Synnytyksen käynnistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 42. rv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itselläni esikoinen on käynnistetty rv41+6 ja poika syntyi rv42+0 synnytyksen kesto oli noin 12h.
Itselläni se oli kivuliain synnytys ja myös rankin.
Oksensin koko sen 12h aina kun supistus tuli niin oksensin, mikään ei pysynyt sisällä.
Myös jalat ei kantaneet mihinkään, tärisin mielettömästi.
Kahdesta viimesestä synnytyksessä näitä oireita ei ollut.

Minulla kolme lasta, joista tämä viimeisin on käynnistetty ja EI ENÄÄ KOSKAAN! Siis niin hirviää synnytystä en ole kokenut. Kyse minun kohdalla oli siitä, että laittoivat suoraan tippaan ja ei kroppa pysynyt pätkääkään perässä. Olisi pitänyt ensin varmaan laittaa osastolle kypsyttelemään paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja 42. rv:
Onko käynnistetty synnytys kivuliaampi tai muuten ikävämpi kuin itsestään käynnistynyt?

Mulla on kaksi synnytystä käynnistetty ja ne olivat tosi kivuliaat.
Kolmanteen synnytykseen oltiin varauduttu samaan, koska olin menossa samaan paikkaan synnyttämään, mutta yllättäen lähtivätkin omat supparit käyntiin ja voin sanoa, että tämä oli pehmeämpi tapahtuma.

Tässä minulle tarjottiin ilokaasua ja se ainakin minulle toimi tosi hyvin.
Ei varmaan toimi, jos on kumille allerginen, mutta mulle tuli ihan kiva fiilis, ihan kuin olisin ollut terassilla ja täältä soittelen vaan, sillä poika on syntynyt.

Ns. normaalista ei ole kokemusta, mutta kaksi ekaani käynnistettiin 43- ja 42-viikoilla ja mielestäni menivät normaalisti. Mutta mistä tiedän, kun ei ollut kokemusta? Kestot oli 20 ja 10 tuntia.
Kolmatta käynnisteltiin jo pari viikkoa ennen laskettua erinäisistä syistä ja se oli tosi hankala ja pääty sektioon. Lääkäri sanoi, että jos olis ollut mahdollista olisi odoteltu vielä kuukausi, että olisin ollut kypsä ja käynnistys olis toiminut.

Yhdestä synnytyksestä on vaan kokemusta, mut se teki kyllä ihan mielettömän kipeetä. Supparit oli pahimmillaan nelikyttyräisiä (siis käyrä näytti sellaselta) ja tauot supistusten välissä mitättömiä. Tollanen kyttyräsarja kun tuli, niin edellinen suppari ei edes kerenny ku vähä laimentua, kun uutta pukkas ja tosi voimakkaita oli. Tippaan laittamisesta meni aikaa kalvojen puhkasuun viitisen tuntia, neljä tuntia sen jälkeen laitettiin takas tippaan ku omilla suppareilla ei tilanne tarpeeks edenny ja hieman vajaa 10 tuntia meni sit siitä pojan syntymään. Että ei se aina niin nopeeta ole. :) Tosi paljon ihmisestä kiinni noi jutut.

No OHO, millaisia kokemuksia täällä on käynnistyksistä :o

Itselle se oli niin ihana helpotus kun synnytys eteni todella nopeaa, eikä mitään kipujakaan ollut, vaan epiduraali nakattiin selkään melkein heti.

Yhteistyössä