Synnytyksen käynnistämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoh....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoh....

Vieras
Mulle lääkärit sanoi rv 37, että lapsi syntyy ihan pian, ennen laskettua aikaa. Suurin toivein sitä odotin..laskettu aika tuli ja meni..rv 40+3 äitipolille tutkimuksiin (raskausmyrkytysepäily), ei myrkytystä. lääkäri sanoi, että miten et ole vielä synnyttänyt, paikat niin kypsät. Tänään tulee tai max 2-3 päivää. Silti uusi aika varattiin äitipolille rv 41+0. Huomenna on se päivä, vauva ei syntynyt. Olen henkisesti aivan rikki...olen ravannut 4 viikkoa neuvolassa 4xvko raskausmyrkytysepäilyn takia, kaikki lääkärit ja th ovat toitottaneet kuinka lapsi syntyy enenaikaisena...nyt tuo viimeisin lupaus äitipolilla. Joka aamu herään itkuun, ei vieläkään lapsi sylissä...mä olen niin väsynyt, niin revitty henkisesti, itken vaan...miksei tämä lapsi synny? Limatulppaa irronnut 3 viikkoa, supistellut saman ajan...mä en jaksa enää.

Onko mulla mitään mahdollisuuksia saada lääkäriä huomenna käynnistämään synnytys, kun periaatteessa mitään pätevää syytähän ei ole? Miten helposti käynnistyksen voi saada..kehtaanko edes kysyä? Auttakaa...kokemuksia...synnytssairaalana TAYS....

kyllä minä luulisin että kuuntelevat myöskin sinun tuntemuksia, vaikka nykyään ei kovin mielellään vissiinkään käynnistellä. kannattaa rohkeasti kertoa omia tuntemuksia huomenna! minulla yksi käynnistys takana,joka tehtiin la.päivänä, vauvan suuren koon vuoksi. TOIVOTAAN että saat vauvan pian :heart:

Minullekin hoettiin esikoista odottaessani että syntyy ajoissa, myös raskausmyrkytysepäily oli, äitipolilla kävin mutta totesivat ettei ole sitä. 9 päivää meni yli mutta en minä ainakaan ajatellut että kun nyt "lupasivat" että syntyy ajoissa, kun tiesin ettei sitä kukaan todellisuuessa voi tietää. Samaisen lapsen synnytyksessä kätilö sanoi puoli tuntia ennen lapsen syntymää ettei synny vielä pitkään pitkään aikaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:
Käynnistyksestä en tiedä, mutta rauhoitu ystävä hyvä. Ykskään ei ole jääny ulos tulematta, että eiköhän könyä ulos, kun on siihen valmis.

Kyllähän minä ymmärrän, että vauva tulee ulos aikanaan. Minä olen kuitenkin nyt itse niin loppu, että olisin vain halunnut tietää onko minulla mahdollisuutta saada synnytyksen käynnistystä. Kokemuksia olisin kaivannut...
Kiitos Jonsku. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllähän minä ymmärrän, että vauva tulee ulos aikanaan. Minä olen kuitenkin nyt itse niin loppu, että olisin vain halunnut tietää onko minulla mahdollisuutta saada synnytyksen käynnistystä. Kokemuksia olisin kaivannut...

Soita heti aamulla neuvolaan ja kysy. Synnytyspäivystyksestäkin voinee tiedustella.

sanot että olet kohta niin väsynyt supistelujen takia (eikös sulla niitä ollut?) ettet jaksa kohta enää synnyttää. itsellä kuopusta odottaessa oli viikon verran supisteluja aina öisin, loppuivat aamulla ja piti päivä jaksaa esikoisen kanssa kun mies oli töissä... alkoi olla kyllä niin tööt olo jo. yks ilta sitten kun laitoin esikoisen nukkumaan ja rupesin ite telkkua kattomaan niin alotti taas supistelun, odotin siinä useemman tunnin mut eivät loppuneet ja lähdettiin sit synnärille kun alkoivat olla jo melko napakoita. sanoin miehelle että nyt jos loppuvat niin en tasan ilman vauvaa lähde, saavat vauhdittaa supistuksia kun en oikeesti ois jaksanu enää synnyttää! mut onneks ei tarvinnu, oli sillä kertaa synnytys ihan oikein jo käynnissä... rv oli tuollon 41+3. ja samaa mullekkin lupailtiin joka neuvolassa että "seuraavalla kerralla sinun ei varmaan tarvii enää tullakkaan kun on varmaan vauva jo sylissä!" ja aina minä siellä käytävällä vaan olin aikaani seuraavalla kerralla odottamassa... esikoinen mulla synty rv 42+3, ja se ois varmaan sinne jääny (kun joku tuossa sano ettei ykskään sinne oo vielä jääny :D ) kun ei ollu mitään merkkiä että ois ollu vielä tulossakaan! käynnistyksellä syntyi hän siis.

