synnytyksen käynnistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hei
arvoiset äidit onko koskaan käynyt kohdallanne tämä synnytyksen käynnistäminen ja millä viikoilla on alettu käynnistää? Voiko synnytystä käynnistää laskettuun aikaan vai anettaanko mennä 2 vk yli. kiinnostaisi tietää

1. käynnistettiin 40+5 kun vedet oli menneet.
2. käynnistettiin 38+4
3. käynnistettiin 41+1

....4. tuli luonnollisesti ulos =)

*muoks* Tokihan siis käynnistetään aiemminkin kuin rv 42, jos siihen on syytä.

Olen huomenna menossa sairaalaan tarkastuskäynnille, missä tutkitaan ultralla vauvaa ja istukkaa, otetaan sydänkäyrää yms. Tässä vaiheessa en vielä tiedä enempää, paitsi nyt toivoisin että alkaisivat huomenna käynnistämään.

En usko että synnytystä aletaan käynnistämään ennen sen lasketun ajan ylittämistä, jos ei ole esim. raskausmyrkytystä tai muuta tuollaista mikä vaarantaisi kummankin terveyttä..

käynnistettiin viikolla 41+4, sillä ultrassa ei havaittu lapsivettä, vaikkei se varsinaisesti ollut mennykkään. oli vaan kadonnut jonnekkin ;) tämän vuoksi käynnistivät

Mulla huomenna käynnistys edessä,viikkoja tuolloin tasan 39.Edellinen synnytys(reilu vuosi sitten) käynnistettiin 38 viikolla.
mulla olis joka tapauksessa käynnistys edessä ensi viikolla laskettuna aikana,joten tapauskohtaisesti ei ne oottele että yli menee....

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
2. käynnistettiin 38+4
3. käynnistettiin 41+1

Saanko udella? Eli minkä takia sulla on käynnistetty ennen laskettua aikaa? Onko siis ollut jotain terveydellistä haittaa tms..?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mulla huomenna käynnistys edessä,viikkoja tuolloin tasan 39.Edellinen synnytys(reilu vuosi sitten) käynnistettiin 38 viikolla.
mulla olis joka tapauksessa käynnistys edessä ensi viikolla laskettuna aikana,joten tapauskohtaisesti ei ne oottele että yli menee....

Niin, ja sulta utelisin samaa kuin Jahvetilta :)?

Alkuperäinen kirjoittaja 41+4:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
2. käynnistettiin 38+4
3. käynnistettiin 41+1

Saanko udella? Eli minkä takia sulla on käynnistetty ennen laskettua aikaa? Onko siis ollut jotain terveydellistä haittaa tms..?

Napavirtaukset oli liian heikkoja ja vauvan pieni koko oli kai ne päällimmäiset syyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei
arvoiset äidit onko koskaan käynyt kohdallanne tämä synnytyksen käynnistäminen ja millä viikoilla on alettu käynnistää? Voiko synnytystä käynnistää laskettuun aikaan vai anettaanko mennä 2 vk yli. kiinnostaisi tietää

Käynnistetään aiemmin, jos on tarvetta. Mulla oli sovittu käynnistys lapsiveden vähyyden vuoksi, kun olis ollu rv 39+5. Mutta vauva ehti syntyä ennen tuota itsestään.

Yhteistyössä