Synnytyskö lähellä? En kyl usko...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bintje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bintje

Vieras
Eli tämmöinen on mun tilanne:
Huomenna rv 36+0. Tänään on supistellu lähes koko päivän, kestosupistuksia :/ Vaikkakin epäilen et tiedänkö ees mikä supistus on vaikka kaksi lasta olen synnyttänyt. Maha on tosi kova tosta navasta ylöspäin olevalla kaistaleelta, tuntuu mutta ei nyt voi sanoa et sattus kovaa. Maha on kuin olisi jotain painetta siellä (liekkö ees vauvaa :kieh: ), vauvan liikkeet sattuu välillä tosi viiltavänä/polttavana/kiristävänä kipuna alhaalla ja kyljissä :headwall: Viiltävä kipu. Autolla ajettaessa tärinäkin tuntuu ilkeältä. Vauva ollut hiljainen. Kävin neuvolassa ja sydänäänet ok. Kätilö vaan haitti et voihan synnytys olla käynnistymäss :o Tuskin sanoin kun muutkin syntyny reippaasti yli la. Sanoi et kohtu on kenties supistusherkkä kun tommoisia tuntemuksia on.. Mitään tulehuksia ei ole kun viikko sitten otettu kaiken maailman näytteitä alakerrasta. Jonkin aikaa ollu pissiessä (välillä ) viiltävää kipua alamahassa mut ei alakerrassa siis ei pissatulehdus...
Tuli kyllä kamalan sekavasti mut oisko kokemusta kellään oireista? :x

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mulla oli samanlaisia oireita, syynä oli lapsiveden vähyys! Vauvan liikkeet tuntui kipeinä ja kovina, samoin supistukset.

Mä oon viimeks lauantaina ollu äippäpolilla ja silloin lapsiveden määrä oli normaali. Oisko se voinu siitä vähetä niin et nyt sattus siks? :o Tooosi outo tää maha, jatkuva kiristely,viiltely...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei kai se noin äkkiä vähene? Höh, en oikein keksi mikä tekis sun oireet

Kyllä se voi viikossa vähetä, mulla väheni parissa päivässä lähellä laskettua aikaa. Mutta en muista, että siinä olis ollut oireita, muuta kun että maha oli aika pinkeä, kun vettä ei ollut.

Totta kai toivos et saisin synnyttää ihan ajallaan mut en nyt ihan vielä :o Viikko kaks viel niin sit anti tulla. Mut olen kyl valmistautunut et 6viikkoa vielä lyllerrän :)
Koskaan aiemmin ei ole tämmöistä tunnetta masussa ollut. Keskiselkäänkin välillä kiristää liekkö supistelua sielläkin. Epäilyttää ihan todella et tajuanko supistuksen oikein. Kyl mä ne oikeet tiedän mut nää harjoitus...hmmm...pistää tää puristus välistä pysähtymään ja hammasta puremaan mut lähinnä kiristää/kovettaa... Hitse helppo ollu aiemmin kun valmiina laitoksella ollu kun synnytys alkanut. Esikolta meni vedet mut ei alkanu kuin seuraavan aamun puolella ja kakkonen käynnistettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Mä kävisin äippäpolilla kun noin ikävältä kuulostaa. Supistuskäyrää ja tarkistamassa alapään tilanteen.

Tiedän et kannattas. Olen vaan yksin kotona muksujen kaa ja matkaa reippaat 100km. Soitin mä sinne päivällä mut ne sano et seuraile ja jos pahenee tai alkaa vuotoa niin sinne. Kätilö sanoi neuvolassa et kohtu on ihan pehmeä eli ei viittais pahaan, vai?

No ei vauvalla hätiä ole yhtään, vaikka käynnistyykin. Itsellä oli juuri 36+ tuon lapsiveden vähyyden ja hiivatulehduksen vuoksi seurantaa äippäpolilla ja lääkäri sanoi, että rv 35+ käynnistyviä ei estellä, ei ole syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bintje:
Mä kävisin äippäpolilla kun noin ikävältä kuulostaa. Supistuskäyrää ja tarkistamassa alapään tilanteen.

