Synnytyksestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Toinen tulossa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Toinen tulossa"

Vieras
Lääkäri teki sisätutkimuksen ja "irrotteli vähän kalvoja". Olisin halunnut että synnytys käynnistyy iha luomusti, mutta se siitä sitten... Eikä vielä viikkojenkaan puolesta mikään kauhea kiire olisi ollut.

Onko muilla irrotettu kalvoja? Miten kauan siitä on mennyt lapsen syntymään? Itsellä supistelee nyt hieman...

Mulla ei lääkärin irroittelut auttaneet synnytyksen käynnistymiseen vaikka viikkoja oli jo 42+0. Seuraavana päivänä jouduin käynnistykseen ja 42+2 syntyi.

Toisen kohdalla ronkittiin tosi useastikin 38+5, 39+5, 39+6, 40+0. Vasta kalvojen puhkaisu salissa käynnisti synnytyksen ja sitten sitä tultiinkin vauhdilla =)

ronkkimisilla mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen. Mutta sitten kahden kohdalla salissa kalvojen puhkaisut vauhdittivat menoa melkoisesti. Toisella puhkaistiin kalvot vaikka vedet olivat menneet, toisella puhkaistiin kun olin jo ponnistus vaiheessa eikä vesistä tietoakaan.

Olen synnyttänyt luomuna, viimeksi 4,5 kg ja 54 cm ja synnytys kesti pari tuntia, avautuminen 10 minuuttia. En nyt tiedä onko se sen hienompaa kuinvähän hitaampi ja hellempi synnytys joten elä huoli, pääasia että pikkuinen saadaan maailmaan ja sinä voit mahdollisimman hyvin.

Yhteistyössä