan elämän ensimmäiset päivät yhdessä perheensä kanssa. Synnyttäneiden osastoilla vauvat ovat äidin hoidossa alusta saakka. Edistyksellisimmät sairaalat suosittelevat, että vauva myös nukkuisi äidin vieressä ja pahoittelevat sairaalan sänkyjen kapeutta. Tällä tavoin pyritään turvaamaan myös imetyksen alkuun saattaminen ja onnistuminen.

Yhteistyössä