Synnytyspelko...

29.07.2007
2
0
1
Olen 30v kolmen lapsen äiti.Vanhin lapsi on 13 ja nuorin 6...
neljättä lasta juuri suunnitellaan... pelkään vain ihan sikana synnytystä...
eka lapsi syntyi kuudes tunnis, lähes kivutta, toinen kolmessa tunnissa pienin kivuin ja kolmas himpun alle kaksi tuntia, kipu oli melko kovaa,mutta siedettävää... siitä vain jäi pieni pelko,mutta kannattaisko vaan laittaa neljäs alulle ja olla pelkäämättä,kun nämä kolmekin ovat kohtalaisin toimin ulos tulleet :)
mielipiteitä kiitos:)

Kyllähän se synnyttäminen kipeää tekee :/ Esikoistani, joka on 10 vanha, tein täydet 48 tuntia, kunnes lopulta tehtiin hätäsektio.Kuopustani, joka on 2kk, tein 23 tuntia ja 18 min.Ulos saamiseksi tarvittiin 3 imukuppia.Molemmat tapaukset oli kyllä kivuliaita, mutta silti sen kolmannen meinasin tekaista, joten tee vauva, jos siitä haaveilet :) Ja tuosta pelosta voi käydä puhumassa vaikkapa neuvolassa, niin ei jää kummittelemaan =)

Kaikki synnytykset on yksilöllisiä ja eipä kai se ihme jos pelottaa. Ikää tullessa ainakin minusta on tullut kipuherkempi ja muutenkin nuoruuden rohkeus on karissut. Itse en ole edes synnyttänyt alakautta. Sektioon meneminen pelotti ja itketti todella. Mutta nyt toista lasta odottaessani olen peloissani, että joudun synnyttämään normaalisti. Minulle se on nyt joutumista, ei saamista. Oikeastaan en kuitenkaan pelkää kipua, vaan sitä että lapsi vahoingoittuu synnytyksessä. Minulla on ahdas lantio, mutta ei niin ahdas ettenkö lääkärin mukaan oli voinut esikoista synnyttää alateitse, mikäli hän olisi ollut sopivassa asennossa.
Asioilla kun on tapana järjestyä uskon, että sinulla raskauden edetessä pelot jäävät taka alalle ja samaa toivon itselleni.

totta synnytykset on kivuliaita, mulla neljä lasta ja kaikki käynnistetty ensimmäinen kesti 17h35min kakkonen 2h15min kolmonen 6h ja nelonen 1h40min ja ehottomasti kivuliain mutta eipä olis maailmas paljon lapsia jos kaiken muistais aina ja ikuisesti =) ja se upea pakkaus jonka saa niin se vasta on jotain =)

Yhteistyössä