No niin, palaan kertomaan pikaisesti kuinka kävi.
Suosittelen ehdottomasti kaikkia mielikuvaharjoituksia. Suosittelen myös synnytystoivelistan tekemistä, vaikka oikeasti siitä ei itselleni ollut mitään hyötyä. Olin toki ajatellut että amme olisi kiva, suihku samoin, terapiapallo, hieronta ja niin edelleen. Käytännössä vasta tositilanteessa tiedät, mikä sulla toimii juuri sillä hetkellä parhaiten. Esimerkiksi juuri nyt hieronta ja kosketus on taivaanlahja, mutta 25 sekuntia myöhemmin kivahdat että älä koske muhun.
Mene sillä asenteella että itse hoidat sen homman kotiin. Pidä pää kylmänä ja tee niinkuin susta tuntuu parhaalta. Mä halusin mm. kontata lattialla
Mutta se toimi siinä kohtaa kaikista parhaiten. Kuuntele kroppaa ja liiku, liiku ja liiku. Hae niitä asentoja. Sängyllä, sohvalla, lattialla, patjalla, terapiapallolla.
Mä vedin ilokaasua ja loppuvaiheessa sain pudendaalipuudutuksen. Ponnistus tuntuu paskahädältä. Tai sellainen "tasan kolme sekkaa aikaa istua pöntölle" -hädältä.
Näin jälkeenpäin aattelen, että ne kätilöt vaan hääräs siinä ympärillä ja oli vähän tekevinään jotain, koska mä hallitsin sen tilanteen niin hyvin. Kyllä ne sanoikin että oli tosi helppo iltapäivä heillä. Koko homma oli ohi viidessä tunnissa, mikä oli ihan jees.