tsemppiä viimeisiin päiviin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Feeble:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Soita heti aamulla neuvolaan ja kysy. Synnytyspäivystyksestäkin voinee tiedustella.

Siis minulle on jo huomiselle varattuna aika äitipolille, koska haluavat seurata tilannetta (verenpaineet koholla, lapsen liikkekäyrä laiska yms.) ja ajattelin, että olisi mahdollisuus pyytää synnytyksen käynnistämistä...

ootko ootteko yrittäny ne kaikki vanhat hyvät omat keinot.... siivousta, saunaa ja seksiä + kovasti ja kauan nännien hieromista( se erittää oksitosiinia joka voi käynnistää synnytyksen).Kyllä aika on tuossa vaiheessa pitkää ja hormoonit tekee niin herkäksi... kuten tuossa edellä on sanottu niin kyllä se luonto asian parhaiten hoitaa mutta joskus sen "oikean ajan" odotus on tukaisan pitkääääääää :hug:

mulla epäiltiin raskausmyrktystä viimiset kaks kuukautta ja ultrassa kävin kerran viikossa. viimisen kerran kun menin niin la olisi ollut viikon päästä ja lääkäri päätti käynnistää heti koska oli supistellut jo kaksi viikkoa kaikki yöt niin että en saanut nukuttua. päästi vaan vedet pihalle ja synnytys käynnistyi erittäin nopeasti ja 3 tunnin päästä vaavi oli sylissä. sano että on yöt supistellut kovin etkä ole saanut kunnolla nukuuttua että valmis olisit jo synnyttämään nii voipi olla että käynnistävät heti

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
ootko ootteko yrittäny ne kaikki vanhat hyvät omat keinot.... siivousta, saunaa ja seksiä + kovasti ja kauan nännien hieromista( se erittää oksitosiinia joka voi käynnistää synnytyksen).Kyllä aika on tuossa vaiheessa pitkää ja hormoonit tekee niin herkäksi... kuten tuossa edellä on sanottu niin kyllä se luonto asian parhaiten hoitaa mutta joskus sen "oikean ajan" odotus on tukaisan pitkääääääää :hug:

Kaikki on kokeiltu, olen pomppinut myös jumppapallolla, pessyt lattiat kontallaan...lisäksi kävelen koiran kanssa 4 lenkkiä päivittäin, vaikka lonkat ovat niin kipeät että vesi kirpoaa silmiin. Imuroin päivittäin, pyyhin pölyjä...olen aivan poikki ja paikat kipeänä kaikesta touhuamisesta, harrastimme seksiäkin välillä, mutta oli pakko lopettaa kun kävi niin kivuliaaksi että huusin. Olen niin epätoivoinen....kiitos kuitenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
mulla epäiltiin raskausmyrktystä viimiset kaks kuukautta ja ultrassa kävin kerran viikossa. viimisen kerran kun menin niin la olisi ollut viikon päästä ja lääkäri päätti käynnistää heti koska oli supistellut jo kaksi viikkoa kaikki yöt niin että en saanut nukuttua. päästi vaan vedet pihalle ja synnytys käynnistyi erittäin nopeasti ja 3 tunnin päästä vaavi oli sylissä. sano että on yöt supistellut kovin etkä ole saanut kunnolla nukuuttua että valmis olisit jo synnyttämään nii voipi olla että käynnistävät heti

Kiitos..supistuksia on tosiaan tullut niin paljon, että paikat olivat jo viikolla 37 hyvin kypsät ja nyt viime käynnillä lääkäri sanoi, että on tosiaan supistellut, koska monilla menee kuulema useita tunteja synnytyksen käynnistyttyä, että pääsevät samaan tilanteeseen missä minä jo olen. Silti lääkäri ei maininnut sanallakaan, että voisi esim. puhkaista kalvot tms. Voisin kuitenkin vielä yrittää...

