synnytyksistä..

  • Viestiketjun aloittaja myötähäpeäjä
  • Ensimmäinen viesti
myötähäpeäjä
katsoin just sairaalaa ja mä en pysty kyl ymmärtämään miten kukaan kehtaa huutaa niin kovaa että koko sairaala raikaa..

sattuuhan se, itselläkin kovat repeämät mutta silti..

ja tiedän kukin tyylillään.. mut silti..
 
vieras
ja miksi se sinua hävettää? joillekin antaa voimaa ja pääsee silleen tilanteen päälle, että huutaa ja toiset tas sulkeutuu ihan hiljaseksi. itte vähän ääntelin joka kerta, mutta lähinnä koitin keskittyä ja pitää suun kiinni. mutta siis, jos jollakin on huutamisen tarve tossa paikassa, niin se hälle suotakoon. vaikka joku tekee erilailla, se voi silti olla ihan ok.
 
nooh
Eipä sitä paljon siinä tilanteessa ajattele,mitä kehtaa ja mitä ei.En minäkään kehtaisi kenenkään nokan alla paskoa,mutta synnytys on vaan jotenki niin primitiivistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myötähäpeäjä:
katsoin just sairaalaa ja mä en pysty kyl ymmärtämään miten kukaan kehtaa huutaa niin kovaa että koko sairaala raikaa..

sattuuhan se, itselläkin kovat repeämät mutta silti..

ja tiedän kukin tyylillään.. mut silti..
Ei siinä tilanteessa varmaan ajattele kehtaamista vaan taitaa olla aika spontaani se huuto. Ei se ole hävettävää tilanteessa kun laps puserrettava ulos ja sattuu niin että huuto pääsee.
 
vieras
mä rääkyin ku pistetty sika ja voin kertoo että en varmasti olis halunnut sitä tehdä.
mutta silmitön kauhu ja kipu kun yhdistyy, niin kontrolli häviää täysin.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä rääkyin ku pistetty sika ja voin kertoo että en varmasti olis halunnut sitä tehdä.
mutta silmitön kauhu ja kipu kun yhdistyy, niin kontrolli häviää täysin.
moni ei vaan jälkikäteen yhtään tiedä miten on käyttäytynyt. aika monihan sanoo olleensa ihan rauhallinen ja tyyni.
 
Et oo
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei oo kiva itsekään olla osastolla jos kuuluu sellainen huuto että korviin ottaa..
tosissas...Hanki korvatulpat tai mee kuule sanoo et on hiljenpää...

Mikä ihmisiä vaivaa ku ei sais edes synnyttäessään ääntä päästää jos se helpottaa saati sitten että lapset sais leikkiä sisällä päivällä, niinku yhdessä kaksplussan lehdessä oli juttu ku naapurit oli valittanu
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei oo kiva itsekään olla osastolla jos kuuluu sellainen huuto että korviin ottaa..
no sit kannattaa lähteä himaan. tai hommata korvatulpat. :whistle:
eipä sieltä niin vaan kotia pääse.
pääseehän sitä 6h synnytyksestä jos vaan haluu. yleensä.
eipä minua ainakaan päästetty kun menin niin heikkoon kuntoon. vaikka olisin miten halunnut..
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei oo kiva itsekään olla osastolla jos kuuluu sellainen huuto että korviin ottaa..
no sit kannattaa lähteä himaan. tai hommata korvatulpat. :whistle:
eipä sieltä niin vaan kotia pääse.
pääseehän sitä 6h synnytyksestä jos vaan haluu. yleensä.
eipä minua ainakaan päästetty kun menin niin heikkoon kuntoon. vaikka olisin miten halunnut..
niin..jos kaikki menee hyvin. komplikaatiot ei niin kovin yleisiä. mutta hei..tajuutko sen ettei kukaan siellä huvin vuoks huuda. se vaan tulee. ja siinä vaiheessa ei kyllä ky mielessä ne mammat jotka jo ovat synnyttäneet. :whistle:

enemmän mua häiritsi ne hoitajat jotka ravas ees taas kyselemäs ja vahtimas. :whistle: meillä suht pieni synnäri joten niitä vauvoja syntyy vähän yli 1 per päivä. se ponnistusvaihe ja huuto kestää n. 10min kerrallaan. että ei se pitäis yöuniani pilata. :D
 
tuike
Minä huusin kun se helpotti. Oli vain jotenki helpottavaa saattaa kipua eteenpäin huudon avulla. Tosin kätilö sitten tokaisi: älä huuda! Ja jotenki heti oli paljon tuskasempi olo... Tiiä sitten kuvittelinko vain :) Onneks olin silloin ainoa synnyttäjä, niin en häirinny muita kuin kätilöä :)
 

Yhteistyössä