Synnytyksen kulku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venla-05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Venla-05

Aktiivinen jäsen
28.04.2007
1 714
1
36
tyhmänä nyt kyselen, vaik toinen tulossa, niin mulla ei oo mitään tietoa synnytyksen kulusta :ashamed: terkkarikin ohitti mut synnytysvalmennuksessa, ja meinaa kertoa asioista vasta 36viikon jälkeen. Nyt siis huomenna rv34 ja suppareita ollu jo pitkän aikaa, meinaan vaan, et olis kiva tietää, mitä tuleman pitää jos alatiesynnytykseen pääsis =)

Jos joku vois ystävällisesti valaista vähän mitä missäkin vaiheessa tapahtuu, millon pitäis lähtä sairaalaan yms. niin olisin kovin kiitollinen :heart:

No heippa vaan =) !

Mullakaan ei ole kokemusta yhdestäkään "luonnollisesta" synnytyksestä, vaikka oon kolme lasta jo saanut, käynnistelty on jokaista ja oon ollut sairaalassa jo valmiiksi.

Mutta jotenkin näin se menee, että uudelleen synnyttäjä lähtee sairaalaan, kun
*supistukset on säännöllisiä ja kestäneet tunnin verran (riippuu tirtty, miten pitkä matka!)
*supistukset on niin kipeitä, ettei pysty kotonba olemaan
*lapsivesi menee

Kun synnytys on käynnissä, avautumisvaihe kestää tunnista eteen päin, uudelleensynnyttäjällä yleensä nopeampi, kun ekakertalaisella. Sit kätilö antaa luvan ponnistaa. Ponnistusvaihe kestää 5-30min. Mitä sie haluat niin ku tarkalleen ottaen tietää?

Yhteistyössä