Synnytys sairaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottava äiskä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottava äiskä..

Vieras
juuri kuumeesta ja vatsataudista toivuttuani mietin että mitä jos synnytys olisikin käynnistynyt kipeänä (raskausviikolla 38). Mitä silloin tehtäisiin? Itsellä oli ainakin voimat aivan loppu..

Onko kellään kokemusta?

Ei ole kokemusta mutta luulisin, että synnytetään ;) Sairaalassa hoidetaan niin monia tilanteita ja tilanteen mukaan toimitaan. Mahdollinen lääkitys annetaan mitä voi käyttää, oireiden helpottamiseksi ainakin tilapäisesti jne. Täällä oli kirjoituksia kerran, kuumeessa joku oli synnyttänyt jne. Normaalisti asiat meni, lääkitystä oli saanut jne.

Mä synnytin ihan hirveässä flunssassa.. Just edellisenä päivänä sanoin, että jos nyt joutuisin synnyttämään en jaksais todellakaan ponnistella! Ja kuis ollakaan, seuraavana yönä meni lapsivedet.. Kaikella todennäköisyydellä ne menikin just sen sairastamisen takia. No, ei siinä paljoa kyselty eikä mietitty että kuinka jaksaa, pakkohan se vaan on jatkaa, ei sitä lasta voi takaisinkaan työntää.. =) Mutta kun päästiin kotiin, iski flunssa uudestaan täydellä voimalla päälle ja kuumeilin ym.

Yks tuttu oli kans kipeänä mennessään synnyttämään (influenssa), ja sanottiin että ainakaan sektiota ei mielellään tehdä, koska nukutuksessa ym on moninkertaiset riskit silloin, kun on hengitystieinfektio päällä. Joten mieluummin alakautta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja edelliselle..:
Ainoastaan hätäsektio tehdään nukutettuna.

Ei ihan noinkaan. Mulle tehtiin kiireellinen sektio nukutuksella synnytyksen pitkityttyä. Ei ollut epiduraalikanyylia asetettuna valmiiksi eikä sitä ehditty enää laittaa, joten nukutukseen meni.

Ekan lapsen synnytin mojovassa flunssassa, joka kylläkin alkoi taipua voiton puolelle. Se sujui helposti, vaikka epäilin voimiani.

Toista lasta synnyttäessä olinkin sitten ihan reilusti kuumeessa. Sain vissiin jonkin infektion, koska lapsivettä oli tihkutellut jo toista vuorokautta. Kuume nousi korkeaksi tunnissa, matkalla sairaalaan. Olin ihan pihalla, tärisin ja hytisin vain, irrallisia kasvoja kulki harmaassa synnytyssalissa. Olo helpottui kuumelääkkeen avulla hiukkasen, antibiootit tulivat tipalla. Sujui se synnytys silti. Mutta olinhan ihan poikki, edes pesulle ei ollut nousemista - jalat eivät olisi kantaneet. Niinpä kätilö pesi minut vuoteessa. Silti toivuin nopeasti. Kotiin päästiin parin vuorokauden päästä.

Kolmatta lasta synnyttäessä olinkin sitten terve :D

Mun tuttava synnytti rankan mahataudin aikana. Oli oksentanut ihan koko päivän, ja ehkä (sitähän ei koskaan tiedä..) tämä laittoi supistuksiin vauhtia. Oli niin heikko, ettei jaloillaan pysynyt, eikä pystynyt normaalisti synnyttämäänkään. Sektiolla tuli terve poika, ja toipui se äitikin aikanaan. Sanoo kyllä synnytyksestä jääneen niin huonot muistot, että haluaa ehdottomasti suunnitellun sektion seuraavalla kerralla.

Kokemusta on! Synnytin oksennustaudissa, ihan normaalisti mutta nopeasti. Mulla myös todnäk tauti käynnisti synnytyksen. Olo oli pari päivää synnytyksen jälkeen sellainen kuin olisi jyrän alle jäänyt! Kauhea kokemus synnyttää sairaana!

Ihan normaalisti synnytetään, siis jos synnytys alkaa, niin eipä tuota lähdetä pysäyttämäänkään. Rankempaa voi olla kuin muuten, mutta minkäs sille mahtaa.

Yhteistyössä