Synnytys Salossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e

Vieras
Kaipaisin kokemuksia Salon synnytyssairaalasta.:) Mulla olis mahdollisuus valita TYKS:n ja Salon väliltä, TYKSiin ei olis kun 20km matkaa, Saloon n.60km, mutta oon kuullut vähän huonoja kokemuksia TYKSistä..

Kuinkahan monta perhehuonetta Salossa on? Voiko niitä jotenkin "varata" vai onko niitä vaan sit vapaana jos sattuu olemaan?

Ja oon kuullut, että Salossa ollaan vähän turhankin imetysmyönteisiä.. Saako vauva Salossa sitä lisämaitoa, jos esim. maito ei meinaa nousta vaan pitääkö oikeasti yötäpäivää pitää tissiä suussa?:o Googletin jotain kauhukertomuksia.:D

Ja muutenkin yleisesti kokemukset molemmista synnytyssairaaloista on tervetulleita.:)

Ajatus Salossa synnyttämisestä kiehtoi minuakin, mutta se, että Tyksissä on mahdollisuus tehohoitoon, ratkaisi asian. Menin Tyksiin, kahdesti, ja kokemukset olivat hyvin positiiviset :)

Jos saisin valita yliopistollisen keskussairaalan ja pikkusairaalan välillä, niin ison valitsisin. Ja onneksi aikanani niin teinkin; synnytys ei sujunutkaan hyvin ja tarvitsin useammankin erikoislääkärin hätiin. Epäilen olisiko pikkusairaalasta löytynyt niin taitavaa porukkaa.

No se on kyllä varmasti totta, että TYKSissä on paremmin erikoistuneita lääkäreitä ja mahdollisuuksia, jos kaikki ei menekkään "normaalisti". Mitään kovin erikoista ei nyt tässä raskauden aikana ole ollut, mutta eipä se sitä takaa, että synnytyksessä ei sitten mitään häikkää olisikaan..

TYKSistä olen kuullut, että henkilökunta ei riitä ja tilat on ahtaat. Sen pystyn hyvin uskomaan, kun itsekin olen Turun kaupungilla töissä...:D Ja parista hoitajasta olen myös kuullut aina negatiivista. Yhdelle kaverillekin oli laukaissut heti synnytyksen jälkeen tosi ikäviä kommentteja.:| Ja niihin perhehuoneisiin on käsittääkseni käytännössä aika mahdotonta päästä?

Salosta en ole tuon imetystuputuksen lisäksi kuullut mitään negatiivista, joten synnytys siellä kiinnostaisi ehkä enemmän. Ensisynnyttäjänä toivoisin myös apua ja neuvontaa vauvanhoidossakin, jota käsittääkseni Salossa tarjotaan paremmin..

Mä sain kyllä kädestä pitäen- vauvanhoitoneuvontaa Tyksissä. Jopa vähän liikaa ehkä; olisin halunnut tehdä enemmän asioita ihan omassa rauhassa.

U-sairaalahan ON ihan syvältä tilojensa suhteen. Se pitäisi räjäyttää maan tasalle, mutta museovirasto ei anna siihen lupaa :D. Mun esikoinen syntyi joulun alla, kun joitain osastoja oli suljettuna, ja hyvin siellä tilaa riitti silloinkin, kuten myös henkilökuntaa. Mun kaikki kätilöt (5 sellaista olen ehtinyt kahdessa synnytyksessä tavata) oli aivan ihania, ja tykkäsin myös lapsivuodeosaston tädeistä, paitsi yhdestä vanhasta käävästä joka on taatusti jo eläkkeellä, kun vuoden 2003 lopussakin oli jo toinen jalka haudassa ja toinen sen partaalla.

Perhehuoneeseen on useampikin kaveri Tyksissä päässyt, mä en edes halunnut sinne (mies ei ollut sairaalassa yötä vaan kotona, kun kävi töissä/oli esikoisen kanssa). Mutta yksityishuoneen sain tokalla kerralla :)

minä olen kaikki kolme lastani salossa synnyttänyt ja ihan hyvin on mennyt!! lääkärit oli heti saatavilla,kun sitä ekassa tarttin ja keskimmäisen kanssa meni oikein hyvin kans..vaikka saikin rs-viruksen niin lähetettiin sitten tyksiin teholle ja toipui sitten siellä hyvin! pienin sai lisämaitoa,eikä mulle mitenkään ole tuputettu sitä imetystä... imetysmyönteinen sairaala ei tarkoita että jokaisen on väkisin imetettävä jos ei maitoa vaikka tuu tai jotain muuta! tyksistä olen ystäviltäni kuullut vain huonoa...

niin ja perhehuoneessa olen kaksi kertaa ollut...se riippuu ihan synnytysten saldosta niinä päivinä kun itse synnytät ja kuinka moni sinne haluaa...eihän niitä voi etukäteen varailla,ethän sinä tiedä koska vauvasi syntyy.. :)

Yhteistyössä