Synnytyksestä 3 kk ja tukka lähtee päästä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tuntuu, että sitä tukkaa on joka paikassa, lattialla, vaatteissa, vauvassakin. Olen lukenut jostakin, että näihin aikoihin voi olla sulkasato, mutta kuinka kauan tätä kestää? Kammottavaa! Kokemuksia?

Mulla kesti viikkoja - ehkä pari kuukautta?

Raskausaikana hiukset usein paksuuntuu, kun eivät tipukaan päästä. Synnytys jotenkin laukaisee jonkun shkokin tms, ja hiukset tippuu juurikin 3kk kuluttua siitä shokista. Siis siinä tippuu nyt niitä raskausaikana tippumatta jääneitäkin.

Joskus elämässä joku muukin iso shokkitila voi laukaista sulkasadon.

Ja imetys ei liity yleensä tähän, koska sama ilmiö on myös pullovauvojen äideillä.

Mulla alko se joskus pari kolme kk synnytyksen jälkee ja nyt alkaa olla parempi tilanne ja lapsi on kohta 10 kk. Nyt vaan raivostuttaa ne perhanan tupsut ohimoilla kun tukkaa alkaa taas kasvamaan :headwall:

Ok, kiitos. Tämä ei ollut eka synnytys, mutta en muista kokeneeni tällasta karvanlähtöä aiemmin. Onneksi mullakin on tukkaa mistä lähteä, mutta hirvittää tämä silti.

multakin lähti muutaman kuukauden ajan ihan tautisesti tukkaa! olin varma että keltään muulta ei niin paljoo oo ikinä lähtenyt :D
se loppui kun laps oli joku 9-10kk ikänen ja nyt kun muksu on reilun vuoden, ni mulla on tukka täynnä sellasta pari senttistä karvaa joka tojottaa kohti taivaita. |O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, kiitos. Tämä ei ollut eka synnytys, mutta en muista kokeneeni tällasta karvanlähtöä aiemmin. Onneksi mullakin on tukkaa mistä lähteä, mutta hirvittää tämä silti.

Onks sun muiden synnytysten "tulokset" olleet eri sukupuolta kuin tämä? Jonkun myytin mukaan tytöistä tukka lähtee.

heh mulla alko lähtö kun typy oli 3kk ja jatkui varmaan 3kk. sit tulin uudestaan raskaaks ja nyt sitä tukkaa lähtee taas niin että viemäri on tukossa joka päivä. ja se typy on nyt 8kk. olen varmaan kalju ennen kuin synnytän, viimeistään 3kk sen jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Onks sun muiden synnytysten "tulokset" olleet eri sukupuolta kuin tämä? Jonkun myytin mukaan tytöistä tukka lähtee.

Onhan ne. Kaksi ekaa oli poikia ja nyt tuli tyttö. Ehkä se juju onkin siinä.

Voisko se ollakin tosta.. Mä luulin että esikoisen jälkeen hiusten lähtö loppu nopeesti sen takia että olin pian uudelleen raskaana ja sillo hiukset voi tosi hyvin. Mut ehkä se johtuuki siitä että eka oli poika ja toka tyttö :D

Täällä lähti myös. Ja lähtee edelleen ja puolivuotias vauva jo. Kaljuja kohtia niin paljon päässä, että leikkasin pitkän tukkani tosi lyhyeksi. Helpottaa lasten hoidossa ja teki tukalle muutenkin hyvää :) Nyt kasvatellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:

Voisko se ollakin tosta.. Mä luulin että esikoisen jälkeen hiusten lähtö loppu nopeesti sen takia että olin pian uudelleen raskaana ja sillo hiukset voi tosi hyvin. Mut ehkä se johtuuki siitä että eka oli poika ja toka tyttö :D

mulla on kyllä kaksi poikaa ja ekasta ei lähtenyt tukkaa, tokasta sitten senkin edestä.

Yhteistyössä