Nyt lepäät :wave: Ja sitten huomenna sanot siellä äitipolilla mitä olet meillekin kertonut, että olet jo ihan puhki :wave: Jos sulla on kerran paikat hyvin kypsyneet, niin luultavasti kalvojen puhkaisu pistäisi synnytykseen vauhtia :wave:

:) Kiitos Stoppis ja muut jotka kannustavat...ehkä saan huomenna käynnistyksen ja pääsen tästä piinasta. Kiitos teille jotka jaksoitte kertoa kokemuksia ja antaa neuvoja.

mä tiedän niin tuon tunteen!! Tällä hetkellä vkoja 41+1 jipii...ei paljoa naurata..kolmas raskaus ja viimesen kk:n aikana me ollaan VIIKOSSA myyty asunto ja muutettu, stressiä ollu mielinmäärin ja fyysistä rasitusta yllinkyllin! Nyt sitte ollu "lepposaa" remontointia ja odottelua et eikö tässä jo perhana lähettäs synnyttää mut eih...vauva on ollu jo TOSI alhaalla pitkään ja voi paska...supistellu on ja millon mitäki mut ku ei oo vaan lähteny käyntiin kunnolla...ja kaikki kyselee ja soittelee et joko joko joko...ARGH!
Mua van nyt alkaa niin painaa mieltä se että jos tää kasvaakin samoihin kokoihin kun esikoinen 4,5kg ja 52cm, että hallelujaa! Esikoisen synnytys oli nopea ja kylläkin helppo, mut kun voi luulla ja ajatella et tää kolmas syntyy jo pikkasen nopeemmin...ja sitte jos kokoakin löytyy ni mä oon varmaan AIVAN riekaleina sen jälkeen.

Huh, mikä purkaus...mutta juu, pitää odotella vaan vielä loppuvkoon kunnes on se eka yliaikasuuskäynti...

Mulla oli vähän sama homma tuon pojan kanssa...rv 36 lääkärintarkastuksessa sano,et on hyvin epätodennäköstä et menis edes laskettuun aikaan kun olin niin "kypsä" :D
Mut yhtään kunnon supistustakaan en tuntenut,yliaika kontrollissa sit katto et oli taas tapahtunut edistystä ja oli ihme et kaveri ei ollut ulos tullut...
41+6 käynnistettiin,kun ei vaan ruvennut kuulumaan ja kätilöä ei edes ensin uskonut et paikat on niin paljon auki jne. sano et ei mahdollista,mut niin vaan oli kuitenkin.
Edes tippa ei meinannut saada suppareita aikaseks,vasta sit päästiin tositoimiin kun kalvot puhkaistiin. Synnytys oli kaikenkaikkiaan nopea,mut ei mulla oo edelleen hajuu oikeista supistuksista.

Muistan et toi venaaminen oli ihan kauheeta,vaikkei mulla varsinaisesti ollut mitään isoja kipuja,en vaan pystynyt oikeen nukkumaan tai kävelemään kun poika painoi niin ales. Sit kun oli vielä varotettu et tulee ennenaikojaan lähtö...kyttäs valmiudessa kokoajan :kieh:

Jos sulla on paikat tosi kypsät ja oot kauheen väsynyt ja kipuisa,niin voisin kuvitella et pääsisit käynnistykseen...miä olisin päässy hiukan aikasemmin jo just sen takia et paikat oli niin valmiit,mut olisin halunnu et tulee itellään. Tsemppiä loppuodotukseen,toivottavasti pikkunen hokaa tulla pian :hug:

Mikähän puoskari sulle on synnytyksen ajankohdan ennustanut :o
Syntyy kun on siihen valmis, luonto kyllä hoitaa :)

Mulla on kaksi käynnistetty lapsivesien menon takia; eka syntyi samana iltana, toka lähes 3vrk myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Nyt lepäät :wave: Ja sitten huomenna sanot siellä äitipolilla mitä olet meillekin kertonut, että olet jo ihan puhki :wave: Jos sulla on kerran paikat hyvin kypsyneet, niin luultavasti kalvojen puhkaisu pistäisi synnytykseen vauhtia :wave:

Just näin! Ja jos siellä on yhtään ymmärtäväinen lääkäri niin se kirjottaa sut sairaalaan sisään ja käynnistys samana tai viimeistään seuraavana päivänä.
Voimia vielä viimeiseen "rypistykseen" =)