synnytys lähellä,oireet ym.

  • Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti
"ninni"
Olen rv 35+3.
Mistä tiedän, koska synnytys on alkanut?
Miksi minulla välillä tulee painetta peräaukon seutuville ja emättimestä vihloo?
Vasemmalta alavatsaa vihloo terävästi kohtauksittain, että on pakko nousta silloin seisomaan?Mistä kipu johtuu?
En tiedä,onko supistuksia vai mitä nuo ovat, koska olen ensisynnyttäjä.
Vatsa ei ole mennyt kovaksi, enkä tiedä, missä supistus pitäisi tuntua.

Voinko syödä hampurilaisia, kun niissä on seesaminsiemeniä sämpylän päällä tai meetvurstia?
 
Hei "ninni"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Ensisynnyttäjänä onkin joskus hankala tietää milloin synnytys käynnistyy, mutta periaatteessa synnytyksen käynnistymiseen tarvitaan ainakin jonkin verran supistuksia jolloin siis vatsa kovettuu ja yleensä ne ovat myös ainakin jonkin verran kivuilaita.
Loppuraskaudessa vauvan pää saattaa olla jo kovinkin matalalla lantiossa, joka aiheuttaa paineen tunnetta emättimeen tai takapuoleen. Jos kuitenkin painontunne on kovin voimaksta, ikäänkuin ponnistamisen tunnetta, kannattaa olla yhteydessä suoraan sairaalaan jossa voidaan arvioida kannattaako sinun käydä päivystyksessä tarkistuttamassa tilanne.
Uskoisin kuitenkin, että voit vielä rauhassa odotella synnytyksen käynnistymistä. Kannattaa myös jutella neuvolassa asiasta, siellä terveydenhoitajan pitäisi osata kertoa sinulle mistä synnytyksen käynnistymisen tunnistaa.

Hampurilaisia voi syödä, samoin meetvurstia. Kohtuudella, tietysti ;)

Onnellista loppuodotusta!
 

Yhteistyössä