Synnytys ennen rv 36

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
Olen synnyttänyt rv 35+6 kaksoset. Minä olin vuodelevossa vk 27 alkaen (supistuksia) ja lopulta jouduin sairaalaan toksemian takia (verenpainetta, sokerit koholla, valkuaista, turvotusta). Minulla olisi käynnistetty rv 36, mutta lapset lähtivät ihan itse tulemaan ennen käynnistystä.

Lapset olivat ihan hyvän kokoisia, vauva a) 2438g, 44,5 cm. Vauva b) 3100g, 47 cm. Molemmat joutuivat lasten teholle keskoskaappiin heti syntymän jälkeen.

Vauva b:n kanssa pääsin kotiin 10 pv synnytyksestä ja vauva a pääsi kotiin 3 vko synnytyksestä (syöminen ei oikein onnistunut).

Nyt ovat oikein reippaita ekaluokkalaisia molemmat.
 
raskaus normaali. lapsivesi meni rv 34+6 ihan yllättäen autossa. synnytys käynnistettiin cytotec tbl. synnytys kesti 2 h 20 min, ilokaasulla oli pakko pärjätä koska kaikki meni niin nopesti. poika syntyi rv 35. 2610 g ja 47 cm. 4 päivää vastasyntyneiden valvonta osastolla (NKL) ja 7 pävää lastenosastolla. ei jaksanut syödä, sai sinivalohoitoa jne nyt poika 6 kk ja kaikki menee hyvin, hyvin on kasvanut. alku oli rankkaa, kun ei tiennyt mitä odottaa. kova huoli oli.
 
yrmy
Ensimmäien synty viikolla 35+6, pituutta 50 cm, painoa 3,500g. Kotiin pästiin kolmen päivän päästä synnytyksestä.Nyt viikkoja 33+4 ja eipä taida tämäkään masussa enään kauaa viipyä.
 
Esikoinen syntyi viikolla 35+2, täysin sponttaanisti. Täyden kympin vauva oli syntyessään. Pituutta 46 cm ja painoa 2545g. Ainoa ongelma oli se ettei hän jaksanut syödä itse, joten nenämaha letkulla ruokittiin ensimmäinen viikko. Eka viikko oltiin teholla ja toinen viikko lasten osatolla, jossa jo ilman letku ruokailtiin.

Nyt kovasti varoittelevat tätä toista odottaessa, että voi kans tulla etuajssa ja nopeammin kuin esikoinen.
 
eve
meillä esikoinen syntyi rv 33+4 lapsiveden menolla paino 2100g ja 46 cm.Viikon oli teholla ja 2 viikko osastolla, reipas tyttö on nyt.Ei mitään ongelmaa ole ollut.
Toinen lapsemme syntyi jouluaattona- 04 rv 30+3.Raskaus oli mennyt oikein hyvin, alkoi vaan supistella että piti lähtä synnyttämään. Syntyi poika 1625g ja 41cm. oikein hyvin jaksellut, ei ole ollut hengityskoneessa ollenkaan , itse hoitanut hengityksen.joutuu olemaan vain osastolla painon ja vähäisten viikkojen takia.päänultrakuva ja keuhkokuvat normaalit, mikä oli ihana asia. Nyt vain odotellaan että tulis muutama viikko lisää ja paino nousis niin pääsis poika kotiin....onhan painoa jo kohta 2kiloa.
 
mä en ole synnyttänyt ennen rv 36 vaan viikkoja oli tasan 37. mutta six kirjotan koska vauva ei kooltaan vastannu viikkoja eli oli 2390g ja 44,5 cm. synnytys käynnistettiin kun oli raskausmyrkytys. vauvan pienestä koosta ei ole tietoa. kaikki oli siihen asti hyvin. istukka ok jne. oli pari päivää lastenosastolla sokeritipassa. ja ensimmäisen kaapisa. oli kuitenkin terhakka tyttö ja on kyllä ollut sitä tämän 9 kk. kaikki hyvin :flower:
 

Yhteistyössä