synnytys supistukset!

Heippa kaikki synnytyksen jo kokeneet!

Ensikertalaisena kyselisin nuista synnytyssupistuksista. Minulla on ollut jo muutaman päivän menkkamaista jomotusta, jonka lisäksi oikein teräviltä tuntuvia vihlaisuja mahan ja selänkin puolella. lasketaanko nämä kans supistuksiksi vaikka näissä ei maha aina kovetukkaan? kuuluuko niihin "oikeisiin" supistuksiin aina se mahan kovettuminen?

Kiitos jo etukäteen vastauksista. toivottavasti niitä saan. :)
 
niinkuin sitä sanotaan;että kyllä sen sitten tietää kun ovat oikeita suppareita..pitää täysin paikkansa(poikkeuksiakin taas varmaan löytyy).eli on ne niin erilaisia niihin harjotussuppareihin verrattuna...itse sairaalassa totesin et ei ne mun aiemmat supparit ollu mitään näihin oikeisiin verrattuna(vaikka saikkarille jouduinkin etuajassa kovien suppareiden takia)...että huh huh..kun niitä muistelee..auts..
 
mää kuvailisin synnytys supistuksia enemmänkin vajaan minuutin kestäväks polttavaksi tunteeksi vatsalla ja selässä,samalla tavallaan alaspäin työntävä paineen tunne..näin siis minulla.minusta synnytys kipu ei missään vaiheessa ole"vihlovaa",enemmänkin liitos kivut jne. ovat vihlovia.lievä kipuilu ja menkkamainen jomotuskaan ei liity synnytykseen vaan sitä esiintyy esim mulla jo nyt harjoitussupistusten yhteydessä vaikka viikkoja vasta 22.
 
nirppis harmaana
Minulla ei ollut minkäänlaisia harjoistussuppareita, vaan ekan kerran supisteli kun synnytys oli jo käynnissä Omat supistukset oli juuri kuin menkkakipuja, voimistuivat vaan koko ajan.
 
Kirjotan nyt tännekkin =) Mulla viikkoja menossa 34+1 ja viime aikoina ollu sellasia supistuksia ettei henki meinaa kulkea, mahassa ollu sellasia polttoja että oikee pahaa tekee ja ala selkä on särkenyt ihan julmetusti, samoin kuin kyljet.
Toissa yö meni valvoessa kun oli noita supistuksia sen verran usein ja poltti tota mahaa. Eli en tiiä onko nää nyt niitä oikeita supistuksia ja normaaleja kipuja näillä viikoilla, pystyiskö joku hieman valasta?
 
Minulla tuntui ensin supistukset selässä, ne tosin olivat vielä siedettäviä ja pärjäsi hyvin vielä lämmitetyllä jyväsäkillä. Pikkuhiljaa supistukset alkoivat tuntua lantiolla, sattui ihan mielettömästi ja tuntui että lantio räjähtää. Joutui puristamaan esim. patjasta ja hengitykseen tosiaan joutui keskittymään.
 
Varsinaiset synnytyssupparit on aika lailla sellasia että maha kovettuu SAMALLA kun mahaa polttaa ja kipu tuntuu alaselässäkin ja sieltä siirtyy myös reisiin asti. Lopulta kipu on puristavaa tunnetta kaikkialla noissa kivun kera ja kyllä, maha kovettuu supparilla :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 08:57 lilijana kirjoitti:
Kirjotan nyt tännekkin =) Mulla viikkoja menossa 34+1 ja viime aikoina ollu sellasia supistuksia ettei henki meinaa kulkea, mahassa ollu sellasia polttoja että oikee pahaa tekee ja ala selkä on särkenyt ihan julmetusti, samoin kuin kyljet.
Toissa yö meni valvoessa kun oli noita supistuksia sen verran usein ja poltti tota mahaa. Eli en tiiä onko nää nyt niitä oikeita supistuksia ja normaaleja kipuja näillä viikoilla, pystyiskö joku hieman valasta?
Kuulostaa mun mielestä siltä et paikat aukee jo pikkuhiljaa? Kannattaa puhua neuvolassa et katsoisivat onko paikat auennu ja jos niin minkä verran.
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 07:07 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Varsinaiset synnytyssupparit on aika lailla sellasia että maha kovettuu SAMALLA kun mahaa polttaa ja kipu tuntuu alaselässäkin ja sieltä siirtyy myös reisiin asti. Lopulta kipu on puristavaa tunnetta kaikkialla noissa kivun kera ja kyllä, maha kovettuu supparilla :wave:
Mä en tuntenut edes synnytyssupistusten kohdalla, että maha olisi kovettunut. Mutta sellainen polttava tunne oli mullakin alaselässä.
 

Yhteistyössä