Synnytys vasta kesällä, mutta mietin jo tämmösiä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ota imetysrintsikat, carriwell hyvä, jos suht pienet rinnat. mä onneks otin, rinnat meni kivikoviks ja aroiks ja tavalliset topatut rintsikat sattui. lisäks vauva on rinnalla vähän väliä, joten imetysrintsikat on helpot, ku avaa vaan luukun. mulla oli omat hiustenhoitoaineet mukana. mut mitään ei periaatteessa tarvitse. saat sieltä jopa sukkia ja alushousuja ja siteitä jne.

jos vauva on monta tuntia putkeen nukkuvaa sorttia, etkä itse osaa nukkua keskellä päivää, ota joku hyvä kirja mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Tuohon rintojen turpoamiseen kommentoisin.. itse en huomannut tisseissä oikeastaan mitään muutosta maidon noustessa, luulin sen tuntuvan ja näkyvän enemmän tai jotain. Huomasin siis maidon nousun tapahtuneen, kun tytöllä oli maitoparta kun otin hänet pois tissiltä.. Eli kaikilla tissit ei turpoa jättimäisiksi kivikoviksi meloneiksi :D (ja silti mulla maitoa riitti hyvin)

mulla sama.vielä lähtiessä hoitsut totesi papereihin ettei maito ole noussut mutta silti imetin hyvin kasvavan pojan vuoden ikään asti. ja synnärillä imetin kans ilman mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ensisynnyttäjä:
- Pitääkö vauvalle ottaa vaipat sairaalaan, vai saako ne talon puolesta?
- Pitääkö sairaalaan ottaa omia lääkkeitä, panadolia tms?
- Ihan tyhmä kysymys, mutta kai synnytyksen aikana saa käyttää piilareita?? Mulla niin huonot silmälasit, en nää niillä yhtä hyvin kuin piilareilla.
- Turpooko rinnat jo sairaalassa niin isoiksi, että varalle pitäisi ottaa ainakin yhden kupin isommat liivit kuin normaalisti?
- Vielä ihan tyhmä kysymys, mutta saako alapään sheivata ihan normaalisti ennen synnytystä, ei kai siitä ole haittaa?

-Vaippoja ei tarvi ottaa mukaan
-Et tarvitse omia lääkkeitä, mutta varmaan jos on pitkäaikaislääkitys niin omat mukaan (insuliini tms.)
-Mulla on ollut piilarit kaikissa synnytyksissä, ei ole este
-Osta yhdet halvemmat imetysliivit isompaa kokoa ja loput sitten vasta kun maidontulo on tasaantunut, mulla on kasvanut aina kaksi kuppikokoa
-Saat sheivata ja helpompi kätilönkin on työskennellä jos on sheivattu. Itse olen ajellut ihan loppuun asti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ensisynnyttäjä:
Kiitos vinkeistä!
Voi miksei sitä uutta ä-pakkausta voida jo julkaista, jännittää jo niin paljon millainen tullaan saamaan! :) Ihanaa tää odotusaika.

Voi olla että saat viime vuoden pakkauksen. Niitä riittää yllättävän pitkälle.

Yhteistyössä