Synnytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oottaja

Vieras
Olen synnyttänyt tytön -06 ja minulta leikattiin väliliha.nyt ootan toista muksua ja oon tässä miettiny että kun olen jo kerran synnyttänyt niin leikataanko väliliha tälläkin kertaa? vai enkö oo jo tarpeeksi sinkunu ollu :D
te jokka ootta synnyttänyt monta muksua miten teillä?

Ei välttämättä mutta kyllä kerran tehty eppari lisää huimasti riskiä sen uudestaan tekemiseen. Kätilöillä ei ole halua ja/tai taitoa tukea synnyttäjää niin, että välilha ei vaurioituisi. Kätilölle on helpompi ommella suora haava kiinni kuin kudosten mukaisesti revennyt vino repeämä. Eppariarven kanssa on myös riski siihen että kudos repeää siitä arven vierestä.

Suurin osa, ei toki kaikki, välilihan leikkauksista on turhia.

Alkuperäinen kirjoittaja itselleni ei ole tehty:
Ei välttämättä mutta kyllä kerran tehty eppari lisää huimasti riskiä sen uudestaan tekemiseen. Kätilöillä ei ole halua ja/tai taitoa tukea synnyttäjää niin, että välilha ei vaurioituisi. Kätilölle on helpompi ommella suora haava kiinni kuin kudosten mukaisesti revennyt vino repeämä. Eppariarven kanssa on myös riski siihen että kudos repeää siitä arven vierestä.

Suurin osa, ei toki kaikki, välilihan leikkauksista on turhia.

Mulla oli tässä tokassa synnytyksessä niiiiin ihana kätilö joka auttoi ja tuki- myös sitä välilihaa. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja nasu80:
Mullakin leikattiin väliliha ekassa,mutta ei toisessa.

Kuin myös. Toisesta toipuminen (siksi?) huippunopeeta, seuraavana päivänä olis jo voinut lenkille lähteä. Toivottavasti sulle käy samoin! (ja mulle tän kolmosen kanssa)

Kolme synnytystä eikä ole leikattu, lyhyitä ponnistusvaiheita eli on mahtunut hyvin tulemaan.

Kolmas olikin puoli kiloa pienempi kuin kaksi ekaa ja lensi yhdellä ponnistuksella kuin saippuapala pihalle. :D

Yhteistyössä