Synnytyksen tuntomerkit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian mamma

Vieras
Hei te synnyttäneet! Minkälaisia merkkejä teillä oli ennen kuin synnytys todenteolla käynnistyi?

Minulla laskettuaika lähenee ja nämä viimeiset päivät tuntuvat niiiiin pitkiltä. Nyt on supistellut eilisestä asti melkein koko ajan kymmenen minuutin välein, mutta supistukset eivät ole kovin kivuliaita. Koskakohan sitä pääsee synnyttämään..?

- Pian mamma

Ekassa meni lapsivesi osittain, jolloin piti lähteä saikulle tutkituttamaan tilanne ja sille tielle jäin. Tyttö tuli.
Tokassa alkoi supistukset ja ne todella tuntuivat (vetivät ihan kippuraan ja kiroilemaan). Niihin heräs yöllä ja ne voimistuivat ja tihenivät muutaman tunnin aikaan. Tuli lähtö sairaalaan ja poikahan sieltä tuli.

Kyllä sen huomaa kun synnytys alkaa olla lähellä ja aina voi soittaa äitipolille, jos epäilee. Sieltä he kertovat mitä kandee tehdä.

Onnea synnytykseen!

Mulla ei ollut mitään merkkejä synnytyksestä. Yliajallakin oltiin jo 12 päivää. Heräsin yöllä ripuliin ja samalla alkoi limatulppa irrota. Tunnin verran makoilin ja sitten supistukset tulikin jo neljän minuutin välein. Kotoa lähtiessä, aikaa oli kulunut puolitoista tuntia heräämisestä, niin supistukset tuli automatkalla jo kahden minuutin välein. Ja olin ihan varma, että ne loppuu ja takaisin tullaan. Mutta sairaalaan tulon jälkeen reilun neljän tunnin päästä syntyi ihana poika :heart:

Aivan. Sitä ei siis tosiaankaan voi tietää mistään etukäteen :) ja sitten tietää, kun on lähdön aika. Ja lähtö voi tulla hyvinkin nopeasti, sitten kun sen aika on. Kiitos kommenteista. Oli mukava kuulla muutama erilainen tarina. Minä sitten senkun odottelen :)!

- Pian mamma

Ei sitä voi tietää etukäteen...

Itsellä oli pari hassua supistusta edellisenä päivä, mutta ei mitään muita tuntemuksia. Aamulla alkoi sitten supistukset ja siitä 50min kuluttua meni lapsivesi.

Miten ihmeessä pystytte laskemaan supparien kestot?? Jossain vielä sanottiin, että ennakoivat eli kivuttomat supparit lähtevät, jos vaihtaa asentoa tai liikkuu. Katit kanssa: minulla on pari kk ollut usein maha kivikova vaikkapa tunnin huolimatta liikuskeluista ym. Mutta mahdotonta on sanoa, milloin kovettuminen alkaa ja milloin se loppuu tai sitten ei kai voisi mitään muuta tehdäkään kuin pidellä ja vahtia mahaansa. Eiköhän ne oikeat sitten satu??
terv:
L a 5/7

Mulla ei ollu loppuajasta enää supistuksia, sanoinkin neuvolassa että eihän tää taida syntyäkään kun kaikki vähätkin supistukset loppu. Muutamaa päivää ennen synnytystä mulla alkoi todella huono olo, oksetti, huimas, oksetti, huimas. Sitten kun yöllä heräsin kunnon supistukseen niin se olikin menoa saman tien :D

Yhteistyössä