Synnytyksestä pelotteleminen!

• Viestiketjun aloittaja 532211
  • Ensimmäinen viesti
Pin
[QUOTE="jjjj";30594434]Oikeestiko te tunnette synnyttäneitä joilla kaikki, kaikki on sujunut kuin kauniissa ja rohkeissa?[/QUOTE]

Kyllä mun kavereiden ja sukulaisten on synnytykset menny ihan normaalisti ilman sen suurempia draamoja. Näinhän se on tilastoissakin, että aika turhaa pelottelemaan...

Pin
Ainoa mikä mulla tällä hetkellä huolettaa oikeasti jonkun verran on se että vauva ei oo vielä kääntynyt. On sillä aikaa kääntyä, mutta jos ei seuraavaan neuvolakäyntiin mennessä oo kääntyny, niin sitten kuulemma kokeilevat kääntää pää alaspäin..
Ja sairaaloista en pidä siksi että lapsuudessani vietin niissä liikaa aikaa silloin olleen sairauden takia. Ei ne kuolevat yms ole samalla osastolla mutta sama rakennus kuitenkin.
Mulla kääntyi esikoinen vielä 39+6 ja toka vauva viisi kertaa synnytyksen aikana. Hyvin ehtii. :D

useammanäiti
Synnytyskipua pelkäsin ennen kuin synnytin esikoisen. Nyt jo viisi lasta synnyttäneenä voin sanoa, että helpoin synnytys kohdallani tapahtui ilman minkäänlaista kivunlievitystä. Kaikissa muissa synnytyksissä olen jonkinlaista droppia saanut. Ajatus, että "kohta tämä on ohi" helpottaa jo jonkin verran :)

Ja itse olen kokenut suurimman osan noista ap:n kuulemista pelotteluista enkä tosiaan voisi kuvitella pelottelevani muita niillä. Olen joutunut hätäsektioon vauvan ja itseni ollessa kuolemankielissä, napanuora on ollut kiertyneenä kaulan ympäri, että vauva on meinannut kuolla siihen, imukuppisynnytyksen ja vammaisen lapsen syntymän. Kaikkea voi tapahtua, mutta onneksi suurin osa täällä Suomessa on kuitenkin ihan normaaleja synnytyksiä :)

Jotkut ihmiset vaan ovat sellaisia keskenkasvuisia törppöjä, että haluavat tahallaan pelotella toisia ihmisiä.

Yhteistyössä