synnytys ja peräruiske???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tokaa synnyttäessä juurikin 8 vuotta sitten sain. Cytotecilla käynnistelty, ei oikein edennyt kätilön toiveiden mukaan ja ehdotti peräruisketta. Vedet menivätkin miltei heti päästyäni pois vessasta.

4 x synnyttänyt ja joka kerta annettu vesiperäruiske

silti sitä paskaa on riittäny synnytyspöydällekin. Kerran kun ponnistaessa tuli paskaa pöydälle, kätilö tiuski että "eiks tää saanu peräruisketta?"

(anteeksi inhorealismi)

[QUOTE="Oops";23404434]4 x synnyttänyt ja joka kerta annettu vesiperäruiske

silti sitä paskaa on riittäny synnytyspöydällekin. Kerran kun ponnistaessa tuli paskaa pöydälle, kätilö tiuski että "eiks tää saanu peräruisketta?"

(anteeksi inhorealismi)[/QUOTE]

No höh mikä kätilö.

[QUOTE="Hmm";23404443]Olisin halunnut ja saanut, jos ei synnytys olis edennyt niin rytinällä ettei keretty antaa.[/QUOTE]

samoin. tyksis marraskuussa. tai nose kätilö oli niin ääliö ettei olis tuotakaan varmaan mule antanut kun ei muitakaan toiveita paljoa kuunnellut

OYSissa mulle annettiin viime joulukuussa. Kysyttiin, että haluutko, mutta en mä siinä vaiheessa oikeen enää osannu päättä, että mitä haluun ja mitä en.. Se kätilö oli sitä mieltä, että saattais mulle ittelleni olla kivempi, jos se laitetaan, ni sanoin sit että laitetaan vaan, jos niin meinaat...
No, oli se ihan hyvä juttu, niin ei tarvinu pukata kiloa pa*kaa siihen synnytyssalin sänkyyn..:D Tod.näk ensi kerralla itse pyydän antamaan se ruiskeen, jos ei muuten tarjota..

Minulla synnytys 3/2010 TYKS:ssä, eikä kukaan puhunut peräruiskeesta mitään eikä kysynyt suolentoiminnastani. Enkä paskonut pöydälle. Minä veikkaisin että tuosta on joissain paikoissa luovuttu, koska synnytys kestää kuitenkin pitkän aikaa ja monella maha kramppaa siihen malliin, että tyhjennys ehtii tulla itsestään tai synnytyksen aikana enne ponnistusvaihetta.

Kannattaa samalla pyytää että puhkaisevat ne peräpukamat siinä tiiperryksessä, käy kivuttomasti kun vauva on jo repinyt välilihan paskaks myös alapään pesu kandee pyytää samaan hengenvetoon, kätilöt ihan mielellään tekevät nuo hommat.

Olisi kannattanut pyytää, mutta en tajunnut eikä tarjottu. Ei meinannut ponnistamisesta tulla mitään kun joka kerralla tuli pitkä pötkö kakkaa ja hävetti niin, etten olisi kehdannut työntää.

Yleensä peräruiskeesta huolimatta sitä kakkaa tulee synnytyspöydälle kuitenkin ja sellaisena ripulimuotoisena, joten ennemmin olen ottamatta ja jos kakkaa tulee vielä pöydällekin, ni on sentään pötköä.

2 synnyttänyt, kysyttiin olenko vuorokauden aikana kakannut ja kun olin, niin ei annettu. Toisesta en tiedä, mut toisessa synnytyksessä kakkaa tuli pöydälle, mut eipä sitä siinä sit sen enempää nolostellut.

Mulla oli suoli toiminut ennen synnytystä paljon, mutta silti tuli kauheat kakat ennen lasta :D Synnytys eteni niin nopeasti ettei peräruiskeesta edes puhuttu, vaikka etukäteen olin ajatellut sen pyytää. Siinä vaiheessa kun ponnistutti niin olisin halunnut kakalle, muttä kätilö sanoi ettei enää mitään kakkahommia. Ja hyvä niin, olis vauva tainnut syntyä pönttöön siinä tapauksessa, olin jo kokonaan auki.

Etukäteen pelkäsin ja nolostelin sitä jos tulee kakat synnytyksessä muttei sitä siinä tositilanteessa sitten niin miettinyt..