synnytyksen käynnistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
meillä on huomenna ensimmäinen yliaikaiskontrolli (rv 41+5) ja mä olen jo aivan täysin kypsä tähän raskaana olemiseen... onko mitään toivoa, että synnytys käynnistettäis jo nyt, äidin voinnin perusteella.... esikoisen kohdalla ne passitti mut 2 kertaa kotiin ja käynnisti vasta 42+2

Riippuu varmaan lääkäristä ja onko tilaa. Toiset lääkärit kuuntelevat äitiä ja toiset tekevät päätökset puhtaasit lääketieteeseen perustuen.

Jos yhtään lohduttaa niin mulla esikoinen käynnistettiin yliaikaiskontrollissa ja kakkonen käynnistyi itsekseen yliaikaiskontrollia edeltävänä yönä. Mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ollut.

Ikävä kyllä en osaa lohduttaa, mutta tiedän tunteen.. Mun esikoinen syntyi viikolla 42+5, vasta silloin käynnistettiin, vaikka ramppasin naikkarilla yliaikaiskontrollissa useamman kerran. En tiedä mikä siinä käynnistyksen saamisessa oli niin vaikeaa, mutta aina vaan katsottiin istukan verenvirtauksia, lapsen sykettä yms. mun tukalasta ja väsyneestä olosta ei välitetty yhtään. En ollut esim.saanut enään nukutuksi kunnolla pitkään aikaan kun oli ihan mahdoton löytää hyvää asentoa, ja jatkuvasti supisteli kipeästi vaikka synnytys ei alkanutkaan. Lopulta kaikki tapahtui nopsaan kun vihdoin pääsin käynnistykseen. Pelkkä kalvojen puhkaisu riitti ja tyttö syntyi nopeasti. Onneksi seuraava lapsi syntyikin jo viikolla 38 ihan spontaanisti alkaneella synnytyksellä, kun pelkäsin taas että mennään kolmatta viikkoa yliajalle! Tsemppiä ja jaksamista sulle, eiköhän se vauveli kuitenkin pian synny, vaikka tuntuu pitkälle päivät odottaa.

tytsyjen äiti, ei kauheen lohdullisesta kuulostanu, mutta kiitos tsempeistä! se on kyllä jännä miten järkyttävän pitkältä tää viimenen viikko tuntuu.........

Joo, pitkältä tuntuu varmasti. Mä en enään halunnut vastata edes puhelimeen kun kaikki kysymykset oli sitä tyyliä että eikö se tosiaan vieläkään synny. Minkäs siinä teet kun ei synny niin ei. Mutta mistä tietää vaikka sulla jo ensi yönä nipistelis lupaavasti, toivotaan :) Mulla on kolmas raskaus menossa, viikkoja 32. En vielä jaksa stressata synnytyksestä, mutta saattaahan tääkin olla samanlainen mahaan jumittunut tapaus kuin esikoinenkin..

puhelin ollut äänettömällä jo useamman päivän ja takaisin soitan vaan harvoille ja valituille... ERITTÄIN ärsyttävää se "jokojoko" kysely... NO ENKÖHÄN MÄ SITTEN ILMOTA, KUN JOTAIN KERROTTAVAA ON!!!!!

Yhteistyössä