synnytyksen kivuliain vaihe?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Ne kamalan tuskalliset supistukset, ennen ihanan taivaallista spinaalia :D
Ponnistus vaiheen en muista sattuneen. Se toki sattui jossain määrin kun vauvan hartiat syntyivät. Mutta sekin oli todella nopeasti ohi. Ja tosiaan siihen, ettei pään syntyminen ollut niin kivuliasta varmasti vaikutti se, että eppari tehtiin. Mutta siis ne supistukset oli jotain aivan järkyttävää! Loppuvaihe puudutuksen jälkeen meni ihan leikiten. Voin kyllä kuvitella, että niitä, joille ei epparia ole tehty on saattanut sattua aikamoisesti se vauvan ulos tulo :$
 
Vepasto
Ponnistusvaihe, molemmissa. Tosin avautumisvaihe kakkosesta oli pahempi kuin ekasta. Mutta toisella kertaa ponnistusvaihe oli vielä kivuliaampi, vaikka kesti 20 min vähemmän. Silloin oikeasti luulin, että repeen kahtia. :x
 
vieras
koko synnytys kaikkineen supistuksineen oli yhtä helvettiä suoraan sanottuna. epiduraalin sain, mutta ei auttanut kipuihin yhtään. oikeesti luulin kuolevani siihen paikkaan, niin paljon se sattui. toista kertaa en oo menossa synnyttään. vaikka olihan se kyllä sen arvoista :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Viimeinen tunti ennen ponnistamista kun avauduin 4:stä 10cm:iin kertarysäyksellä. Ja lisäksi se että väliliha leikattiin ilman puudutusta... silloin mä HUUSIN!!!!!
Näin, paitsi mä en huutanut vaan olin ihan hiljaa
 

Yhteistyössä