synnytyksen käynnistäminen äidin toiveesta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä pääsin yliaikaistarkastukseen viikkoa normaalia aiemmin ja seuraavana päivänä olisi käynnistetty jos ei olisi lähtenyt syntymään sitten itsekseen lääkärin ronkkimisen myötä.

Mutta mulla syy oli terveydellinen. Siis kummankaan terveys ei ollut uhattuna, mutta mä olen kipukroonikko ja siksi asiaan suhtauduttiin erilailla. Terveen naisen kohdalla ei vissii kovin helpolla lähdetä käynnistelemään.

Ei lähetä ei...kokemus kertoo. Ei se äidin vitutus ja kivut oo niille syy jos vaan vauva voi hyvin.

Niinhän ne ovat normaaleita mutta ne tuntuvat todella vahvoilta. Muutaman tunnin yöunet supistelujrn ja vihlonnan takia ei ole kivaa eikä se ettei voi 100m pidemmälle kävellä ilman että jalka meinaa kipujen takia lähteä alta.

niihän se menee että lopussa ei turhia liikukaan enää. Mä olin valmiiksi aivan loppuväsyny valvomisen ja kipujen takia kun synnytys suvaitsi lähtee käyntiin. Ei ollu voimia enää. Vauvakin sattu olemaan sellanen joka huus öin päivin ja valvotti. Rankkaa se oli mut minkäs teet kun eivät ala käynnistää ellei kroppa oo valmis eikä oo sellasta akuuttia syytä saada vauva ulos.

Tsemppiä loppuraskauteen. Sen takia sitä äitiyslomalla ollaan ennen laskettua aikaa, koska elämä alkaa olla "ahdistavaa". Nyt vaan reippaasti heittäydyt sohvalle lukemaan kirjaa tai katsomaan tv:tä. Älä yritäkään järjestää liikaa ohjelmaa. Älä ota paineita nukkumisesta. Uni tulee jos on tullakseen, mutta älä odota itseltäsi myöskään mitään. Ei siivoamisia tms. Nauti siitä ajasta, kun voit vielä katsoa sitä televisiota/lukea. Tn. niitä et tule seuraavaan pariin vuoteen näkemään.

No, entä jos saat sen käynnistyksen? Se kun ei tarkoita, että vauva syntyy tänään tai huomenna....voi mennä päivä tai viikko...onko sit kiva maata (yksin) osastolla, tuskin siellä saat nukuttua senkään vertaa kun kotona. Supistuksiahan ne lääkkeet saa aikaan, mut edistääkö synnytystä...ei, jos elimistö ei ole kypsä.
Käynnistyksissä on aina suurempi riski synnytyskomplikaatioille kun itsestään käynnistyneessä synnytyksessä.
Koita vaan lepäillä, ilmeisesti esikoinen kyseessä, niin ota rauhallisesti, lepää, jos et nukukaan. Syö hyvin, lue hyvää kirjaa lehteä, ulkoile vähän, lepää taas.
Ei se käynnistys oikeesti ole mikään autuus!

Yhden käynnistetyn ja yhden spontaaneilla supistuksilla lähteneen synnytyksen kokeneena sanoisin, että kannattaa varoa mitä toivoo. Niistä omista hormoneista on paljon iloa.

Juttelin tänään kätilön kanssa ja saan käynnistyksen ellei synny 2vk päästä. Tosin sisätutkimuksessa paikat tosi kypsät jo ja lääkäri veikkaili ettei sitä 2vk mahassa pysy enää. Unettomuuteen sain vähän vahvempia lääkkeitä jotta jaksan paremmin. Kivuille nyt ei oikeen mitään voi paitsi panadolia tarvittaessa.