synnytyksen käynnistäminen äidin toiveesta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua !

Vieras
Onko kellään kokemusta synnytyksen käynnistämisestä äidin toiveesta ? Mulla olo on niin tukala etten kestä. Rv 40 menossa, en saa nukuttua, supistellu päivittäin tosi kipeesti 2 viikkoa ja kohdunsuulla vihloo ihan uskomattomasti. Tuntuu että pää hajoaa. Lisäksi pelottaa et vauva kasvaa järkyttävän kokoiseksi enkä saa sitä ulos. Oon nyt jo niin väsynyt et miten hitossa jaksan vauvan kanssa. Tää loppuraskaus on vieny voimat ihan totaalisesti...

Tässä on nyt reilu viikko menty parin tunnin yöunilla enkä pysty kävelemään pitkiä matkoja koska vihloo alapäässä niin pahasti että meinaa oikea koipi lähteä alta. Tosi turvallista... Taas tuntuu järkyttävää vihlontaa ja menkkajomotusta mut mitään siellä ei kyllä tapahdu.

Pelottaa että jos sanon neuvolassa et oon tosi väsynyt et he tekee tyylii ennakoivan ls-ilmoituksen. :(

Mä pääsin yliaikaistarkastukseen viikkoa normaalia aiemmin ja seuraavana päivänä olisi käynnistetty jos ei olisi lähtenyt syntymään sitten itsekseen lääkärin ronkkimisen myötä.

Mutta mulla syy oli terveydellinen. Siis kummankaan terveys ei ollut uhattuna, mutta mä olen kipukroonikko ja siksi asiaan suhtauduttiin erilailla. Terveen naisen kohdalla ei vissii kovin helpolla lähdetä käynnistelemään.

Tässä on nyt reilu viikko menty parin tunnin yöunilla enkä pysty kävelemään pitkiä matkoja koska vihloo alapäässä niin pahasti että meinaa oikea koipi lähteä alta. Tosi turvallista... Taas tuntuu järkyttävää vihlontaa ja menkkajomotusta mut mitään siellä ei kyllä tapahdu.

Pelottaa että jos sanon neuvolassa et oon tosi väsynyt et he tekee tyylii ennakoivan ls-ilmoituksen. :(

Tuo on kuule normaalia lähes joka raskauden lopussa kaikilla. Ison mahan kanssa ei ole helppoa mutta ei montaa viikkoa niin helpottaa :)

...miten musta noi sun oireet kuullostaa ihan normaaleilta...? Eikai kukaa viimisillää raskaana oleva kykene kävelemään pitkiä matkoja. Lapsenkin synnyttyä parin tunnin
Mistä sulle on tullut pelko että lapsesta tulee liian iso...?

Semmosta se valitettavasti on loppua kohden... synnytystä ei niin vain voi käynnistää jos kroppa ei ole yhtään siihen kypsä. Tsemppiä, pitkään ei enää tarvi kärvistellä! Ja mulla ainakin jäi kaikki liitos- yms. kivut synnärille.

Niinhän ne ovat normaaleita mutta ne tuntuvat todella vahvoilta. Muutaman tunnin yöunet supistelujrn ja vihlonnan takia ei ole kivaa eikä se ettei voi 100m pidemmälle kävellä ilman että jalka meinaa kipujen takia lähteä alta.

Nyt kuule otat rennosti. Et tee mitään ylimääräistä. Siis sellaista mikä tuntuu välittömänä kipuna. Jos et jaksa pitkiä matkoja kävellä niin et kävele. Meillä mies hoiti siivoukset loppuviikkoina.

Nuku sillo ku nukuttaa, vaikka päivällä lyhyitä nokosia. Kohta helpottaa :)

Niin js pelko isosta koosta tulee siitä kun sf mitta on aina ollut yläkäyrällä mutta tuo meidän neuvolan th on täys torvi. Esim mulle on turvotusta ja läskiä kertynyt yli 20kg "joo ei tuo mitään haittaa, ihan hyvä paino on" Samoin vauva tuntuu isohkolta.

Kyllä voi. Omaa kokemusta on. Sain valita käynnistyksen tai sektion ja valitsin sektion. Mut neuvolas ne ei voi tohon vaikuttaa vaan tarviit lähetteen synnärille missä sitten voi sopia nää jutut ja varata ajan. Itse voin sanoo että kaikki onnistuu jos vain osaat puhua :) etkä anna lääkärien ylipuhua sua mihinkää.

Mä synnytin alkukesästä ja synnytys käynnistettiin mun toiveesta, olin toivonut sitä siis jo etukäteen. Rv 38+5 käynnistettiin. Mulla oli monia pelkoja ja sattui olemaan sellaiset lääkärit jotka ymmärsivät ja ottivat tosissaan. Pelkäsin myös että vauva ehtisi kasvaa liian isoksi, ei ehdittäis sairaalaa yms.. jotkut ovat kyllä ihmetelleet miten sais käynnistyksen... myös edelliseen synnytykseen sais käynnistyksen, hallitumpaa hommaa niin. :) Voimia ap ja soita ihmeessä huomenna neuvolaa ja kerro fiilikset ja tuntemukset ihan kunnolla ja pyydä vaikka että saisit lähetteen synnärille, edes käymään niin että tarkistaisivat tilanteen ja tiedä vaikka jos on hyvä tilanne, voisivat jopa kalvot puhkaista.

[QUOTE="Jenis";30462463]On olemassa mietoja nukahtamislääkkeitä, joita voi turvallisesti käyttää raskauden aikana. Kysy neuvolasta :)[/QUOTE]

Mulle kesällä määrättiin melatoniinia mut ei se auta kun siihen nukahtamiseen, ongelma kun on se että heräilen enkö saa unta.

Mä synnytin alkukesästä ja synnytys käynnistettiin mun toiveesta, olin toivonut sitä siis jo etukäteen. Rv 38+5 käynnistettiin. Mulla oli monia pelkoja ja sattui olemaan sellaiset lääkärit jotka ymmärsivät ja ottivat tosissaan. Pelkäsin myös että vauva ehtisi kasvaa liian isoksi, ei ehdittäis sairaalaa yms.. jotkut ovat kyllä ihmetelleet miten sais käynnistyksen... myös edelliseen synnytykseen sais käynnistyksen, hallitumpaa hommaa niin. :) Voimia ap ja soita ihmeessä huomenna neuvolaa ja kerro fiilikset ja tuntemukset ihan kunnolla ja pyydä vaikka että saisit lähetteen synnärille, edes käymään niin että tarkistaisivat tilanteen ja tiedä vaikka jos on hyvä tilanne, voisivat jopa kalvot puhkaista.

Kiitos rohkaisusta ! Soitan huomenna neuvolaan :)

isommat vauvat syntyy helpommin, ku ne puskee omalla painollaan tulemaan :D nimimerkillä kokemusta on! tsemppiä, oot jo kuitenki voiton puolella! ja sitte ku se on syntyny, ni onneks ne nukkuu pääasiassa koko ajan ekat pari viikkoa, ennenku alkaa mahavaivat, siis jos alkaa, niin äiti kerkeää levätä!

Omasta kokemuksesta. Itkin käynnistystystä viikosta 39 asti. Nukuin max 4h päivä. Itkin niin neuvolassa kuin kontrolleissakin. Kaikkialle sattu ja olin saatanan väsynyt. Eipä lähetty käynnistää ei. Olisin saant käynnistyksen rv 42+2. Mutta baby päätti sitten tulla ulos kiireisellä sektiolla rv 41+6