Tiedän et kannattas. Olen vaan yksin kotona muksujen kaa ja matkaa reippaat 100km. Soitin mä sinne päivällä mut ne sano et seuraile ja jos pahenee tai alkaa vuotoa niin sinne. Kätilö sanoi neuvolassa et kohtu on ihan pehmeä eli ei viittais pahaan, vai?

No juu, sitten on kenkku tilanne eikä auta kuin seurailla. Tuskinpa mitään vakavaa on ja voipi ihan odotella, jos käynnistyy, niin eipä sillekään sitten mitään tehtävissä ole. :D Eli ihan rennosti vaan, koita ottaa pari Panadolia, jos sillä sais sen supistelujuilimisen hieman rauhoittuun.

No juu, sitten on kenkku tilanne eikä auta kuin seurailla. Tuskinpa mitään vakavaa on ja voipi ihan odotella, jos käynnistyy, niin eipä sillekään sitten mitään tehtävissä ole. :D Eli ihan rennosti vaan, koita ottaa pari Panadolia, jos sillä sais sen supistelujuilimisen hieman rauhoittuun.

Niin panadol :) en ees älynny :ashamed: Taidan tosiaan yötä vasten ottaa joskos sais nukuttua. Kiitti!

Niin panadol :) en ees älynny :ashamed: Taidan tosiaan yötä vasten ottaa joskos sais nukuttua. Kiitti!

:D Se voi auttaa juu jos se juiliminen hellittää ja rentoutuis niin vois pinkeyskin helpottaa. Sitten ihan jotain kaurapussiakin vois kokeilla jos sulla on? Tai lämmintä pyyhettä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
LApsiveden vähyys on kyllä vaarallista, mutta ei nyt ihan akuuttia. Muista seuraavalla neuvolakerralla selvityttää viimestään asia.

Kiitos. Onneksi mulla on lääkäri tiistaina niin sit viimeistään saa tiedon.
Se vaan jäi mietityttää et minnes se vesi ois menny jos on vähentynyt? :whistle: Mitään vuotoa (kauhee valkovuoto tietty) ei ole ollut?
*tyhmänä*

LApsiveden vähyys on kyllä vaarallista, mutta ei nyt ihan akuuttia. Muista seuraavalla neuvolakerralla selvityttää viimestään asia.

No ei se varmaan siitä ole kyse kun hetki sitten ollut normaali ja jos ei ole lorissut niin...Ei se hetkessä tyhjene, jos ei tihuta. Luulisin. Tai siis mulla tihkutti, mutta sitä tuli lisääkin koko ajan ja määrä oli niukka, mutta nippanappa riittävä.

Onko kipu semmonen pantamainen, ennenkaikkee ylävatsalta selän puolelle puristava tunne? Onko sulla ollu puhtaat pissit ja verenpaineet kunnossa? Raskausmyrkytyksen yksi oire on tommonen outo kipu.

Kävisin näytillä ehkä jos kauemmin jatkuu.

Kiitos. Onneksi mulla on lääkäri tiistaina niin sit viimeistään saa tiedon.
Se vaan jäi mietityttää et minnes se vesi ois menny jos on vähentynyt? :whistle: Mitään vuotoa (kauhee valkovuoto tietty) ei ole ollut?
*tyhmänä*

LApsivesi voi tihkuttaa pois, mutta voi olla myös niin että astukka ei tuota uutta vettä. LApsivesihän vaihtuu kolmen tunnin välein, et jos istukka alkaa rapistuu, niin kyllä väheneminen voi tapahtua aikakin äkkkiä. Vuorokausissa.

Alkuperäinen kirjoittaja pirpiz:
Onko kipu semmonen pantamainen, ennenkaikkee ylävatsalta selän puolelle puristava tunne? Onko sulla ollu puhtaat pissit ja verenpaineet kunnossa? Raskausmyrkytyksen yksi oire on tommonen outo kipu.

Kävisin näytillä ehkä jos kauemmin jatkuu.

Pissa ja paineet aina hyvät, vähän turhankin alhaiset välillä.
Ei oikeastaan vain ylämahassa vaan lähinnä tossa navan seudulla ja siitä kylkeenpäin.
Tällä hetkellä tunne kuin joku vesiilmapallo olis työntymässä alakerrasta ulos ja puhkeemassa :x