synnytys pelottaa

  • Viestiketjun aloittaja -pippuri-
  • Ensimmäinen viesti
-pippuri-
minua on ruvennut pelottamaan tuleva synnytys.. nyt viikkoja on 36+4 ja raskaus on jo kolmas. esikoisen synnytys meni siihen malliin että vedet meni mutta ei tullu supistuksia joten tipalla käynnistettiin (eikä ollut mikään mukava kokemus) keskimmäinen synty hujauksessa (verrattuna esikkoon) supistusten ja vesien saattelemana. ja nyt pelkään että tämä vaavi syntyy kuten esikoinen... raskaus on sujunut aivan samanlailla kuin esikon aikana joten luulempa että poika tulee ja mikä pahinta pelkään taas joutuvani käynnistykseen mitä en halua... miten pääsen pelosta eroon?
 
Minulla viikkoja 39+1 ja pelottaa kanssa, neljäs raskaus...Kolmas jouduttiin kans käynnistämään ja kivut olivat hirveät!!! Toivottavasti tämä käynnistyy itestään :whistle: Ajattelen asian kuitenkin niin, että kipu ei kestä iäisyyksiä ja jokainen on siitä selvinnut ja nyt pyydän kaikki mahdolliset kipulääkkeet heti kun alkaa tuntua siltä :D
 
ludde
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 17:21 Rimma kirjoitti:
Sattuuko se käynnistetty synnytys sitten enemmän kuin itsestään alkanut synnytys?
Sekin on yksilöllistä mutta kuulemma voi olla kivuliaampi ja pitempi...ainakin mulla oli.
 
Lennu77
Mulla on kummatkin synnytykset käynnistetty ja ensimmäisessä supistukset oli vähemmän kivuliaita kun toisessa. Eka synnytys kesti 5tuntia ja toinen 2tuntia elikkäs aika nopeita on ollu. Ystävät joilla on alkanu itestään niin synnytykset kestäny n.10tuntia. Aikas helpolla oon mielestäni päässy. Toinen poika tuli pihalle kahdella ponnistuksella. :)
 
blondi
Minulla käynnistettiin ensimmäinen ja nyt haluaisin samanlaisen synnytyksen. Supistukset alkoivat vasta synnytysaamuna, joten ennen sitä olo oli todella hyvä. No olivathan ne supistukset aika kivuliaita, mutta eikö ne aina ole..
 
wiia
Mulla on käynnistetty kaikki synnytykset. Keskimmäisestä meni vedet mutta suppareita ei kuulunut eli nekin sitten käynnistettiin! Mä niin toivoisin että saisin joskus kokea "omat" supparit... ois kiva tietää sattuuko omat luonnolliset vähemmän tai tntuuko jotenki erilaisilta!
 
Saduoy
Mulla käynnistettiin tabletilla kun supistuksia ei kuulunu vesien menon jälkeen. Supistukset oli mun mielestä hyvinkin siedettäviä ja lyhyitä. Tippa laitettiin vasta samalla kun epiduraali että en tiedä olisko se sitten sattunu enemmän. Ainakin tippa vauhditti aukeemista tosi paljon eli todennäkösesti vahvoja supistuksia on ollu.

Ainahan synnytys jännittää. Hyvin se menee kuitenkin ja jälkeenpäinhän kipu unohtuu. Kannattaa keskittyä ajattelemaan lopputulosta :)
 
NIKITÖNnyt
Minullakin on alkanut hieman pelottamaan tuleva synnytys.
Viikko 29 pyörähtää kohta käyntiin.
Kun on uudelleen synnyttäjä, osaa pelätä, kun tietää mitä se on.
Ensimmäiseltä en osannut pelätä yhtään. Taitaa olla ihan luonnollista että synnytys pelottaa tai jännittää. Varmasti ihan jokainen odottaja sitä miettii. Mutta eiköhän se mene omalla painollaan ja siellähän on apu niin lähellä.
Toivottavasti sinulla menee hyvin ja meillä kaikilla odottajilla. :hug:
 
stiinaliisa
Minä taas innolla odotan 3. synnytystä. Raskauteni on tosin ihan alkupisteessä..
Ensimmäisen synnytys kesti 3 päivää, mutta oli ihan hyvä kokemus silti. Kakkonen oli yli 4-kiloinen lapsi ja syntyi luomuna :eek: siitä kun selvisin, ei tämä kolmas enää pelotakaan...ainakaan vielä ;)
 
Anska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 17:21 Rimma kirjoitti:
Sattuuko se käynnistetty synnytys sitten enemmän kuin itsestään alkanut synnytys?
Mulla sattu kyllä aika juukelisti mutta ei se kyllä kauan kestäny koko touhu oli ohi n.5 tunnissa! Mutta toisaalta mulla ei oo mihin verrata ku ei oo ku yks lapsi, vielä....
 
-hattivatti- harmaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 17:24 ludde kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 17:21 Rimma kirjoitti:
Sattuuko se käynnistetty synnytys sitten enemmän kuin itsestään alkanut synnytys?
Sekin on yksilöllistä mutta kuulemma voi olla kivuliaampi ja pitempi...ainakin mulla oli.
Mulla taas käynnistetty synnytys oli huomattavasti nopeampi kuin itsestään alkaneet. Kivut olivat aikamoisia mutta niitä ei kestänyt kauan. =)
 

Yhteistyössä